Nakon nekoliko bezuspješnih pokušaja napokon sam imao priliku vidjeti Darka Rundeka uživo. Prvi pokušaj mi je propao još davne 2006. kada mi je otkazan let kojim sam se trebao vratiti u Zagreb, prošle godine je nastup na Bundeku upropastio pljusak, a ovaj put činjenica da se nisam nalazio na press listi. No, ubrzo se riješio taj nesporazum i Veniji je odobren ulaz na nastup, po meni, najvećeg glazbenika koji je proizašao iz Novog vala.

Nastup se sastojao od tri dijela. Projekcije i koncerta u dva dijela. Između “trećina” su bile pauze od 20 minuta iako su bile bliže pola sata. Kao što je i najavljeno počelo je s projekcijom kratkog filma koji je snimljen u pariškom klubu Les voutes. Ovaj dio nije pretjerano zainteresirao publiku jer snimke nekih nastupa benda kojeg ste došli gledati je u najmanju ruku čudno, no bolje i to nego da su imali predgrupu jer pitanje je tko bi mogao dostojno otvoriti nastup ovom triu.

Rundek_1Oko 21.30h Rundek Cargo Trio izlazi na binu i kreće program. Oba dijela su imala sličnu formulu za sviranje. Počni s nećim novim i postepeno sviraj prema starijim stvarima uz finale na kraju. U prvom dijelu smo čuli Ruke i Uzalud Pitaš Tko Ide, a za finale dobili Ay, Carmela! U drugom dijelu smo umjesto njih dobili Grane Smo Na Vjetru, Bi Mogo Da Mogu i Apokalipso. Repertoar je bio šarolik i ravnomjerno raspoređen na sve albume.

Kada slušate albume Rundek Cargo Tria teško je povjerovati da to sviraju samo tri osobe, a pogotovo ne uživo. Kada ih vidite uživo ne znate tko je fascinantniji. Isabel koja je u stanju dominirati binomkada krene u violinstičke dionice. Dušan “Dutso” Vranić koji na dohvat ruke ima više instrumenata nego omanji orkestar i vjerojatno bi mogao svirati i na vešmašini, ako već nije ili Darko Rundek koji već desetljećima nanovo smišlja načine kako transformirati glazbu koju svira. Na bini svo troje djeluju izvrsno i odaju dojam da su tamo jer to vole i da to žele podijeliti s publikom.

Rundek_3Nakon završetka nastupa publika se digla na noge i aplauzom pozdravila i pozvala Trio na stage. Postavili su pitanje koju stvar želimo čuti i iz publike je došlo par prijedloga, a kao zbor je usvojen Šejn. Rundek je uputio publiku kako nadomjestiti trubače i utrenirao ju da ih oponašaju. Dutso je davao znakove za držanje ritma iako ih je publika uglavnom ignorirala jer je aplaudirala cijelo vrijeme. Nakon nastupa dobili su još jedan aplauz ali se ovaj put nisu vratitlii na binu.

Prostor Kina Europe se pokazao izvrsnim za ovakv nastup, kao i bina koja je bila uređena na način da približi atmosferu nekog manjeg kluba u kojem se svira jazz i svi njegovi derivati. Jedini problem koji se javio u prostoru je taj što smo bili ograničeni na sjedenje što je meni osobno neobično za koncert. Kasnije su neki fanovi koji više nisu mogli izdržat počeli plesati na prolazima. Također bi bilo bolje da nije bilo pauze između dva dijela, no to se nije moglo izbjeći pošto im nije bilo dozvoljeno da puše na bini. Da je, vjerojatno bi i bis trajao duže. No, to je ipak Darko Rundek i publika bi ga da je mogla držala na bini dok ne bi prošao kroz svoju kompletnu diskografiju i onda još malo.

Meni je drago da sam napokon vidio majstora na djelu i znam da ću ići ponovno kada ponovno dođe. Pretpostavljam da će to biti nakon što snime novi album na kojem se navodno radi i kojeg željno iščekujemo.

Izvještaj: Matija Marković