BLODSVEPT OVER ZAGREB

Vikinzi, Vikinzi…. a onda malo finskih Trolova.

Močvara je sinoć ugostila tri izvrsna metal benda sa dalekog sjevera – Skálmöld, Týr i Finntroll – i tako u veselom tonu, uz mnogo skakanja i plesanja, otvorila svoju jesensku metal sezonu.

skalmold_zgVečer počinje islandskim bendom Skálmöld i prokleto mi je žao što sam zakasnila na početak njihovog koncerta. Utrčala sam u ne baš popunjenu Močvaru taman kad su svirali svoju drugu stvar sa setliste – Gleipnir. Ljudi su već bili natiskani u prvim redovima i trudili se pjevati na islandskom što me sjetilo na jedan intervju s članovima benda u kojem su izjavili da im je jako simpatično kad vide kako se fanovi trude učiti tekstove na islandskom kojeg velika većina ne zna govoriti.
Nisam mogla ne primijetiti da je pozornica nekako premala za bend od 6 članova, ali unatoč tome Islanđani su imali dinamičan nastup i s lakoćom se kretali tijesnim prostorom, a za vrijeme atmosferičnog sola na gitari tijekom pjesme Kvaðning, su i nazdravili jedni s drugima. Konstantno su bili nasmiješeni i komunicirali s publikom što je doprinijelo stvaranju tople i ugodne atmosfere u Močvari.
U pola sata, kolika im je bila satnica, odsvirali su pet stvari od kojih su tri sa njihvog najnovijeg studijskog albuma Börn Loka iz 2012.
Setlista: Árás | Gleipnir | Narfi | Miðgarðsormur | Kvaðning

Čekajući da se Týr pojavi na pozornici odšetala sam do merchadise štanda na kojem se moglo kupiti artikala od majici preko gaća do CD-a. Jedan od prodavača je i Mathias Lillmåns koji je vrijeme prije nego na sebe navuče Vretha iskoristio za druženje s fanovima.

tyr_zgTýr je imao malo bizarni uvod u koncert. Taman prije nego su izašli na pozornicu dvoranom je odjekivala skladba “An Ending (Ascent)” engleskog glazbenika Briana Enoa. Bilo mi je skroz neobično nakon nje čuti prve taktove pjesme Hold the Heathen Hammer High i vriskove u prvim redovima. Čini mi se da je ta stvar jedna od omiljenijih među fanovima pa ni ne čudi da su s njom i otvorili nastup. Između pjesama se orio povik “Týr, Týr“, koji je kasnije prerastao u “Sir, Sir” što nas je sve skupa od srca nasmijalo.
Koncert je protekao u znaku albuma Valkyrja koji je ovaj tjedan objavljen na europskom tržištu i to baš dan prije zagrebačkog koncerta. Another Fallen Brother i Mare of my Night su mi posebno zapele za uho i u živo zvuče odlično. Bilo mi je drago čuti pjesmu Sinklars Vísa s izdanja Land iz 2008.
Šteta što su bili toliko statični na pozornici, imali su ipak više mjesta od Skálmölda i mogli su to iskoristiti za bolju međusobnu komunikaciju. No unatoč nedostatku dinamike, publika je itekako bila aktivna, pogotovo tijekom pjesme Shadow of the Swatika. Žao mi je što je nisu ostavili za kraj jer mi se čini kao idealna za zatvoriti koncert – najviše zbog stiha “… you can kiss my Scandinavian ass…
Setlista: Hold the Heathe Hammer High | Blood of Heroes | Tróndur í Gøtu | Mare of my Night | Sinklars Vísa | Another Fallen Brother | Shadow of the Swastika | Valkyrja

fintroll_zgA nakon što smo ispratili društvo s Farskih Otoka i kratke pauze, na pozornici su se pojavili i dogoočekivani trolovi. Dala bih se okladiti da je netko pored mene pjevušio “trolololo”-pjesmu kad je Finntroll izlazio na scenu. Publika je već bila dobro zagrijana za njihov nastup, a za to se pobrinuo i set finskog tanga i šlagera u pauzi. Kada je napokon i Vreth izašao na pozornicu, dvoranom se prolomilo još ženskih vriskova, a već prvi taktovi pjesme Blodsvept pokreću pravi tulum. Tijekom devedeset minuta koliko je trajao koncert, atmosfera niti jednom nije pala. Setlista je bila baš po mom guštu – odabrali su prave stvari s novog albuma i dobro ih povezali sa starijim stvarima kao što su Slaget Vid Blodsälv, Svartberg ili svima omiljena Jaktens Tid koja je potpuno razbacala sve prisutne.
Sve pohvale idu i za styling – pogotovo za prostetičke trolovske uši. Basist Sami “Tundra” Uusitalo se doimao kao da se rodio s njima na glavi koliko mu dobro pašu.
Vrijeme uz Finntroll zaista brzo prođe. Nakon regularnog dijela koncerta su otišli s pozornice čemu je uslijedio standardni dio koncertnog folklora – traženje bisa. Vrištalo se, uglas izvikivalo ime benda i pozivalo ih se odsviraju Trollhammaren.
Trolovi su se vratili i za kraj nam odsvirali Nattfödd i toliko željenu Trollhammaren kojom su se oprostili od zagrebačke publike.
Setlista: Blodsvept | Solsagan | Mordminnen | Ett Fölk Förbannat | Dråp | Slaget Vid Blodsälv | En Maktig Här | Intro | Svartberg | Nar Jättar Marschera | Under Bergets Rot | Nedgång | Skövlarens död | Skogsdotter | Häxbrygd | Jaktens Tid
Bis: Nattfödd | Trollhammaren (+ Swampfest)

I za kraj mogu reći da sam se super zabavila i uživala u svakom dijelu koncerta. Iako Močvara nije bila puna, niti jednom me to nije za smetalo jer je publika doista bila izvrsna. Skaklo se, moshalo, plesalo, pjevalo… Svaka čast ljudi!

Izvještaj: Martina Šestić