Negdje sredinom 2010. četiri momka otprije poznata po sviranju u mnogim zagrebačkim bendovima (No More Idols, Stronghold, Spierdalaj, Stribog…) osnovali su novi bend nazvan Šank?! i kako kažu sviraju punk kakav bi voljeli čuti, sa utjecajima ska, rocka i metala. Nedugo zatim izdali su svoj prvi album „Grad je naš“ i pomeli sve pred sobom. Album se sastoji od izuzetno himničnih i žestokih stvari koje ulaze u uho na prvu. Gotovo trenutačno su skupili velik broj fanova i počeli su masovno nizati koncerte po cijeloj državi. Godinu dana kasnije izdaju drugi album „Priče Noćnih Tramvaja“ koji su nastavili u svojem stilu, no meni ipak možda malo laganiji i nebih rekao lošiji, ali manje ulazi u uho. Kako god bilo broj koncerata koji su se nizali nije se smanjivao pa su tako dobili i prilike svirati sa velikanima Cocksparrer, a legende Dropkick Murphys osobno su ih odabrali da im budu predgrupa na zagrebačkom koncertu. Na kraju su nedavno izdali video spot i single „Zagreb Gori“ te napravili promociju toga i svoga sveukupnog rada za domaću zagrebačku publiku u Tvornici.

Ono što se dogodilo je da je koncert rasprodan vrlo brzo pa je organziran i drugi dan poslije isto u Tvornici koji se također rasprodao na dan koncerta. Dečki su si stvarno dali truda tako da su organizirali live stream za one koji ne mogu biti na koncertu, oba dana snimao se matrijal koji će biti iskorišten za njihov DVD i napravili si nešto limited edition majica koje su rasprodane prvi dan kad su kao podrška Šanku svirali odlični zagrepčani Mašinko. Mi smo ovaj spektakl išli pogledati drugi dan, tj. u nedjelju.

Oko 9 smo došli pred Tvornicu i pozdravili se s ljudima, kojih se skupilo podosta. U pola 10 počeli su svirati Ciroza Jetre. Ovaj zagrebački bend nastao je pred nekoliko godina i svirao aktivno pa se onda za njih nije čulo jedno vrijeme i onda su iznenada izdali album koji zvuči odlično i dosta je dobro prihvaćen. Ciroza Jetre su uspješno pokrenuli  publiku, a nakon nekih 10-ak minuta pauze dolaze Šank?! i ostvaraju sa pjesmom „Ne Odustajem“ sa prvog albuma prilikom čega počinje kaos. Nema stiha koji publika nije otpjevala sa pjevačem, a pogo nije stajao niti sekunde. Odlično raspoloženi momci samo su redali starije i novije stvari puni energije i želje za zabavom,  publika je svaku stvar prihvaćala u potpunosti, a i stage-divinga nije nedostajalo. Svaka pjesma prihvaćena je poput hita, bile to „Kurva“, „Za Kvart“, „Noćas“ sa prvog albuma ili „Korak“, „Skini Se“, „Crni Oblak“ sa drugog albuma, svi u publici su bili bliski, grlili se, plesali i pjevali skupa. Prezadnja stvar koju su svirali je „Zagreb Gori“, njihova najnovija, čiji je himnični refren publika nastavila pjevati još par puta nakon što je bend završio svirati. Za kraj ostala je pjesma „Na Šank“ dok su već svi bili kompletno mokri od znoja, ali to nikoga nije omelo u skakanju. Bend se zahvalio ekipi koja je prisustvovala na koncertima u ta dva dana i otišla sa stage-a, no publika ih je natjerala da se vrate i sviraju još tako da su odsvirali „Spas“ i još jednom „Zagreb Gori“ te zatvorili ovaj Tvornički spektakl. Dokazali su i prodajom ulaznica i atmosferom na koncertu da su trenutno najbolji hrvatski punk bend koji neće tako brzo nestati sa scene. Još ćemo ih sigurno gledati puno puta unutar granica Lijepe Naše, ali vjerojatno i po cijelome Balkanu. I tako su koncertni tjedan i vikend su završili, ali ništa zato jer uskoro su nam tu Maybeshewill, Ensiferum, Anathema, Paradise Lost i Fear Factory!

FOTO GALERIJA – KLIKNITE OVDJE!

Izvještaj: Tomislav Crnković