Jučer navečer u zagrebačkoj Tvornici, nešto prije 20 h započeo je koncert u sklopu „Swedish Empire“ turneje na kojoj su snage Wisdom - Zagreb, Tvornica, 13.03.2013udružili Mađari Wisdom, Švicarci Eluveitie i legendarni švedski epski power metalci Sabaton s kojima je hrvatska publika godinama razvijala neopisivo snažnu vezu kakva se rijetko viđa između jednog benda i odane mu publike. Sabatonu je ovo bio čak četvrti put da su svirali u Zagrebu, a s obzirom na popriličan broj odanih fanova jučer u Tvornici, potvrdilo se koliko ih Hrvati cijene.

Mađarski powerovci Wisdom zasvirali su oko 19:50. Zvuk je bio dobar, publika se polako počela gurati prema prvim redovima. Momci su se činili iskreni u tome što rade iako je pjevaču malo oslabio glas na najvišim tonovima. Bez obzira na neke mane izvedbe, odradili su žestok nastup. Na set listi su se, između ostalih, našle pjesme poput „Live Forevermore“, „Wisdom“ i „Judas“ .
Jučer su me najugodnije iznenadili Eluveitie, moram priznati. Šest godina ih nisam vidjela uživo i ovaj mi je nastup puno značio. U redu, Sabaton nam je svima drag, nismo sumnjali u kvalitetu njihovog nastupa, ali ono što su Eluveitie napravili prije njih bilo je Eluveitie - Zagreb, Tvornica, 13.03.2013neopisivo, iako kratkotrajno. Žestina gitara isprepletena s profinjenim zvucima tradicionalnih keltskih puhačkih instrumenata stvorila je atmosferu koja je bila, moglo bi se reći, neka mješavina strahopoštovanja prema preciznom muziciranju benda i sreće što slušate odličan nastup. Njihov posljednji album „Helvetios“ pokupio je brojne pozitivne kritike i jučer je bend oduševljavao hrvatske fanove odličnom set listom. Chrigelov vokal koji vjerno slijedi stil melodičnog death metala sjajno se stopio sa zvucima keltskih instrumenata, žestokih gitara i sviračkim Merinim vratolomijama na violini, koje su mnogo puta izašle u prvi plan i odlično se čule.
Inače, njihova sviračica hurdy gurdyja Anna, zbog bolesti , nažalost, nije mogla na dijelu turneje s njima nastupati, a to je malo falilo jer svojim umijećem uživo bendu daje još autentičniji zvuk.  Bez obzira na to, publika je uživala uz klasike kao što su „Helvetios“, „Neverland“, „Home“, „Inis Mona“, i „Havoc“ na kraju.

Nakon odličnog nastupa koji je publika ushićeno pratila, uslijedila je kratka pauza. U 22 h na pozornici su se pojavile glavne zvijezde koje se u našem gradu već polako počinju osjećati kao doma. Ne mogu ne spomenuti Sabatonov hrvatski fan klub, Croatian Sabaton - Zagreb, Tvornica, 13.03.2013Battalion koji uvelike pridonosi upravo tome da se bend svaki put ovdje osjeća dobrodošao i poželi se iznova vraćati. Eksplozivna svirka započela je jednom od meni najdražih pjesama „Ghost Division“. Zatim su uslijedile neke od pjesama sa superuspješnog albuma „Carolus Rex“ koji je u mnogim zemljama dosegao zlatnu nakladu, npr. „Gott Mit Uns“, „Poltava“, „Carolus Rex“, „En Livstid i Krig“ i „The Lion From The North“. Posebno mi je drago što su zadnji album „Carolus Rex“ snimili u dvije verzije, na engleskom i švedskom jer je jako malo švedskih bendova koji uopće pišu pjesme na materinjem jeziku. Što se Sabatona tiče, to je ispao pun pogodak jer su povijest svoje zemlje opjevali uvjerljivo na vlastitom jeziku. Od starijih pjesama treba spomenuti legendarnu „Cliffs Of Gallipoli“ koja je usijanu atmosferu pretvorila u još kaotičniju. Fanovi su bili cijelo vrijeme nastupa toliko glasni i nadglasali sam bend  da je frontmen Joakim morao zamoliti za malo tišine i pozornosti. Na melodije i ritmove moćne „Cliffs Of Gallipoli“ koji neodoljivo podsjećaju na ostavštinu Savatagea, svi su odlično reagirali. Pjevalo se i uz refrene junačke „40:1“, „Attero Dominatus“, „Swedish Pagans“ itd. Kraj nastupa bio je zbilja dojmljiv u trenutku kad je Joakim iz publike izvukao klinca od nekih 8 godina sa Sabaton majicom i dao mu svoje pilotske naočale. Sam bend nije mogao skriti zadovoljstvo zbog činjenice da ih cijene fanovi svih generacija, od najmlađih do najstarijih. Sabaton su se od publike oprostili na bisu s tri hita, „Art Of War“, „Primo Victoria“ i „Metal Crüe“. Ovaj je koncert potvrdio Sabatonovu reputaciju jednog od najprofesionalnijih power bendova mlađe generacije i na kraju se može samo reći da se nadamo da će opet doći na sljedećoj turneji i napraviti ludu i usijanu atmosferu zbog koje svaki njihov nastup rado pamtimo.

ELUVEITIE SET LISTA:
Helvetios
Luxtos