Hurts - Vienna, Gasometer 2013_02Hurts su posjetili Beč (i okolicu) rekordnih četiri puta ove godine – i čini se da ih se ovaj grad ne može zasititi. Što to ima za ne voljeti? Dva džentlmena iz maglovitog Manchestera u elegantnim odijelima, orkestrom, proganjajućim melodijama i glazbom za umrijeti – potpisala bih se rado za još četiri u tren oka, kao i ostatak publike te noći u hladnom austrijskoj prijestolnici.

Koncert turneje “Exile” su otvorili Pegasus, mladi bend iz Švicarske koji nosi (neočekivane) indie note i lijep stil koji ih prati – sva četiri člana benda imaju čupavu kovrčavu kosu, nose sakoe i pamtljive melodije koje su zarazile publiku mladim švicarskim rokerima. Oni su također još jedan primjer raznolike prirode Hurtsa – lako ih podržavaju grupe poput Say Lou Lou, „dream pop“ dua, kao i elektronski bendovi poput Nipplepeople (u Zagrebu), ili pak indie rock bendovi poput netom spomenutog kvarteta.

Hurts - Vienna, Gasometer 2013_01U točno 21h, svjetla su se počela spuštati i publika je već totalno poludjela. Članovi benda na turneji su došli na stage, kojeg su ubrzo slijedila dva glazbenika koje smo došli vidjeti – Theo Hutchcraft i Adam Anderson, koji je zauzeo svoju poziciju za crnim klavirom ispred, dok je Theo skinuo kapuljaču i počeo pjevati stihove uvijek snažne „Mercy“. Nakon „Miracle“, prvog singlea s najnovijeg albuma „Exile“, Hurts su ponovno posjetili par pjesama s prethodnog albuma, uključujući veliki hit „Wonderful Life“. Ovo je jedna od onih pjesama za koju biste se mogli zakleti da je znate odnekud prije, prethodne ere, evergreen koji vam ulazi pod kožu s lakoćom i obara vas s nogu svaki put kad ga čujete – i večeras nije bila iznimka. Nakon velikog hora glasova u Gasometeru, ono što je uslijedilo je bio najnoviji single „Somebody To Die For“, još jedna himna koji samo Hurtsi mogu dati i jedna od mojih omiljenih pjesama s novog albuma – sve skupa sa stihovima Dylana Thomasa na samom kraju. Divan dodatak uobičajenom setu je bila „Cupid“, pjesma koja evocira Depeche Mode sa moćnim gitarama, blještećim svjetlima i ritmom uz koji jednostavno morate plesati. „Unspoken“ je bila još jedan vrhunac večeri – Theo i Adam su odsvirali pojednostavljenu verziju pjesme koja je, prije nekoliko godina, postala znak za njih o vrsti pjesama koje žele pisati. Ona je i dalje jedna od najsnažnijih pjesama koju su ikad napisali, te dobija novu dimenziju u nastupu uživo. Ovi dečki su pjesnici 21. stoljeća, čineći svoje prisustvo bolno jasnim u crvenilu svjetala stagea i ispred svih tih izloženih srca njihovih fanova. „The Crow“ je bila i više razarajuća za um – zamislite pjesmu u stilu Twin Peaksa (s proganjajućim melodijama, naravno) i jasnom vibrom „Wicked Game“ – no sva ova poređenja, ma koliko visoka bila, jednostavno ne čine joj pravdu. Nakon tog infarkta, Adam i Theo su odsvirali akustičnu verziju „Blood, Tears & Gold“, koju je Theo predstavio kao pjesmu koju su napisali odmah nakon „Wonderful Life“ – upravo tad kad sam pomislila da ne može biti bolja, dokazali su mi suprotno. Još skakanja uz „Sandman“, „Sunday“, dramatični tekstovi nevjerojatne „Exile“ i taj perverzni Theov pokret sa stalkom za mikrofon na “The Road“, prije nego ga u potpunosti uništi na stageu. Hurts - Vienna, Gasometer 2013_04To su žmarci, to je ludilo duha, to je žudnja da istrgneš svoje srce iz prsa, jer ne možeš više podnijeti toliko savršenstvo! Njegovi poznati pokreti vrhovima prstiju, komunikacija s publikom koju imaju u deliriju od samog početka, dražesne rečenice na njemačkom koje Theo izgovara s osmijehom, očita razgaljenost Hurtsa atmosferom – svaki sekund ovog koncerta je gozba. Na žalost, svjetla se gase i sa tugom shvatamo da je uskoro kraj. Pošten završetak je dan s klasikom „Better Than Love“ i „Help“, gdje je Adam svojim elegantnim prstima odsvirao klavirski dio umjesto sir Eltona Johna (koji ga svira na albumu) – i više je nego dostojan nasljednik.

Noć nije bila pretjerano hladna da pozdravimo dečke nakon nastupa, stoga je još jedan susret i kratak razgovor zecementirao noć kao jednu od najboljih ikad. Maglu ispred su dočekali naši glasovi uz „The Road“, polako se odmičući od Gasometera i noseći novi set Hurts sjećanja kao oklop protiv svijeta oko nas. To je ono što svi koncerti trebaju učiniti, n’est-ce pas?

Set lista:
1. Mercy
2. Miracle