Bruce Springsteen Padova1Italija, točnije povijesna Padova je opet bila “okupirana” Hrvatima u petak. Osim što su Hrvati pohodili Padovu u velikom broju, a sve radi rock’n’roll legende “The Bossa” Brucea Springsteena i njegovog mnogočlanog E-Street Banda, na kraju je ispalo da su i show “ukrali” Talijanima.
Springsteen je nakon završetka prošlogodišnje turneje “Wrecking Ball” i za nas “epskog” koncerta u Trstu (kada je po prvi put pozdravio Hrvate i to na hrvatskom), odlučio da mu uživo nastupa ipak nije dosta pa je turneju nastavio i ove godine. I to poprilično opsežnu. Iako smo se nadali, u Hrvatsku nije došao ali je Hrvatska opet otišla k njemu. Koncert u Padovi je bio drugi talijanski nakon dalekog Napulja, ali nama i najbliži.

Koncert je otvorio smireno i za nas fotografe jaobožedragi monotono: akustično izvedena samo uz gitaru i usnu harmoniku “The Ghost of Tom Joad” bilo je malo neobično otvaranje, ali opet kod Springsteena možete svašta očekivati.
Prvi dio je sav bio nekako slabiji dinamikom i u kojem je bilo više pjesma sa posljednjeg albuma, te nekoliko obaveznih “sign requesta”, a što me je posve zavaralo: mislila sam da će ovo biti intenzitetom (i dužinom) znatno slabiji koncert od onog iz Trsta, ako je to uopće moguće kada je The Boss u pitanju.
Zadnje vrijeme Springsteen ima običaj da na svaka tri-četiri koncerta jedan posveti jednom od svojih albuma i odsvira ih u cijelosti. Čim sam nakon “Thunder Roada” čula “Tenth Avenue Freeze-Out” postala sam sumnjičava, ali tek kada je izveo “Night ” bila sam prilično sigurna da je sada Padova bila na redu – dobila je cijeli “Born to Run”, kultni album, po mnogima i njegov najbolji.
Na “Tenth Avenue Freeze-Out” bio je emotivni trenutka večeri: s velikom ljubavlju Springsteen se na svakom koncertu prisjeća The Big Mana, svog dugogodišnjeg prijatelja i suradnika Clarencea Clemonsa, kao i klavijaturista Dannya Federicija, no očito je da njih dvojica, Clarence posebice jako nedostaje i publici koja ga je maltene obožavala.

Bruce Springsteen Padova2I onda, posve neočekivano ali vrlo simptomatično, na samom kraju izvođenja pjesme “Born to Run” desio se prvi šok i uzbuđenje za Hrvate – Springsteen je uzviknuo “Croatia!” vidjevši ogromni transparent koji su baš tada razvili mladi agilni Zadrani, a na kojem je pisalo “Bruce, Croatia is Waitin’ on a sunny day” (što je bilo mišljeno: Bruce, Hrvatska čeka na “Waitin’ on a sunny day”, ali bogme i na onaj dan kada će nam zasjati sunce kad se konačno pojaviš u Hrvatskoj na koncertu. Doduše ovo je moja interpretacija transparenta, no sigurna sam da Zadrani nisu mislili samo na sign request.) Pravo iznenađenje nas je tek čekalo: nakon aktualne “Shackled and Drawn”, Springsteen je najavio “Waitin’ on a sunny day” riječima: “This is for my friends in Croatia!” Probajte si zamisliti urnebes koji se prolomio stadionom u Padovi, a kojeg niti lagana kiša koja je počela padati nije nimalo umanjila. Usred pjesme Springsteen je izvukao i dečkića koji je slatko i odlično otpjevao refren sam samcat i dobio veliki kiss od Šefa. Naravno, Talijani su grintali radi velikog transparenta, pa su ga dečki iz Zadra morali složiti usred pjesme, a i u današnjim izvještajima s koncerta ispustili su svaki detalj vezan za komunikaciju na relaciji Springsteen-Hrvatska.

Bruce Springsteen Padova3Šef je koncert (kao) zatvorio s fenomenalnom “Badlands” i odmah nastavio s bisom i ludnicom na “Pay me my money down”. Talijani su konačno došli (zakratko) na svoje jer je na binu pozvao postarijeg posjetioca, Talijana, koji je izjavio da je član jednog Springsteenovog cover banda i koji se sjajno uklopio u E-Street Band i pjesmu sviravši žlicama po metalnoj ploči. Pa je tako cijela izvedba pjesme bila rasturačina kakvu je teško opisati i koja se samo nastavila do kraja uz “Born in the U.S.A.”, “Dancing in the dark” te standardno zadnjom, medleyem “Twist and Shout /La Bamba”.

Ali nisam završila priču o Hrvatima: na “Dancing in the dark” je u prvim redovima primjetio natpis “Please dance with my mother-in-law” koji mu se očito jako svidio te je dotičnu, kako se na kraju ispostavilo, punicu ne svekrvu, jedva izvukao iz gužve i otplesao s njom nekoliko taktova uz obostrano smijanje i dobro raspoloženje, te opće odobravanje publike. Kad je već vesela punica mislila da je to to, on ju je povukao gore na binu pa su tamo još malo plesali. Očito mu se simpatična punica svidjela, ili mu je možda nešto zanimljivo šapnula u uho. Na kraju smo saznali da je punica došla u društvu sina i buduće snahe koja je i odgovorna za onaj znak (djevojke sada znate što vam je činiti da pridobijete majku svog budućeg na svoju stranu!!) te da je cijelo društvo naše – iz Hrvatske. Nadajmo se samo da je punica Springsteenu prišapnula: “Na sljedećoj turneji dođi u Hrvatsku pa ćemo plesati ponovo.” Kad je ples u pitanju očito je upalilo.
Koncert u Hrvatskoj, koliko ga već čekamo, bi možda upalio kada bi populacija Hrvatske na svakoj kavi koju svakodnevno srče po nekoliko puta donirala kunu u humanitarnu svrhu zvanu “Dovedimo Šefa u Hrvatsku da počisti nered”, jer će drugačije očito teško ići. Ja sam za, a vi?

1. The Ghost of Tom Joad (Solo acoustic)
2. Long Walk Home
3. My Love Will Not Let You Down