Što to skriva jezero Bodom?

1a-cobmgNakon godina pohođenja koncerata u Ljubljani do sada nisam bila niti na jednom u Kinu Šiška, kad li – evo prilike. Turneja Halo Of Blood je uz Bodome uključila i poljsku death metal mašinu Decapitated i finske alternativce iz benda Medeia. Noć prije su nastupili u Beogradu, a kako se naša ekipa provela tamo i što je točno vidjela pročitajte ovdje. Garantiram da zanimljivije slike Bodoma tako skoro nećete naći.
Praćeni maglom i novembarskom kišom napokon smo i došli do odredišta. Prije samog koncerta je u trgovini Master Of Metal održan meet&greet sa članovima Children Of Bodom. Šačica okorjelih fanova je strpljivo čekala da se pojave njihovi mezimci i potpišu se na razne suvenire – knjige, CD-e, gitare… Samo druženje s bendom je brzo prošlo i već smo se uputili prema Šiški.

1-MedeiaDržeći se satnice, prvi na pozornicu izlaze MEDEIA.
Radi se o finskom bendu koji iza sebe već ima četiri albuma. Na ovoj turneji promoviraju svoje najnovije izdanje imenom Iconoclastic. Svojim su nastupom pokazali da itekako dobro znaju kako zagrijati atmosferu. Vladaju pozornicom kao da su na njoj rođeni, skaču, bengaju, proljevaju znoj… No, u par navrata sam ostala pod dojmom da malo forsiraju svoj live nastup. Neke pjesme su bile popraćene agresivnom dinamičnom koreografijom benda, a same po sebi ne traže toliki angažman. Frontman Keijo Niinimaa i gitarist Samuli Peltola su čak u znak zahvale publici, sišli sa pozornice i stojeći na zaštitnoj ogradi odsvirali posljednje taktove te se tako na najljepši mogući način pozdravili sa okupljenima koji bezuspješno traže bis.

6-DecapitatedNakon kratke pauze i uštimavanja instrumenta, DECAPITATED počinju sa svojim ubojitim nastupom. Na ovoj turneji nastupaju u sastavu: Waclaw “Vogg” Kieltyka – gitarist i mastermind benda, vokal Rafał “Rasta” Piotrowski, basist Pawel Pasek te live session bubnjar Kevin Foley. Setlistu su posvetili svom prije dvije godine objavljenom albumu Carnival Is Forever (Nuclear Blast, 2011.), a svoje su poklonike razveselili i odabranim starijim stvarima kao što je Spheres Of Madness.
Unatoč tragičnom događaju koji je 2009. rastužio metal zajednicu i umalo označio kraj za Decapitated, lijepo je vidjeti da je Vogg okupio nove talentirane glazbenike te tako bendu udahnuo novi život. Pjevač Rasta je izvrstan showman što potkrepljuje svojim stavom, izgledom i odnosom prema vjernoj publici. Svako je malo koristio priliku kako bi se rukovao s fanovima u prvim redovima. Publika je pokazala da voli i cijeni ovakve geste te nagradila bend i njihov trud velikim pljeskom i odobravanjem.

17-COBI dok se pozornica pripremala za headlinere večeri, netko je iz publike poveo izvikivanje “Sabaton, Sabaton“, a zapjevalo se i Primo Victoria – jedan od velikih hitova spomenutog benda. Međutim točno u trenutku kada su se tehničari povukli sa scene, a crveni reflektori poput krvi obasjali instrumente, kakofonija razgovora i pjevušenja pretvorila se u jedno veliko zajedničko “Bodom, Bodom“. Uz zvuke introa atmosfera se sve više zagrijava, a publika spremno dočekuje Alexia, Jasku, Henkka, Jannea i Roopea koji se prihvaćaju svojih instrumenata i razbijaju napetost pjesmom Sixpounder. Svoj nastup nastavljaju u istom ritmu bez sekunde okolišanja. Puno mi je ljudi govorilo da su Bodomi loši u živo, ali ja ništa loše nisam vidjela niti čula. Prostor Kina Šiška izvrsno podnosi žestoki zvuk, a tonac je zaista vrlo profesionalno odradio svoj posao i niti jednom nisam zapazila da je zvuk zakazao. Lightshow koji je popratio nastup Bodoma je bio za svaku pohvalu, pogotovo tijekom izvedbe pjesme Dead Man’s Hand On You kada je cijela dvorana čarobno svjetlucala. Uslijedila joj je Are You Dead Yet? – dobar odabir pjesme za središnji dio nastupa, a reakcija publike je bila takva da je odmah bilo jasno da su svi živi, aktivni i željni glazbe. Program se nastavlja sa Blooddrunk, Everytime I Die, Towards Dead End…što je dalo naslutiti da je vrijeme uz djecu Bodoma pri kraju. Za bis su odabrali In Your Face te tako pozdravili sve nas koji smo se te večeri našli u Šiški.
Alexi je tijekom koncerta promijenio i nekoliko gitara na kojima nam je dokazao da je Guitar World bio u pravu kad ga je uvrstio među 50 najbržih gitarista. Osim energičnog i dobro odrađenog koncerta, lijepa zahvala publici bila je i slovenska zastavica postavljena kraj bubnjeva.

I na samome kraju, s obzirom na datum kada ovo pišem – Sretan vam Međunarodni dan djeteta! 😉

PS
Posebna zahvala ide ekipi iz Children Of Bodom Hate Crew Croatia što su organizirali prijevoz do Ljubljane i što su me svojim entuzijazmom baš kako treba pripremili za koncert.