Proslavljeni njemački sastav Gregorian ponovno osvaja fanove diljem Europe, ovaj put u sklopu turneje Epic Chants World Tour 2013.
01-Gregorian-Zagreb-IvanaSataicIdejni  tvorac Enigme Frank Peterson pokreće Gregorian krajem devedesetih i tako je sve počelo. Otada gotovo godišnje izdaju albume i stječu naklonost publike. Moglo bi se reći da su postali institucija. Divljenja i poštovanja publike nije izostalo ni sinoć u Zagrebu u Domu sportova jer su priredili izvrstan šou. Ova mistična glazbeno-scenska atrakcija, kako ih često nazivaju, u Hrvatskoj se zadržava čak tri dana, od 3. do 5. travnja nižu nastupe u Zagrebu, Splitu pa Varaždinu. Sudeći po sinoćnjem koncertu, uistinu im je lijepo u Lijepoj našoj, a tome svjedoči i činjenica da se uvijek ponovno vraćaju, kako i sami kažu vrlo rado.

Nakon dosad rasprodanih koncerata u Rusiji, Češkoj i Slovačkoj, zagrebački je Dom sportova također bio pristojno popunjen, no ne i rasprodan. Unatoč sa strane poluispunjenim tribinama, Gregorian je vrlo uspješno ostvarivao kontakt s publikom i atmosfere nije nedostajalo. Nakon svake fenomenalne izvedbe, kao i intermezza u formi obraćanja publici, simpatični su i razgovorljivi „monasi“ zaradili mnogo pljeska. Uistinu je pohvalno da je publika dobno vrlo raznolika: umirovljenici, četrdesetogodišnjaci, studenti i tinejdžeri  jednako vole Gregorian. Gledala sam ih prije dvije 02-Gregorian-Zagreb-IvanaSataicgodine, kada su na repertoaru dominirali žešći rokerski hitovi te mogu reći da je ovogodišnji dojam slabiji. Vjerujem da je to prvenstveno zbog mirnije setliste, ipak je riječ o promociji posljednjeg albuma na kojem obrađuju filmske hit-pjesme. Tako su se sinoć mogle čuti pjesme iz Titanica (My Heart Will Go On), Gladijatora (Who Wants to Live Forever), Shreka (Hallelujah), Pirata s Kariba (He’s a Pirate), Jamesa Bonda (Live and Let Die), Notting Hilla (She) itd. obrađene na način gregorijanskog pjevanja, uz prikladnu vokalnu i instrumentalnu pratnju. Našlo se tu, naravno, i obrada popularnih hitova poput Evanescenceova Bring Me to Life, Rammsteinova Engela, Zeppelinova Kashmira i klasične O Fortuna. Vidi se da gregorijanci rade na scenskoj izvedbi i mijenaju šou – scenografiju, popratne elemente i rekvizite (light show, pirotehniku, zrcala, konfete) te koreografiju. Ove je godine sve bilo pomalo oskudnije.

Do druge polovice programa (a sam se šou protegao na gotovo dva i pol sata!) pomislilo bi se da su postali pasivniji i neoriginalniji, reklo bi se izlizali se. No pred kraj su potvrdili da nije dobro zaključivati prerano. Nakon pola sata izvedbe napravili su pauzu od 20 minuta, rascjepkajući šou na dva asimetrična dijela bez ikakve logične potreba za 03-Gregorian-Zagreb-IvanaSataicodjeljivanjem jer su, kao i na početku, nakon pauze uslijedile isto tako laganije pjesme. Uz to, bis je uslijedio malo poslije polovice programa. Sve u svemu, vrlo netipično. Još jedna osobna zamjerka: bilo je mrvicu pretiho. Za atmosferu to mnogo znači. Bilo je u redu i ovako, no samo ta mala razlika u glasnoći učinila bi da ukupan dojam bude bolji. Specifična novost za ovu turneju jesu kratki i izuzetno komični filmski isječci u kojima sudjeluju sami članovi Gregoriana parodirajući određene filmove. Najviše je simpatija izazvao Chris Tickner. Dolazak na scenu uz Chariots of Fire sve je pristutne oraspoložio i dobro nasmijao. Prvih sat vremena pjesme su bile poprilično mlake te se publika ipak morala strpiti do pred kraj šoa. Vrhunac večeri pak su bile izvedbe posljednjih nekoliko pjesama, osobito Last Unicorn s laserima uperenima u publiku. Ističem toliko tehničke pojedinosti jer su Gregorian jednako scenska kao i glazbena atrakcija. Tome i duguju svoju popularnost. Zanimljivo je čuti obrade poznatih hitova u klasično-popularnim aranžmanima s dodatkom gregorijanskog pjevanja, a da pritom još i izvedba bude fascinantna .

04-Gregorian-Zagreb-IvanaSataicVrijedi pohvaliti izvanredne solistice Ameliju Brightman i Evu Mali, kao i ženski gudački kvartet i prateći bend. Solistice su izazvale oduševljenje i kostimima, koje su mijenjale više puta, u skladu s pjesmom.  Dojmljivo je bilo i spuštanje među publiku, izveli su jednu pjesmu među samim gledateljima. Zato ih i vole jer nisu rezervirani, već ostvaruju maksimalan kontakt s publikom. Ukupan dojam: veličanstvena izvedba, Gregorian zna prirediti šou. Za kraj su nas još odlučili počastiti kankanom, što je sve istinski nasmijalo. Od srca su se oprostili sa zagrebačkom publikom i najavili ponovni dolazak. Nakon koncerta uslijedilo je druženje s fanovima. Što reći, kamo god došli, gregorijanci su uvijek poželjni gosti. Tko ih je sinoć propustio vidjeti, ima još priliku sljedeća dva dana u Splitu i Varaždinu.

1) Chariots of Fire
2) Conquest of Paradise
3) The Sound of Silence