Joe Satriani, američki gitarist-virtuoz u sklopu se svoje netom započete turneje na kojoj promovira isto tako netom objavljen album „Unstoppable Momentum“ u četvrtak navečer, 22. svibnja, nakon tri godine izbivanja na radost obožavatelja zaustavio u Zagrebu.

Satriani-Zagreb-01Atmosfera poznata…. uvijek pregrijana Tvornica, ovaj put ispunjena do posljednjeg mjesta, i nestrpljenje u zraku. No prije nego je proslavljeni gitarist zavladao pozornicom, publiku koja je tek pristizala u veliki pogon Tvornice kulture zagrijavala je Žanamari sa svojim J’Animals. Bez potrebe pisanja nepotrebnih riječi, a budući da njezin nastup na mene nije ostavio neki upečatljiv i posebnog spomena vrijedan trag – Žanamari svakako zaslužuje prolaznu ocjenu, ali mnogo sati pjevanja i truda oko scenskog nastupa kao i kvalitetnijih stihova je potrebno prije nego se njezin i trud J’Animalsa bude mogao nagraditi hvalospjevima.

Joe Satriani i njegov prateći bend na pozornicu su izašli točno u 21:30 i započeli sa „Cool #9“ koja je publiku zagrijala dovoljno da se sve oči i uši prisutne u dvorani već na „Devil’s Slide“ zalijepe na središnjju pojavu na bini i njegovu gitaru. Ekspresije i mimika lica Joe Satriania i gotovo nestvarno prebiranje po žicama koje je beskompromisno jedno od tehnički najsavršenijih na planeti još su jednom razdragale domaću publiku, a svoju stilsku i sviračku genijalnost Satriani je dokazao i sa „Flying In A Blue Dream“, sanjivom i vrlo izražajnom skladbom u kojoj su podjednako uživali i bend, i publika. A onda je Satriani sa svojim pratećim momcima okrenuo na malo više melodičnosti i dinamike i zasvirao naslovnu pjesmu svog novog albuma koja je pokazala kako se virtuoz nakon tehničke savršenosti i nevjerojatne brzine i spretnosti spremno nosi i sa novim izazovom – dinamikom i melodijom u korak s nevjerojatnom spretnošću koja raste ne samo primarno u zvuku njegove gitare već i unutar kruga pratećih glazbenika koji stoje uz rame velikom virtuozu. Isto je pokazala i „A Door Into Summer“, najavni singl novog albuma „Unstoppable Momentum“,

Satriani i momci su hrvatskoj publici na koncertu u Tvornici ponudili dinamičnu i zanimljivu kombinaciju starih i novih hitova, Satch je zasvirao i svoj popularni „Boogie“, publika je salvama oduševljenja pozdravljala skladbe starijeg datuma, Satriani-Zagreb-02„Cryin’“ je zbog svog gotovo plačljivog tonaliteta i apsolutne Satrianieve izvrstnosti mnogima bila miljenica večeri no apsolutno oduševljenje zavladalo je kada je Tvornicom odjeknula „Always With Me, Always With You“ te na kraju službenog dijela koncerta u svakom pogledu fantastiča „Sufrinf With the Alien“ nakon koje je publika skandirala virtuozu koji se predstavivši svoj bend, pozdravio sa okupljenima u prepunoj Tvornici. Neumorna publika skandiranjem, dozivanjem i pljeskanjem dozvala je velikog Satriania i njegov bend opet na binu, a kada je nakon „Crowd Chant“, „Summer Song“ i „Rubina“ dvosatni gitaristički spektakl završio nije bio jednostavan zadatak sumirati dojmove.

Joe Satriani, svima je jasno, jedan je od najboljih gitarista koji hodaju planetom Zemlja. Svoju iznimnu tehničku vještinu, osjećaj za melodiju i ritam i gotovo nenadmašnu brzinu i jedinstven te u mnogočemu prepoznatljiv stil prezentirao je i na sinoćnjem koncertu u Tvornici vidno uživavši u svakoj odsviranoj noti, svakom dodiru žica. Neki će mu zamjeriti možda malo suzdržanu komunkaciju s publikom, zamjerke bi se dali naći i na pojedine segmente rasvjete koja u nekim ključnim trenucima ne grli Satriania kako bi trebala, svatko od nas naći će pjesmu koju je želio čuti, a nije se našla pod svjetlima zagrebačkih reflektora. No neosporno je da je Joe Satriani pred prepunom zagrebačkom Tvornicom kulture još jednom pokazao da između njega i gitare postoji posebna kemija, posebna ljubav koja nema granica. I zato se radujem ponvnom susretu s njim pod hrvatskim nebom.

Izvještaj: Ivana Sataić