Lovely Quinces3„Ovo je prvi put da pijem Jackiea“, kaže i stisnutih očiju otpije jedva gutljaj. Namršti se, vrati čašu na pod i kisele face, baš kao mala djevojčica koja se susreće sa špinatom, izjavi: „Fuuuj!“. Sramežljivo se osmjehne, namjesti gitaru i zajedno s njom ponovno zaroni u svoj jedinstveni nevjerojatno lijep svijet mašte. Plaha, ali seksi. Odlučna, ali spontana. Oštra, ali nježno ženskasta. Kako i sama kaže – „Inače mrzim trzalice, ali eto sad sviram s njima, ne znam zašto. Haha. Ja sam vam malo kontradiktorna kao što vidite. „

Ova dvadesetdvogodišnja Splićanka predstavila se tako, bez glume i zadrške, u svim svojim bojama, na svom prvom velikom solo koncertu, u Malom pogonu zagrebačke Tvornice. Mislila sam da će se jadnica onesvijestiti od treme kada je stupila na pozornicu drhtavim korakom, pogledala natiskanu masu nepoznatih faca ispred sebe i nervozno se osmijehnula u mikrofon. No, njezina prava karizma nastupa u trenutku kad uzme gitaru u ruke i predstavi se:“Bok. Ja sam Lovely Quinces iliti Dunja Ercegović…ali to je manje bitno u ovoj priči.“ I to je sve što sam ja trebala čuti.

Dok su se izmjenjivali predivni nježni ritmovi praćeni njezinim tihim krhkim glasom, nesvjesno me obuzela misao o ljepoti te rečenice. Zar je moguće da napokon i s tako nevjerojatno rastućim užitkom slušam i otkrivam nekoga tko je tu radi glazbe i samo glazbe. Želi li ona reći da joj ime ništa ne znači? Nije joj bitno da zapamtimo te jeziku slatke dvije riječi i lijepo lice koje stoji iza njih? Je li moguće da je ta predivno prirodna cura tu kako bi me uhvatila za ruku i vratila na pravi put, na ono zbog čega smo svi mi na početku bili toliko nevino oduševljeni tom vrstom umjetnosti – na glazbu radi glazbe?

Lovely Quinces5Novac, slava, ime, reklame, sponzori, trendovi? Koliko je samo glazbenih duša uprljano tom mišlju. A opet, ova tako mlada i neiskusna cura kao da ne žudi za tim. Ona skromno želi podijeliti svoju ljubav prema glazbi s nama. Zar to ne bi trebala biti sama bit glazbenika? Piši, sviraj, pjevaj ono što voliš. Uvijek s osmijehom na licu. Ostani skroman bez obzira na to sviraš li pred deset ili tisuću ljudi. I što je najvažnije – ne zaboravi da si i sam fan glazbe. Da, to je to! Zatvorila sam oči i dala joj potpunu slobodu da mi svojim nevjerojatno jakim i zrelim glasom, oštrim i glasnim sviranjem gitare, te osvježavajuće originalnim pjesmama prenese onu iskrenu i neuprljanu dušu i bit glazbe. Ova mlada cura sa svim je svojim vrlinama i manama stupila pred nas na taj stage.

Smijala se sama sebi, opsovala iako je rekla da neće, pričala nam priče o prijateljici koja je slučajno otkrila da je dečko vara preko SMS-a dok mu je spavala na ramenu, prvi se put počastila Jack Danielsom misleći da će biti manje žestok, otkrila nam da bi prije samo pola godine u ovo doba večeri naručila piletinu izvana i pod dekicom gledala Housea ni ne sluteći da će samo par mjeseci poslije pod nogama imati punu Tvornicu potpuno novih lica koja su platila samo da bi je slušala. S druge strane, kada uzme gitaru u ruke iz te se sasvim obične simpatične cure pretvori u najambiciozniju kantautoricu i mladu nadu hrvatske scene koja potpuno sama piše, svira i pjeva na engleskom.

Lovely Quinces6Kao da u trenutku ostari u zrelu ženu tako odlučnog i seksi glasa, koja je na sceni već par desetljeća. Jednadžba je, baš kao i ona, veoma jednostavna. Ove dvije persone se tako savršeno prelijevaju i spajaju u jedini pravi rezultat – pjesme. Te su pjesme baš kao ona – odlučne, nepredvidive, razigrane, uvjerljive, gorko-slatke.

Iako ih još nema ni desetak, hrabro nam je, uz svoje starije „Wrong House“ i „Mr. Lonely“, premijerno odsvirala i dvije potpuno nove, još neuvježbane stvari. Dosljedno, u folk-rock i americana stilu, britki jezik svoje gitare nadopunjuje dozom provokacije u boji glasa, ali ih vješto omotava kaputom nekakve starinske, možda čak i retro djevojačke vedrine.

Najispravniji način za doživjeti sve ove raznobojne note i njihovu vlasnicu, odlazak je na njezin nastup. Uz Irenu Žilić, Ninu Romić i Saru Renar zvijezda sjevernjača hrvatske ženske scene, a nadajmo se, veoma uskoro, i inozemne. Jer ova formula očito djeluje super kod nas nezasićenih takvim talentom, a s takvom karizmom i pjesmama na engleskom jeziku nema razloga zašto se ne bi nastavila probijati i pred inozemnom publikom.

KONCERTNA FOTO GALERIJA – KLIK OVDJE!

Izvještaj: Jana Zidanič