The Cult su jedan od najkultnijih bendova zlatnog doba rock glazbe, 80.-ih godina prošlog stoljeća. Nedavno su izdali svoj novi studijski album ”Choice Of Weapon” i krenuli na turneju te se u utorak, 03. srpnja zaustavili u Splitu, gradu koji ovog vrućeg srpnja ugošćuje dva velika rock koncerta. Samo 14 dana nakon The Cult na isto mjesto dolaze i njihovi kalifornijski kolege – Axl Rose i njegovi Guns N’ Roses.
I dok je ljeto u punom jeku, plaže prepune, a turisti okupiraju Split u utorak poslije podne pred splitskom Arenom idilična slika ekipe koja u rijetkim tragovima sjene i hlada čeka da se otvore vrata dvorane i da dođu korak bliže rock spektaklu. No jesu li The Cult Splitu pružili što je očekivao? I je li Split britanskim rock legendama dao ono što su očekivali?
Po broju ljudi u dvorani, unatoč smanjenom kapacitetu od 3000 ljudi, možda se na prvi pogled to i ne bi reklo. Kako god, pred okupljenu publiku najprije je izašla grupa Gun iz Škotske. Vesela, uigrana ekipa koja puno pažnje pridaje interakciji s publikom dobar je izbor za zagrijavanje Spaladiuma podešenog na idealnu temperaturu za rock spektakl. Ali kada je glavni bend večeri jedan od kultnih mračnjaka, a publika nestrpljivo očekuje čuti Astburyjev glas u „Rain“ ili „She Sells Sanctuary“ nije iznenađenje što publika na Gun reagira tek pred kraj nastupa.
Ok, ušli smo u koncertni feeling i spremni smo za The Cult. Legendarni Ian Astbury po treći puta na hrvatsku pozornicu (nakon Koprivnice i Zagreba) izlazi nakon 40-minutne pauze i koncert započinje sa „Lil’ Devil“. Bio je to okidač za publiku koja sa oduševljenim vriskom pozdravlja The Cult dok Duffovi riffovi paraju Arenu. Vrlo brzo, i prije nego se očekivalo, na red dolazi i „Rain“ i oko 3000 okupljenih delirično prati nastup grupe The Cult kojemu energičnost i snagu daju ponajprije gitarističke dionice odličnog Billy Duffyja. Ian Astbury manje je zaslužan za dinamičnost i ne može se pohvaliti inspirativnim scenskim nastupom. Njegovo uglavnom mirno stajanje pred mikrofonom bez animiranja publike, gledanje u daljinu i naoko nezainteresiranost za događanje u publici nešto je što splitska publika vjerojatno nije očekivala. Ali dokaz da je ipak osjetio atmosferu i da mu je odgovarala je razbijeni def koji je u žaru nastupa završio u komadima. Atmosfera je bila na vrhuncu tijekom cijelog nastupa, dobro su prihvaćene i pjesme s novog albuma, posebice „Lucifer“. No potpuna ekstaza dogodila se tek na kraju kada je toliko željena „She Sells Sanctuary“ zavladala dvoranom. Nakon službenog dijela, na poziv publike The Cult su se vratili i počastili odličnu splitsku publiku sa „Horse Nation“, „Spiritwalker“ i „Love Removal Machine“.
Sve u svemu, 80 minuta svirke nije u potpunosti zadovoljilo apetite publike. No, unatoč tomu što se očekivala još pokoja pjesma, još pokoji povratak u zlatno doba rock glazbe, Ian Astbury pokazo je da je još uvijek solidan vokalist. Njegovo je pjevanje na splitskom koncertu bilo mnogo „čišće“ i jasnije od onog prije nekoliko godina u Zagrebu. Isto kao i njegov ”scenski izgled” koji je dokazao da The Cult još uvijek nije rekao sve što je imao.  Fanovi grupe The Cult s lakoćom mogu reći da je ovo bio koncert za pamćenje unatoč tomu što se publika brojem i nije dokazala. Isto tako, ugodno klimatizirana Spaladium Arena pokazala se kao idealno  mjesto za rock spektakle u žaru ljetne sezone. Zato, vidimo se uskoro na Gunsima!

Izvještaj: Nevenka Horvat