down 1Kad odrastate slušajući bendove poput Pantere, Corrosion Of Conformity i Crowbara, naravno da nećete ni u kojem slučaju propustiti koncert supergrupe sastavljene od njihovih članova. Down, čija glazba u sebi osvježava atmosferu američkog Juga, imaju u Hrvatskoj velik broj odanih poklonika, što se moglo vidjeti pri samom ulasku u Tvornicu jer je gužva negdje oko 21:15 na ulazu bila poprilična. Nastup Downa se dugo čekao i odmah po najavljivanju prije nekoliko mjeseci izazvao veselje brojnih fanova. Uz glasne vriskove publike i ovacije polako su okupirali stage, prvo izlazi nasmijani gitarist Pepper Keenan (nekad vokal Corrosion Of Conformity, obožavam ga) pa zatim i ostatak ekipe u sastavu Patrick Bruders (bas), Kirk Windstein (gitara), Jimmy Bower (bubnjevi) i naravno jedan jedini i neponovljivi, Phil Anselmo. Phil i društvo oko 21:45 započeli su svoj nastup s „Eyes Of The South“ i južnjačkim sludge ritmovima počeli protresati dupkom punu Tvornicu. S „Witchtripper“ i „Lifer“ koju je Phil posvetio preminuloj gitarističkoj legendi i kolegi iz Pantere, Dimebagu Darrellu, atmosfera je postajala sve usijanija. Ljudi su se toliko naguravali, ovisno, naravno, o tome gdje ste stajali, da je kisika sve više ponestajalo. Phil Anselmo je bio vrhunski zabavljač, stalno je dobacivao pošalice, za što je nagrađen od publike brojnim stvarima, uglavnom majicama muškog dijela publike i grudnjacima ženskog. Philu svaka čast na komunikaciji s publikom kakvu malo koji frontmen danas može postići. Ne pamtim kad sam zadnji put vidjela da frontmen ima tako dobar kontakt s publikom, skidam kapu Philu Anselmu, a bome i ostatku dobro raspoloženog benda.

down 2Zatim je uslijedila jedna koju jako rijetko sviraju „There’s Something On My Side“. Od ostalih pjesama odsviranih sredinom koncerta svakako treba istaknuti „Temptation’s Wings“, meni jednu od najdražih „Ghosts Along The Mississippi“ uz koju se publika raspametila i bučnu „New Orleans Is A Dying Whore“ gdje ste mogli čuti još iz doba Pantere prepoznatljive Philove vriskove. Što se njegovih vokalnih sposobnosti tiče, sve je bilo na mjestu, i screamovi i clean vokal su išli odlično, tu nema nikakvih prigovora. Samo ozvučenje i vokala i gitara u Tvornici bilo je solidno, iako moramo uzeti u obzir da se ovdje radi o teškom i dubokom, tipičnom „masnom“ sludge zvuku gitara pa je na nekim mjestima zvuk djelovao prigušeniji. Ali kad se sve zbroji, bilo je vrhunski, nemam većih prigovora. U jednom trenutku Phil je rekao da njih zanima isključivo glazba, da su ovdje zbog glazbe, a ne zbog mode i sl. Zatim da su jako zgodni i privlačni i nešto u stilu da predstavljaju izgled kakav bi trebali njegovati metalci. Konstantno zezanje i bliskost s publikom je nešto što danas baš u ovolikoj mjeri ne viđate na koncertima.

Phil je bio točka interferencije između benda i publike, s jedne strane zezajući se s publikom (ni bend nije otao pošteđen, pogotovo Kirk kojeg je povlačio za bradu i ljubio u čelo), a s druge strane unoseći harmoniju u bend. Na pitanje ako i kada se Down ponovo vrate u Hrvatsku, tko će doći na koncert, cijela je Tvornica dignula ruke u zrak. Phil je od vjernog fana iz publike dobio i ratnu zastavu Konfederacije koja je danas važan simbol američkog Juga pa se Phil s njom ponosno šepirio neko vrijeme. Odlične izvedbe nemjerljivo uvjerljivih i žestokih „Losing All“ i „Underneath Everything“ nagnale su fanove da počnu gubiti glasnice, toliko se glasno pjevalo da je sama energija fanova u pretrpanoj Tvornici natjerala Phila da bude još bjesniji i glasniji.

down 3Nakon skoro sat i pol bend je pozdravio publiku, ali nismo morali dugo čekati na bis na kojem su nas počastili s tri pjesme „Hail The Leaf“, legendarnom „Stone The Crow“ i na kraju jednom od najiščekivanijih „Bury Me In Smoke“. Na kraju treba sažeti nekoliko ključnih i superzabavnih trenutaka nastupa. Prvi je bio himna koju su Down kao rezultat zadovoljstva zbog dobrog odgovora publike skladali na licu mjesta pa smo svi u glas pjevali „Croatian Fan Base“. Predobro, vidjelo se da je bend sretan što je tu i da je itekako dobro raspoložen. Drugi trenutak bio je urnebesan kraj koncerta kad su uz završne rifove „Bury Me In Smoke“ bubnjar Jimmy Bower i gitarist Kirk Windstein oblačili ženske grudnjake, što je u Kirkovom slučaju izazvalo vrištanje publike od smijeha jer mu zatvaranje i nije baš pošlo za rukom. Dok su se oni opraštali od publike i ludirali se, svirački dio posla pri kraju pjesme preuzeli su njihovi tonci. Iz svega toga vidljivo je da su metalci jučer prisustvovali jednom zbilja uvjerljivom i moćnom nastupu. Ovaj je koncert, zahvaljujući Philovom nevjerojatnom talentu za komunikaciju s publikom, bio jedan od najzabavnijih i najotkačenijih metal koncerata na kojima sam bila. Što god neki ljudi rekli, Phil Anselmo je legenda, car! Vrhunski frontmen koji može dati sebe do kraja i iz publike izvući ono najbolje, pobuditi najpozitivnije osjećaje i iscijediti i zadnju kap znoja. Mnogi su s ovog koncerta otišli mokri do kože. Dugo ću biti pod dojmovima i nadam se da na sljedeći koncert Downa nećemo morati predugo čekati.

KONCERTNA FOTO GALERIJA – KLIK OVDJE!

Izvještaj: Buna Bernarda Juretić