Kao i kod drugih dugo očekivanih koncerata koji se u mislima protežu do unedogled i poprimaju mitske proporcije, tako je i koncert britanske grupe Hurts krajem ožujka u Beču već mjesecima zauzimao svijetlo mjesto na kalendaru i vrijeme kad će svakodnevica ustupiti mjesto nečem nesvakidašnjem, grandioznom, sanjivom. Pošto smo već imali priliku učživati u njihovim nastupima u Zagrebu 2011., te prošle godine na Szigetu, došao je red na austrijsku prijestolnicu i predstavljanje novog albuma “Exile” koji je, uzgred rečeno, ne bez razloga proglašen albumom mjeseca ožujka na Veniji.

Hurts-Vienna, Arena, 27.03.2013Kao ekipa smo se skupljali iz različitih gradova, dok nas je sve bešumno pratio krvavi mjesec na horizontu – uzela sam to kao znak da će se večeras dogoditi nešto zaista posebno. Skupili smo se u samoj Areni nakon nastupa predgrupe Moonlight Breakfast, koja je uz svoj neobičan lounge izričaj uspjela razigrati srca posjetitelja koji su cupkali uz glazbu i polako zaboravljali nenormalno nisku temperaturu vani.

A onda poznati mrak i iščekivanje koje je odjednom poraslo do krova! Na stage su prvo došli članovi benda koji prate Hurts na turneji, a zatim i sami Theo i Adam, koji pozdravljaju publiku i počinju s uvodnom “Exile”, dok smo mi već odavno u potpunom deliriju! Nakon nje je uslijedila “Miracle”, prvi single s novog albuma koji su, sudeći prema prepunoj Areni, vec svi naučili i rado prate Thea na njegovom vokalnom putovanju. Za razliku od prethodne turneje, gdje su na stageu dvojac pratile dramatično obučene plesačice, na ovoj su napravili obrat i fokusirali se na sami performans, što je u svakom slušaju samo poboljšalo već izvrstan dojam i dopustilo da se približimo izravnom obilju emocija kojim Hurts zasipaju publiku uživo. Kako drukčije opisati izvedbe “Wonderful Life”, “Blood, Tears & Gold”, “Unspoken”, koja je prema mnogima večeras odnijela prvo mjesto u srcima? Od novih pjesama su izveli i “Blind”, koja ima onaj zarazni refren kojeg ne mrzite kasnije što vam se mota po mislima, jer je tako prokleto kvalitetan, zatim “Sandman”, koja se od ostatka albuma razlikuje po svom karakteristicnom dubstepu, dok je na “The Road” Theo zavodljivo prelazio rukama preko mikrofonskog stalka (a sve u tonu s temom pjesme koja govori o seksualnoj zaluđenosti automobilskim nesrećama) i još jednom nas počastio svom snagom i bogatstvom svog Hurts-Vienna, Arena, 27.03.2013glasa. Na “Illuminated”, Theo je na šarmantnom njemačkom zamolio publiku da podignu svoje mobilne telefone u zrak (“Handys hoch”, pa me je na trenutak sve to podsjetilo na isti izvrstan moment s DVD snimke iz Berlina) a prve uređaje je sa smiješkom i brojao na njemačkom. “Evelyn” je valjda pola publike snimalo, jer je postala trenutak na nastupu kad svi zaustave dah i gledaju Theov dramaticni performans. Ovaj put je izvedba protekla suptilnije i istovremeno bogatije, jer suspregnuti osjećaji jednako dobro isijavaju kod tako snažne vokalne izvedbe i energičnog Adamovog sviranja. Sve je to odgledano i odslusano u jednom dahu, ne mičući pogled sa stagea, osim nakratko da unutar ekipe međusobno i bez riječi iskažemo divljenje koncertom.

Za bis, koji je zaista prebrzo došao, Hurts su predstavili voljene klasike “Better Than Love” i “Stay”, uz nezaboravnu poluakustičnu atmosferu za zadnju pjesmu i svjetla koja su savršeno akcentirala svaki ton, prijelaz i refren tijekom cijelog nastupa. Obojica izvrsno raspoloženi, Theo i Adam se pozdravljaju s publikom uz beskrajne zahvale i more bijelih ruža, koje su postale trademark svakog koncerta. Već razmišljajući što ću napisati uz misli koje su sve pobjegle negdje daleko iznad, jedan pogled na nasmijesene Hurts me je riješio težine bijelog papira i misterije onog što je bolje i od najuzvišenije ljudske emocije – ovo je upravo to sto je “better than love”!

Do skorog viđenja, hvala na nezaboravnoj večeri, Hurts!

KONCERTNA FOTO GALERIJA – OVDJE!

Venia-Mag na Hurts u Beč je putovala sa agencijom KONCERTI.NET. Posjetite njihov web za više informacija o novim koncertnim uzbuđenjima koja sve nas očekuju i rezervirajte svoje koncertno-putne aranžmane na vrijeme!

Izvještaj: Ilhana Škrgić