Ritam Europe festival je koji se u sklopu Europskog tjedna tradicionalno održava na zagrebačkom Bundeku već treću godinu. Ovogodišnji je u znaku ulaska Hrvatske u Europsku uniju, za svega pedesetak dana. Nastupili su Kopito, Belfast Food i Gibonni. Počekat je bio najavljen za 20.30, ali je sve počelo nešto kasnije zbog popodnevene kiše. Iako se kiša nije spustila do pred sam kraj koncerta, publika se polako skupljala te je naposljetku Bundek bio ispunjen, a atmosfera poprilično zagrijana.

Gibo-Bundek1Oko 21 h koncert otvara Kopito, mladi viški bend. Dečki su relativno novi na sceni, a njihova je glazba vrlo ritmična jer ujedinjuje moderne i tradicionalne elemente. Simpatični su i spontani, odsvirali su 3 pjesme, čiji je tekst doduše teško razaznati kako pjevaju na svom mjesnom govoru, s čime su se i sami našalili, no dobro im ide zagrijavanje publike.

Sljedeći su Belfast Food, koje ne treba posebno najavljivati. Momci u kiltovima prepoznatljivi su po furki na irski folk i gdje se god pojave, naprave feštu. Na njima se publika već solidno popunila. Svirali su nešto više više od pola sata i našli su se tu hitovi poput „Šporki stari grad“, „Van iz grada“ i „Nisam pijan“.

Najviše je pljeska i simpatije publike dobio, naravno, Gibonni. Naš proslavljeni autor trenutno je jedan od najuspješnijih hrvatskih pjevača te ga jednako voli i domaća i strana publika. Sinoć je nastupio pred zagrebačkom publikom nakon tri godine, čemu se izrazito radovao, te je ujedno predstavljao novi album „20th Century Man“. Gibo-Bundek2Kao gostujući izvođači pridružili su mu se mlada pjevačica osebujna glasa Stephanie, sastav October Light i zbor London Community Gospel Choir. Gibo svakim nastupom iznova potvrđuje svoj status na sceni, publika ga s razlogom voli. Izrazito je naklon svojim obožavateljima i cijelo je vrijeme naglašavao kako ne mari za napomene organizatora o vremenu predviđenom za kraj koncerta te kako će pjevati s nama na kiši spusti li se ponovno pljusak. Njegove duboko osjećajne pjesme, gotovo lirski intonirane često nose poruku ljubavi i tolerancije te je sve to upakirano u osebujan pop-rock aranžman. Sinoć je, kao i uvijek, dobro zagrijao publiku i izazvao mnoštvo ugodnih osjećaja, uspio je mnoge duboko ganuti. Pjevao je preko sat i pol, a imali smo priliku čuti mnoštvo starih hitova poput ”Dvije duše”, ”Libar”, ”Činim pravu stvar”, ”Posoljeni zrak i razlivena tinta”, ”Anđeo u tebi i Žeđam”, uz nešto novijih pjesama koje je publika ipak znala. Gibonnija uistinu vole sve generacije i ima vjerne pratitelje. Koketirao je s publikom koja je cijelo vrijeme pjevala i pritom je zabavljao svojim humorističnim intermezzima. Što više reći, Gibo se veseli svojoj publici, a mi smo se svi dobro proveli i napunili pozitivnom energijom!

Izvještaj: Tihana Klajzner