Kišni petak, a ispred Močvare i dalje se skupila hrpetina ljudi. Jedan razlog je taj što je u velikom Pogonu Jedinostvo nastupao neki SWAG DJ, drugi razlog je taj što su u Malom Pogonu razvaljivali rusi Siberian Meat Grinder, a treći je onaj o kojem pišem, 65daysofstatic i sleepmakeswaves u dvorani Močvare.  Nakon više nego uspješnog prošlogodišnjeg premijernog gostovanja na Terraneo festivalu, te posljednjeg izvanprosječno kvalitetnog i jedinstvenog modernog rock albuma “We were exploding anyway”, engleski bend 65DAYSOFSTATIC nastupit će 11. listopada u zagrebačkom klubu Močvara.

65daysofstatic-zagreb0165DOS dolaze sa sjevera Engleske iz Sheffielda, centra/prijestolnice kvalitetnog europskog synth popa, inteligentne elektronske glazbe (IDM) i drugih glazbenih trendova koji su nastajali kao miks elekronske glazbe, klasičnog rock’n’rolla, te industrial glazbe. Podsjetimo se samo nekih bendova i izvođača nastalih u Sheffieldu u posljednja četiri desetljeća, kako bi lakše percipirali što nam to donose 65DOS u Zagreb: The Human League, Heaven 17, Cabaret Voltaire, Clock DVA, The Arctic Monkeys, Joe Cocker, Pulp, Paul Carrack, Def Leppard, Richard Hawley, The Longpigs, Milburn, Moloko, itd. Pored elektronske glazbe inkomponirane u pop i rock izričaj, Sheffield je poznat po legendranoj izdavačkoj kući elektronskih bendova WARP records u kojoj se krije čitav niz elektro velikana, a čiji se utjecaj jasno osjeća u 65DOS glazbi: Aphex Twin, Autechre, Boards of Canada, itd.

65DaysOfStatic krenuli su kao trio 2001. godine kroz post/math rock izričaj prožetim modernom glitch estetikom i Aphex Twinovskom džunglom space samplova. Posvećeni skladanju glazbe, a ponajviše živim nastupima 65DOS u sljedećih nekoliko godina sigurno koračaju kroz glazbeni svijet ne ističući se previše, gradeći gotovo kult obožavatelja diljem svijeta. Osnovna kvaliteta benda 65DOS upravo je živi nastup i kako bend tvrdi svake godine cilj je odsvirati čim više koncerata što im je inspiracija i životna energija za daljne stvaralaštvo. Iza sebe imaju četiri studijskih albuma, pregršt EP izdanja, live izdanja kao i masu B side oficijalnih i neoficijalnih izdanja, a također masu remixa i mash upova svjetki poznatih pop izvođača koje su radili u svom prepoznatljivom stilu. Pozitivno iznenađenje za glazbenu industriju i fanove bio je posljednji studijski album iz 2010. godine “We were exploding anyway” u kojem bend hrabro odlazi korak više u futuristički izričaj oplemenivši svoj zvuk još većom elektronskom kompleksnošću uzdignutom na još viši nivo gitarskom kontroliranim bukom rock izričaja. Uspjeli su dobiti jedinstven masterpiece moderne popularne glazbe u kojem se osjeća doslovno glazbena povijest nezavisne glazbene scene u posljednjih pola stoljeća. Može se reći da je posljednji album 65DOS abeceda moderne glazbe – rocka, elektronske glazbe, te klubske elektronske glazbe. Možda nije najmjerodavniji primjer, no glazbeni kritičari njihove live nastupe uspoređuju sa energičnim The Prodigy, Pendulum, Aphex Twin, s autentičnom 65DOS kompozicijom jasnog rock/punk stava.

sleepmakeswaves-zagreb2013Kao predgrupa na europskoj turneji ih prate australski post-rockeri sleepmakeswaves. 2011. izdali su studijski album “…and so we destroyed everything”, nakon toga i album remixeva pjesama s tog albuma, a imaju i 3 EP-a: “sleepmakeswaves”, “in today already walks tomorrow” i split EP s Tangled Thoughts of Leaving.

Oko pola 10 kreću sleepmakeswaves sa novom pjesmom koja još nema određeni naziv, a nakon nje slijedi „We sing the body electric“. Močvara je još uvijek bila puno pola dok su ljudi ispijali pive i zadovoljno klimali glavama na melodije pjesama poput „In limbs and joints“, „A gaze blank and pitiless as the sun“, „Kid song“… Skromno su zahvalili publici i 65DOS-u te odsvirali još „Avalanches“ i „To you they are birds, to me they are voices in the forest“  i završili svoj nastup. Ono što su pružili je energična i melodična svirka puna emocija i  melodija.

65daysofstatic-zagreb02Jedno dvadesetak minuta kasnije kada su posložili stage na njega dolaze 65daysofstatic, a Močvara je odjednom prepuna otvaraju sa „Piano fights“ na koju se nastavljaju „ Crash tacticts“ i „Dance dance dance“. Reakcije publike su koliko iste toliko i podvojene, jedan dio i dalje zadovljno uživa klimanjem glave ili tupkanjem noge, a dio pleše u prvim redovima na ritmove koji s novim albumom sve više vuku na Prodigy.  Svaki član benda radio je za dva glazbenika jer je svatko od njih osim sviranja gitare ili bassa ispred sebe imao svojevrsni mix pul s raznim efektima,  sample-ovima ili pak klavijature, a isto tako i na podu su imali još hrpetinu efekata koji su nadopunjavali ostatak. Bez previše govora redali su „Prisms“, „Sleepwalk city“ ,  prei kraju već „Retreat! Retreat!“, „Radio Protector“ i za sam kraj na bisu ostavljem „I swallowed hard, like I understood“.

65daysofstatic je velika mješavina svega koja vam pruža onakav provod kakav vi želite da bude, bilo to mirno klimanje u uživanje u melodijama i kompozicijama pa do pleasa na elektro elemente. Puna Močvara potvrdila je kvalitetu i reputaciju ovoga benda pa pretpostavljamo da će se na svakom sljedećem gostovanju broj publike samo povećavati.

Izvještaj i foto: Tomislav Crnković