Kad sam saznala da Riverside dolazi u Zagreb u sklopu New Generation Tour-a, nije bilo sretnije osobe od mene. Nakon što su objavili svoj peti studijski album Shrine Of New Generation Slaves, krenuli su na svjetsku turneju te su na oduševljenje hrvatskih ljubitelja prog zvuka odlučili po prvi puta posjetiti i naš glavni grad.

Riverside-01Prije samog početka koncerta dogodio se mali nesporazum jer su se vrata kluba prema najavi trebala otvoriti u 20h, međutim to se dogodilo tek sat vremena kasnije. Kašnjenje je zapravo dobro došlo jer su tako ljudi na vrijeme bili spremni ući u klub i sasvim pristojno popuniti prostor kojim su se širile ugodne note instrumentala Night Session i pripremale nas na početak pravog glazbenog užitka.

Nešto prije 22 h pozornicu je obavila magla iz koje izlazi Riverside, a publika ih dočekuje oduševljenim pljeskom. Nastup otvaraju pjesmom New Generation Slave s novog albuma. Već se od prvih taktova moglo naslutiti da će ovo biti koncert za pamćenje. Malo je bendova koji mogu toliko oduševiti svojim live nastupom, a Riverside definitivno pripada u tu malobrojnu skupinu. Iako se u pjesmama bave dosta teškim temama kao što je otuđenost ljudi jednih od drugih, uspjeli su nam svima izmamiti osmijeh na lice.

Riverside-02Svaka od pjesama koje su odsvirali je dobila jednu novu dimenziju svojim live nastupom. Egoist Hedonist i Driven To Destruction, obje s albuma Anno Domini High Definiton iz 2009. godine, odsvirane su s toliko energije i upravo su one jedan od najboljih primjera multidimenzionalnosti koju ima glazba Riverside-a čiji članovi imaju iskustva i s metalom. Piotr Kozieradzki je svojim bubnjarskim umijećem dao žestinu cijelom nastupu. Posebno me se dojmila izvedba We Got Used To Us (također s novog albuma SONGS). Dugo već kod bendova nisam vidjela toliku uživljenost u glazbu – mislim da toliki stupanj imerzivnosti imaju većinom jazz glazbenici i progeri.

Od starijih su stvari odsvirali izvrsnu 02 Panic Room (album Rapid Eye Movement, 2007) koju su razdvojili u dva dijela odsviravši prvo posljednji dio pjesme te na njega nadovezali We Got Used To Us, dok je početni dio odsviran nešto kasnije.

Riverside-03Tijekom izvedbe Living In The Past (Memories In My Head EP, 2011) oduševio me Mariusz Duda svojim scenskim nastupom pogotovo u trenutku pjevanja stihova …even clowns don’t scare me anymore

Piotr Grudziński na gitari je svojim solažama oslikao prekrasne psihodelične glazbene krajolike kao i Michal Łapaj na klavijaturama. Kad se u takvim situacijama opustite, glazba vas ponese na neočekivana mjesta. A Riverside ima tu prednost da svojim slušateljima prilazi takvim prekrasnim melodijama koje vam se već na prvo slušanje uvlače pod kožu i postaju dio vas. U par navrata sam se čak osjećala kao protagonist pjesme “Killing me softly”, a sudeći prema izrazima lica oko mene, mislim da nisam bila jedina.

Escalator Shrine je označila kraj regularnog dijela koncerta, nakon kojeg je uslijedio prvi bis na kojem su odsvirali pjesmu Left Out (ADHD, 2009). Prema uputama benda i publika je sudjelovala u izvedbi ove stvari.

Na drugom bisu smo čuli prekrasnu Conceiving You s albuma Second Life Syndrome iz 2005. i Celebrity Touch s novog albuma s kojom su zatvorili ovu izvanrednu glazbenu večer u Močvari te se oprostili od nas izrazivši želju za skorim povratkom. Nadam se da će ispuniti obećanje!

P.S. Močvara je bila pun pogodak kao mjesto za održavanje ovog koncerta. Zanimljivo je bilo slušati Riverside u klubu na obali rijeke.

Izvještaj i foto: Martina Šestić