Nakon više od osam godina, najpopularniji njemački metal spektakl, Rammstein, ponovno je posjetio Ljubljanu i to ovoga puta Centar Stožice.  Zagrijavanje multikulturalne publike (bilo je tu osim domaćih podosta Hrvata, Srba, Nijemaca i Talijana) u ruke je uzeo DJ Joe LetzDJ Joe Letz (Combichrist), koji je oko 20 h trebao početi s nastupom- miksanjem Rammsteinovih hitova. Nas je zapalo svega zadnjih 15 minuta njegovog, po svemu sudeći, iritantnog pokušaja da pokrene publiku (koje je tada bilo vrlo malo i na parteru i na tribinama) svojim kvazi-kulerskim stavom i konstantnom upotrebom svih izvedenica riječi „fuck“. Toj osrednjoj atmosferi nije doprinijela ni činjenica da smo kolegica i ja kao press predstavnici medija za koje pišemo i- silno teško za povjerovati, veliki fanovi Rammsteina, završile s kartama na najgornjoj tribinu u kompleksu arene. Netko bi rekao- pa što, taman nam je bina preko puta, no sam osjećaj da smo kao kilometrima udaljeni od nje i još gori osjećaj da se na koncertu Rammsteina, koji ne može biti nego visoko energičan show, moramo stiskati između stolaca umjesto biti dijelom raspaljenog partera, bio je na neki način ubojstvo cjelokupne atmosfere i prije nego je Rammstein izašao na pozornicu.

S malim zakašnjenjem od 15 minuta i zanimljivim „industrial“ platnom na bini, počinju prvi pucnjevi i taktovi „Ich Tu Dir Weh“. rammstein-zgb10-03Klasični stil Rammsteina, stvari se počinju odvijati prije nego je zastor dignut, a onda stiže Till Lindemann– ne znam, nažalost kako odijeven jer nisam vidjela do pozornice. Prema prijašnjem iskustvu s turneje „Reise, Reise“u Hali Tivoli 2005. i pogledu na nepopunjeni parter, pomislila sam kako će i ovaj koncert proteći bez pretjerane reakcije publike, no publici je ipak trebalo samo nekoliko pjesama da se aktivira, tako da se na „Sehnsucht“ moglo vidjeti usklađeno skakanje kako fan pita, tako i ostatka partera, koji  je ostao nepopunjen samo na rubovima uz izlaze. Nakon „Sehnsucht“ publika se razmahala i više nije stala sa skakanjem jer su uslijedili hitovi poput „Asche Zu Asche“, „Feuer Frei!“ i „Mein Teil“, na kojemu je izveden standardni performans Lindemanna i Lorenza u skladu s kanibalističkom tematikom pjesme. „Ohne Dich“ je doletila kao injekcija za smirenje, mi gore smo pjevali, ove dolje se nije pretjerano čulo, no sve je svjetlucalo od mobitela i fotoaparata, koji su danas tu u zamjenu za nekad popularne upaljače. Možda je dio krivice na akustici, što je inače problem kod velikog broja arena, no publiku se nije pretjerano čulo, osim na „Du Hast“, a nisu baš odreagirali ni na uvodne stihove  za vrijeme piano verzije „Mein Herz Brennt“, iako su se iskupili deranjem najpoznatijeg stiha te stvari. Klasičnih Rammsteinovih pirotehničkih izvedbi nije manjkalo. Bilo je tu bacača plamena s više strana, RAMMSTEIN - Zagreb, Arena, 08.11.2011.paljenja Lorenza na stvari „Benzin“ i bacanja publike u nesvijest s iskrama koje su poletjele na viseću konstrukciju par metara od pozornice, vratile se nazad i napravile vatreni vodoskok. Zna se, naravno, i što slijedi na „Bück Dich“. Jadan Lorenz je opet na
koljenima, a Till zalijeva publiku svojim vječno špricajućim dildom. „Sonne“, kao jedan od najvećih hitova, imala je spektakulatrni kraj kada se zapalio logo Rammsteina, a „najkuruznija“ stvar (mislim da ni ne zaslužuje drugačiji naziv), „Pussy“, popraćena je već popularnim pjenušastim topom koji je oplodio pola partera. Ono što je bilo novo na ovom, meni osobno četvrtom koncertu Rammsteina, bila je Tillova uništavalačka faza, pa su tako nadrapale klavijature- sudeći po razbijanju nečeg bijelog (crne tipke, dovraga, nisam vidjela s najviše tribine) i zlostavljanje stalka za mikrofon. No, to se sve uklapa u stil Rammsteina. Trebali su povodom viška energije odsvirati „Zerstören“ jer ona bi se genijalno uklopila u Lindemannov razbijački trenutak.

Rammstein liveMožda je sva krivnja za manjak oduševljenja u toj A3 rdeči ring tribini jer, kao što sam već rekla, biti na Rammsteinu, a biti zavezan kao Prometej kojega vatra zove čitavo vrijeme i ne moći sudjelovati u spektaklu, nego ga samo gledati, nije baš situacija u kojoj „mein Herz brennt“. Publika pak nije na nivou na kojem bi se očekivalo da će biti dok je pozornica u plamenu i dok žestoki rifovi gitara nemilo napadaju bubnjiće. Falilo je te neke atmosfere i nabrijanosti,  falilo je nekih noviteta u nastupu, mnogima je falio i „Engel“, uključujući mene,  tako da ovaj koncert spada u najslabiji koncert Rammsteina kojemu sam svjedočila.

Ich tu dir weh
Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?
Keine Lust