Nakon pet godina Mark Knopfler se vratio u Zagreb. Ovaj put u sklopu Privateering turneje s kojom promovira svoj posljednji album. Tijekom njegovog nastupa potvrđeno je nekoliko stvari. Prvo da je on jedan od najboljih gitarista ikad i to je jednostavno činjenica. Način na koji svira gitaru je nevjerojatan i ostavlja dojam kako je to lagano i bez puno muke. A drugo da Arena nije najbolja lokacija za koncerte i to se dokazuje nakon svakog koncerta, no krenimo ispočetka.

Mark-Knopfler--Zagreb01Nedugo nakon 20.30 Mark Knopfler je izašao na binu uz ovacije publike i od tog trenutka ih odveo na glazbeno putovanje kojeg se nisu mogli zasititi. Na početku je uglavnom svirao pjesme iz svoje solo karijere i to većinom s zadnjeg albuma sve dok nije na pola nastupa zasvirao Romeo and Juliet koja je dočekana s vicima oduševljenja iz publike. Nakon toga je s bendom odsvirao par instrumentala koji su digli atmosferu i zvučali fenomenalno. Lakoća s kojom Knopfler mijenja gitare poslije skoro svake pjesme i svira savršeno je nevjerojatna. Bend koji je s njim ga prati u svakoj noti do savršenstva i tu se ne može prigovoriti. On jednostavno je toliko dobar.

Nakon što je dao priliku i bendu da dođe do izražaja tijekom instrumentala završio je glavni dio s Telegraph Road i napustio binu, no publika je htjela još i pokazali su to pljeskom i vikom dok se nije vratio i učinio bis boljim i od glavnog djela. Kad su počeli s Brothers in Arms mogle su se vidjeti stare scene s upljačima u zraku iako su gotovo svi bili zamijenjeni s motelima što nije tolika fora ali barem se publika digla na noge i došla do bine. Knopfler je završio s još jednom pjesmom Dire Straitsa, So Far Away.

Na početku je rekao da će svirati dok god publika to bude htjela ali ako su ga zvali nazad dok se nisu upalila svjetla nije bilo drugog bisa što je meni posebno bilo razočaravjuće jer nije odsvirao Sultans of Swing što mi je jedna od najdražih pjesama ikad.

Cijela bina je bila jednostavna i efikasna s glazbom u prvom planu. Light show je dobar i nenametljiv a Knopfler je samozatajan glazbenik koji komunicira s publikom putem gitare tako da dobijete puna dva sata glazbe.

Mark-Knopler--Zagreb02Nažalost bilo je nekih propusta ali ne vezanih uz sam nastup. Arena je pokazala ponovno da nije najbolje mjesto za koncerte. To je ipak primarno sportska hala i jednostavno nema dušu nekih drugih dvorana. Također uvijek izgleda prazno osim ako nije popunjena do zadnjeg mjesta što je i ovaj put bio slučaj. Po mojoj procjeni bilo je oko deset tisuća ljudi i ipak je izgledala prazno iako je cijeli parter bio pun kao i većina tribina izuzev najgornje tribine. Ne mogu reći da je zvuk bio loš iako sam čuo dosta prigovora od ljudi koju su bili nedaleko od mene kako ne mogu čuti Knopflera. Bilo je trenutaka kada je postojao nesrazmjer između glasnoće vokala i gitare iako se ne mogu previše požaliti na zvuk.

Nakon nastupa ljudi su izgledali zadovoljno. Dobili su što su očekivali, a to je vrlo dobar nastup jednog izvanrednog umjetnika i nema su tu puno toga reći osim toga. Knopfler je jedan od najboljih i to dokazuje svakim novim nastupom, a ako mi ne vjerujete dođite na njegov nastup kada ponovno, nadajmo se, dođe u Zagreb.

1) What It Is
2) Corned Beef City
3) Privateering