Anthrax ArenaLegendarni Iron Maiden još su jednom posjetili Hrvatsku, a za svoj četvrti nastup ovdje izabrali su zagrebačku Arenu.

Kako je to uobičajeno, već od jutra cijeli grad je bio pun ekipe u Iron Maiden majicama koji jedva čekaju koncert. Oko 18:30 su već sve trgovine i kafići oko Arene bili okupirani fanovima, a na stepenicama Arene jedva da si već mogao naći mjesta za sjesti od hrpe ljudi dobre volje i spremne za spektakl.

Prvo zagrijavanje sam odradio uz britanske rokere Voodoo Six koje je velika većina publike propustila jer su se vani još ispijale pive.  Voodoo Six nisu uopće loše odsvirali svoje, međutim, ništa novo nisam čuo od njih pa se tako i nisam uživio u njihov nastup. Nakon njih dolazi dio „big 4“ – “velike (metal) četvorke” i to moćni Anthrax na kojima se sakupilo podosta ljudi na parteru dok su tribine još uvijek bile uglavnom prazne. Započeli su sa „Caught In A Mosh“ i dobro podigli publiku, između hitova su odsvirali 3 obrade od kojih je najviše skandiranja i pjevanja sigurno dobila „T.N.T“, orginalno AC/DC-jeva. Završili su sa „Antisocial“ od Trust i najavili da se vraćaju sljedeće godine sa novim albumom.

Nakon pola sata preslagivanja pozornice i namještanja za headlinere večeri, iz zvučnika se čuje „Doctor, Doctor“, a potencijalno najveći metal bend na svijetu nastavlja sa „Moonchild“ i „Can I Play With Madness“. Publika je podivljala, onima mlađima ovo je prvi put da ih gleda uživo, a pakleno dobra atmosfera bez imalo predaje traje iz minute u minute. Bend posebno treba pohvaliti zbog energije jer sa svojih 50/55 godina svaku pjesmu bez zadrške i sa punim sviračkim žarom i umijećem sviraju od početka do kraja, energični su i moćni kao da im je 20 godina i da su u naponu snage, penju se po svemu i definitivno šire pozitivnu energiju. Redali su se hitovi „The Trooper“, „The Number of the Beast“ , „Run to the Hills“, a kako su se mijenjale pjesme i albumi tako su se i zastave iza njih mjenjale, a razigrani Bruce je presvlačio uniforme.

Iron Maiden ArenaVidjeti prepunu Arenu kako u glas pjeva sve pjesme svojih heroja odličan je i nezaboravan prizor. Hitova definitivno nije nedostajalo, pa su se tako na repertoaru našle i „Phantom of the Opera“, “Wasted Years“, “Seventh Son of a Seventh Son“ i nezaobilazne „Fear of the Dark“ (koju je isto kao u Splitu Bruce malo preinačio u “Croatia in the dark”) i „Iron Maiden“ nakon čega veliki Iron Maiden napušta pozornicu. Nakon par minuta dozivanja vraćaju se da bi odsvirali „Aces High“, nezaobilaznu „The Evil That Man Do“ i „Running Free“ nakon čega se svjetla gase i počinje „Always Look on the Bright Side of Life“ iz filma Monty Python što označava kraj skoro dvosatnog spektakla. Ni skandiranje pune dvorane koje je trajalo dobrih pet minuta nije Iron Maiden vratilo na još jedan pozdrav hrvatskoj publici. Šteta!

Unatoč izvrsnosti benda i desetljećima do savršenstva dovedenih izvedbi, problem tijekom zagrebačkog koncerta bio je zvuk koji je bio mutan i često se nije raspoznavalo ono što sviraju. To baš i nije vrhunac za ljubitelje metal glazbe kojima je svaka solaža, kao i svaka odsvirana nota uopće bitan dio cjelokupnog doživljaja. Ovaj se problem zna često ponavljati u Areni Zagreb i svejedno je li problem prostora koji nije dovoljno akustičan, ili tonca, ali loše utječe na doživljaj, a ni (pre)vodeno pivo za 20 kn nije baš nešto pomoglo, no takvi su uvjeti u Areni.

Na kraju velikog metal spektakla ne samo u Hrvatskoj, već i regiji, nema posjetitelja koji nije iz dvorane izašao sa smješkom na licu i pun energije. Arena se brzo ispraznila uz pjesmu i legendarne Bruceove povike „Scream for Me Croatia“ i „Up the Irons“, oni najenergičniji nastavili su metal spektakl u kafićima i afterpartyjima dok su se drugi kućama otišli pjevušivši pjesme uz koje su odrastali i stasali u ponosnu metal publiku.

Iron Maiden i nakon svih ovih godina još uvijek zasluženo vladaju metal scenom, njihova je energija i strast za glazbom djeluje ista kao nekada i svojim se nastupom i čvrstim metal stavom vraćaju u dane kada su počinjali tako da –” up the irons” do sljedeće susreta u Hrvatskoj!

KONCERTNA FOTO GALERIJA – KLIK OVDJE!

Izvještaj: Tomislav Crnković