Kultni klub ((szene)) smješten u bečkom okrugu Simmering – ugostio je u jesenjskoj sezoni još jedan odličan bend – finski Amorphis.

Amorphis-Vienna1Bend je osnovan daleke i vjerojatno najljepše 1990. godine kada su mnogi bendovi doživjeli svoje najveće uspjehe, a nakon njih i vratolomne padove. Prvi album izdali su 1992., a posljednji, kojim se predstavljaju europskoj publici je album “Circle” (2013.). Nakon koncerta u Beču, Amorphis ne idu istočnije ili ne daj Bože bar malo južnije. Turneja se nastavlja u dobro provjerenim klubovima po Italiji, Nizozemskoj, Belgiji, Švicarskoj, Njemačkoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Švedskoj da bi s deset posljednjih koncerata završila u rodnoj hladnoj Finskoj. Posljednji koncert na ovoj turneji održat će se 28.02.2014. u klubu Logomu u finskom gradu Turku. Nadajmo se da će u skorijoj budućnosti, ako padnu na foru da smo članica EU, Amorphis doći i u Hrvatsku i donijeti vatru u neki od hrvatskih klubova.

Kao predgrupa Amorphisu na bečkom koncertu nastupili su Starkill – mladi melodic death metal band iz Chicaga koji su zbog kvaliteta glazbe u stanju ukrasti show i headlinerima!

A nakon krša i loma u njihovoj režiji – Amorphis! Melodični, atmosferični, mračni. Predvođeni uistinu izvandrednim Tomijem Joutsenom svoj su nastup otvorili sa fantastičnom ”Shades Of Grey”, Joutsen je odmah u startu dokazao moć svojih glasovnih varijacija, a u Szene se poklonio pred navalom mračne sile sa Sjevera Europe. U istom duhu, sa albumom ”Circle” nastavili su i sa ”Narrow Path” koja je unijela dašak klasičnog Amorphis zvuka, ali i tradicionalnih finskih nota i Kalevale koja i je okosnica Amorphisa i baš je zato ”Sampo” bila logični slijed nastupa. Publika je s oduševljenjem prihvatila i ”Wanderer”, ”My Amorphis-Vienna2Kantele” te opet povratak na aktualni ”Circle” kroz ”Nightbird’s Song”, još jednu pjesmu koja dokazuje da su Amorpis na svom aktualnom albumu postigli pravi balans onog underground zvuka koji su gajili na svojim počecima i modernog metal zvuka mračnog prizvuka koji su razvili kroz godine djelovanja.

Da se niti jedna skupina fanova, oni koji naginju mračnom growlu kao ni oni koji naginju melodičnoj i mekšoj strani Amorphisa, ne bi osjetila zakinutom Amorphis su izveli i pjevnu ”You I Need” te potom razvalili sa ”Hopeless Days” da bi u zaključnom dijelu koncerta Szene odveli u trans sa legendarnom ”Black Winer Day” i na kraju ”House of Sleep”.

Nema sumnje, Amorphis su na vrhuncu svoje sviračke i pjevačke snage. Svaki njihov koncert posebno je putovanje u svijet mračne, žestoke i glazbe sa značenjem kao i u svijet nordijske mitologije u okviru finskog nacionalnog epa Kalevala. Zato su Amorphis jedan od bendova na listi – ”must see”. Uvijek.

Na koncertu je bio i naš fotograf i reporter iz Beča Drago Palavra. Pogledajte u našoj galeriji dio sinoćnje atmosfere.

Set lista:

1. Shades of Gray