Izrasli iz lokalne punk scene East Baya u Kaliforniji i pod utjecajem velikana punka poput The Ramones, Green Day predvođeni fascinantnom osobnošću frontmana Billiea Joea Armstronga svoj su glazbeni put započeli 1987. godine i od tada objavili ukupno jedanaest studijskih albuma od kojih sada već poznatu ”Uno”, ”Dos”, ”Tre” trilogiju u tri stadija tijekom prošle godine. A od objavljivanja trilogije o kojoj su i fanovi i kritka rekli svoje do, konačno, europskih datuma turneje Green Day i Bille Joe Armstrong prošli su kroz jedno od svojih  najtežih razdoblja kroz danas već legendarni slom frontmana na bini iHeart Radio Music festivala i rehabilitaciju. Sinoćnji  koncert u Trstu pokazao je, ako je netko i sumnjao, da su se Green Day vratili jači no ikada.

GreenDay-Trst01Iako su se loše vremenske prognoze pokazale točnima i kiša nas je pratila već od Rijeke u smjeru Trsta te je kupala i Trst od kasnih poslijepodnevnih sati i tijekom cijelog koncerta, grad i njegovi gosti bili su nezaustavljivi u namjeri da zajedno sa američkim punk-pop-rockerima isplaze jezik ne samo gustim oblacima i kišnim kapima već i svima koji su sa dozom nepovjerenja pristupili aktualnoj Green Day turneji naziva ”99 Revolutions” po istoimenoj pjesmi sa zadnje objavljenog albuma ”Tre” i jednostavno se – dobro zabave.  Od ranih poslijepodnvenih sati fanovi su se slijevali u okolne ulice Piazze Unita d’Italia u Trstu ne bi ulovili što bolje pozicije ispred pozornice smještene na glavnom tršćanskom trgu, a kada je Green Day izašao na pozornicu i otvorio sa ”99 Revolutions” te ”Know Your Enemy” u srcu Trsta je zavlada euforija. Već je u tih prvih sedam minuta nastupa Green Day prezentirao odličnu sviračku i vokalnu formu te iznimnu energiju koja je s bine prštala prema posjetiteljima. Zbijeni prvi redovi fan pita oduševljeno su skakutali i pjevali sa izvaneredno rasploženim Billie Joe Armstrongom i kada se jedan od obožavatelja uspio pored osiguranja probiti na pozornicu atmosfera se dodatno užarila, a sretni momak će, budući da je Billie Joe spriječio bilo kakvu intervenciju osiguranja oko pozornice, pamtiti koncert u Trstu kao onaj kada je zapjevao u duetu sa svojim idolom (i nije bio jedini jer je pred kraj koncerta Bille Joe pozvao drugog obožavatelja da se okuša u ulozi frontmana Green Daya). Green Day su, vidjelo se to vrlo jasno, privrženi i povezani sa svojom poklonicima, Billie Joe Armstrong tijekom cijelog koncerta aktivno komunicira s publikom i plijeni gotovo svu pažnju svojom nevjerojatnom energijom koja motivirajuće djeluje i na publiku koja entuzijastično prati ne samo vokalno izražavanje i njegova nebrojena pretrčavanja s jedne strane bine na drugu već i mimiku kojom upečatljivo karizmatični frontman izražava i  nadopunjuje ekspresiju emocija koje ne uspjeva izgovoriti tijekom izvođenja neke od miljenica publike poput ”Letterbomb” sa legendarnog albuma ”American Idiot” koja je publiku  natjerala na skakanje na kiši baš kao i ”Oh Love” sa albuma ”Uno” koju su okupljeni na trgu u Trstu otpjevali u glas sa Green Day. Sa ništa manje oduševljenja nije dočekana ni ”Holiday” dok je jedan od trenutaka sa najviše nabijenih emocija na kvadratnom metru sinoć vjerojatno u cijeloj Italiji i okolici bio onaj kada su se začuli prvi taktovi odavno legendarne pjesme ”Boulevard of Broken Dreams” koja je na laganoj kišici dobila jednu novu osjećajnu notu i dubinu zbog koje će je fanovi koji su je u glas i iz srca otpjevali sa Green Day sada osjećati kao još bliskiju i prvrženiju svojim srcima.
GreenDay-Trst02Billie Joe Armstrong
približio ju je još više srcima okupljenih fanova uzevši iz publike talijansku zastavu sa licima članova benda i objesivši je na stalak mikrofona animirajući publiku na još glasnije pjevanje u zboru. ”Nuclear Family” je potom bila najbolja moguća pjesma koja je mogla uslijediti jer Green Day i Trst do tog su se trena već spojili u nerazdvojnu ”nuklearnu” obitelj koja je eksplodirala i tijekom izvedbe AC/DC-jeve ”Highway To Hell’. Kiša je tada već padala jače no ni bend na pozornici, ni publika ispred nje nisu posustali pa su središtem Trsta protutnjale sa ništa manje strasti i energičnosti izvedene ”Burnout”, ”2000 Light Years Away”, ”St. Jimmy”, ”Basket Case” pa potom ”She” i ”The King For A Day” tijekom koje je Billie Joe Armstrong na glavu prigodno stavio krunu dok je medley ”Shout/(I Can’t Get No) Satisfaction/Hey Jude” bend popratio kostimografijom odjenuvši se u egipatskog faraona, gospođu u mondenom ljetovalištu (Tre Cool) ili gospodina sa štapom i šeširom (Billie Joe), a bila je ovo prigoda i da Billie Joe nakratko za bubnjevima zamjeni Tre Cool-a. Publika je potpuno očekivano prihvatila bendovu šalu i zapjevala u medleyu spojene pjesme posebno se oduševivši središnjom uzdanicom koja u originalu pripada legendarnim The Rolling Stones. Nakon ”X-Kid” je uslijedila pitka ”Minority” s kojom su Green Day zatvorili službeni dio koncerta.

Publika, naravno, ovakvu odluku nije mogla prihvatiti i unatoč pomalo iznenađujućoj nereakciji fan pita, potaknuti publikom iza svojih leđa ubrzo je cijeli trg dozivao Green Day na pozornicu. Potrajalo je ovo možda minutu-dvije, a onda se bend vratio i zaprašio kultnu i legendarnu ”American Idiot” izazvavši erupciju u publici. ”Jesus Of Suburbia” nastavila je ono što je započela prethodnica i publika zbijena u prvim redovima u  kojima se i ja našla je doslovno divljala pjevajući s Billie Joe Armstrongom iz petnih žila. ”Brutal Love” koja je označila konačni kraj punk-pop-rock kišnog spektakla u srcu Trsta možda je najbolji opis onoga što se tijekom 2 sata i 25 minuta koliko je koncert trajalo događalo na relaciji pozornica-publika – brutalna, iskrena, duboka, beskompromisna ljubav koja struji između benda i njegovih poklonika, jedna od onih koje se možda vide češće nego mislimo, ali se ne osjete. Green Day su sa odličnom kombinacijom starih i novih pjesama, hitova i onih koje će to tek postati u narednim tjednima i mjesecima uspostavili neraskidivu vezu sa okupljenima, probudili neke usnule emocije i pokazali kako treba izgledati zajedništvo s publikom. Bend je pokazao i izvanrednu formu i bilo je nemoguće ne primjetiti da legendarni trio upotpunjen glazbenicima koji nadopunjuju njihov zvuk na turneji, na koncertu uživa i još uvijek osjeća uzbuđenje i radost nastupanja pred publikom. To su dodatni razlozi zašto ih publika voli ovako iskreno i otvoreno i zašto su Green Day i nakon gotovo 20 godina karijere jedan od najpoželjnijih bendova čiji su koncerti čista energija.

Nakon enormne količine izmjenjenih vibracija i pozitivne energije nabijene žestokim riffovima odlično usklađenih članova benda čija je sviračka vještina vrijedna divljenja i poštovanja, više ili manje mokri od kiše, pjevanja i skakanja došlo je vrijeme i da se vratimo u Zagreb. Baterije su napunjene za neke nove pobjede, sreća i zadovoljstvo su na vrhuncu, a do sljedećeg susreta sa američim punk-pop-rock majstorima ne preostaje ništa drugo nego zaključiti – Green Day su definitivno najslađi punk rockeri na svijetu!

“Hey, Love” – video: http://www.youtube.com/watch?v=FItwIbkhhk0

“Boulevard of Broken Dreams” – video: http://www.youtube.com/watch?v=w10xJHxnFEk

“American Idiot” – video: http://www.youtube.com/watch?v=4CXBZC0uaHQ