Glasvegas1U sklopu turneje kojom promoviraju svoj najnoviji album „Later…When The TV Turns To Static“, škotski indie-rock velikani i ljubimci publike – Glasvegas, po prvi puta su se predstavili hrvatskoj publici. Nažalost, unatoč jakoj reklami, zbog previsoke cijene ulaznica za naše trenutne prilike (160 kn) ovoj veličanstvenoj premijeri nije svjedočila čak niti potpuno ispunjena Močvara. Osim ponekog uživljenog i razdraganog lyrics manijaka u prvom redu, rijetko je tko obavio domaću zadaću i temeljito proučio repertoar ovoga benda. No, koncert je, srećom, bio pun pogodak za sve nas koji smo se nevoljko ali hrabro izvukli iz toplih dekica i čajeve zamijenili razrijeđenom pivom u vlažnoj Močvari.

Već je prvom pjesmom – „Later…When The TV Turns To Static“, bilo jasno da je pred nama velik i privilegiran bend, čak i svjetskih razmjera. Po pristupu i gardu odaju dojam da su pioniri arena scene, a ovakve klupske gaže zapravo su daleko ispod njihovog trenutnog kalibra. Na prvi pogled, doista neobičan i zanimljiv sastav. Pjevač James Allan u bodybuilderskoj John Lennon majici niti na jednoj pjesmi ne sakriva svoj apsolutno nerazumljiv glasgowski naglasak, njegov rođak – gitarist Rab Allan Jamesova je dvometarska preslika, basist Paul Donoghue upriličenje je Shane MacGowana na stageu, a nova bubnjarica, mlada Šveđanka Jonna Löfgren stojećki (da, doslovno je stajala za bubnjevima) se nosi s ovom hrpom škotskih pivopija (koji su se veoma pristojno „neoduševili“ našim pivom).
Glasvegas2Sami sebe smatraju, prije svega, izvrsnim live bendom. Deset godina postojanja i sviranja u bezbroj ovakvih klubova i arena diljem svijeta ipak nije zanemariva činjenica koja je itekako utjecala na njihov najzapaženiji element – izvrsnu i skoro nenadmašivu kvalitetu svirke. Najpoznatija „Geraldine“ bacila je publiku u ekstazu sve do bisa, kada nas je bend u potpunosti opčinio s prekrasno složenim aranžmanom „I’d rather be dead“ , razdragao legendarnom „Daddy’s Gone“, te bacio u nirvanu na svoj melankolično miran ali ogorčeni način u „Lots Sometimes“.

Odlično složena set lista, s odmjerenom dozom od po pet pjesama sa svakog od tri albuma, ostavila nas je bez prostora za bilo kakvu kritiku. Nakon pristojnih sat i pol odlično uvježbane svirke shvatili smo zašto je bend, osim od brojnih fanova, hvaljen i od strane velikih svjetskih glazbenika poput U2-a, Kings of Leon, pa i Lady Gage koja je izjavila da su joj najdraži bend. Teško je ne biti oduševljen njihovim himničnim aranžmanima, energičnim pjesmama koje se stapaju jedna u drugu neprekinuto nas vodeći kroz promjenjivu društvenu stvarnost svijeta i emocionalne uspone i padove u ljubavi, velikim sivo obojenim stadionskim refrenima, te nevjerojatnom energijom ovog mladog kvarteta koji se, laganim ali sigurnim korakom, strpljivo sve više približava indie-rock tronu.

Iako iz zloglasnog dijela Glasgowa, ovaj bend poručuje da može biti i gore od toga, da život nije drama. Sve je baš onako kako treba biti, i zato ne valja gledati uvijek samo negativnu stranu. Glasvegas je u pjesmi „If“ možda najbolje sumirao ono na čemu se temelje njihovi tekstovi:
Glasvegas3„If not for dark/ I couldn’t recognize a spark/ If not for evil/ The kind man would walk on by invisible/ If not for the devil/ How could mother Mary play the hero/ If not for bad stuff/
The good would never be enough/ If not for loneliness/ A friend is somewhere in the wilderness/ If our love was ever to part ways then/ The world as I know it/ Would never ever spin again…

(“Da nema mraka ne bih ugledao iskru/ da nema zla, dobar bi čovjek prošao nezapaženo/ Kako bi majka Marija mogla biti junak da nema lošega/