VRATI SE NA SVEJTLO

U subotu navečer Zagreb točnije malu dvoranu Doma sportova dobrano je zatresao potres, ali ne onaj s Richterove skale nego onaj zvan Opća opasnost.  Naš je najveći hard rock bend nastupio na koncertu hvale vrijedne inicijative odnosno projekta: “OVISAN…NISI SLOBODAN – VRATI SE NA SVJETLO” uoči i povodom Međunarodnog dana borbe protiv zlouporabe droga i nezakonitog prometa drogama.
Županjski su rockeri vrlo aktivni u radu sa mladima i u udruzi MKC-Županja, pa su bili idealni kao prvi koji će promovirati ovakav projekt. Trenutno su jedan od najtraženijih domaćih bendova, a svojim povratničkim albumom “Vrati se na svjetlo” nisu željeli samo izdati nove pjesme već i dati neku poruku mladim ljudima kojima su pravi uzor. U suradnji sa Vladinim uredom za suzbijanje zlouporabe droga krenuli su u projekt kroz pjesmu “Vrati se na svjetlo” po kojoj je i album dobio ime, a govori o štetnosti uzimanja droga (premda i druge pjesme na albumu imaju pozitivne poruke). Ako ste kupili CD Opće Opasnosti mogli ste vidjeti da se u omotu CD-a tim povodom našla i brošura Ureda kao edukacija mladima. Sad kada ste dobili one najvažnije opće informacije o projektu sad krenimo “na sam koncert”: mala dvorana je bila fino popunjena, no jako je očito (kod svih naših koncerata što domaćih, što stranih) da je ekonomska kriza vrlo duboka, jer da se ovaj koncert dogodio godinu dana ranije bilo bi sigurno daleko više ljudi. Stoga ide zahvala i bendu i svima koji su odvojili svoje novce za ovaj projekt ne najzadnje i sam koncert. A on je bio, zar je to potrebno posebno reći, sjajan.
Zaista nisam očekivala da će uz predgrupu, rockere Gabula (nisam ih odslušala) Opća drmati dvoranom nešto manje od dva sata. Predobro je vidjeti da ama baš na svakom koncertu OP koji sam ja pohodila događa se isto: dečki sviraju kao da im je to zadnji koncert u životu i naprave atmosferu (OK, već znamo da je publika Opće sama po sebi dobro raspoložena čim uđe u dvoranu a da Opća nije ni počela još svirati) zaista vrhunsku. Neću nabrajati koje su stvari sve svirali (zna se što je setlista kod Opće više manje) radije ću vam prenijeti dojmove i momente: “Vrati se na svjetlo” je definitivno zaživjela kao “jedna od velikih” pjesama Opće jer je ludilo na njoj bilo više nego očito. Mislim da je bespredmetno spominjati “Uzalud sunce sja”, nju smo čuli i na bisu (čak mislim da sve skupa tri puta ili sam ja previše popila) a taj drugi (ili treći) put je bio poseban – u prvom redovima je bio valjda najmlađi fan, dečkić od nekih 4-5 godina, kojemu je Pero na kraju i posvetio “Uzalud sunce sja”. Inače je u dvorani viđen još jedan malecni dečkić koji je imao majicu (nisam sigurna da je isti jer ga nisam dobro vidjela gledala sam majicu)  na kojoj je pisalo “Kada odrastem bit ću Pero Galić” – dao Bog! Kada smo već kod Pere – eh, Pero je uvijek strašno pjevao ali to što radi zadnjih mjeseci… koja li ga je vila posjetila i kakav je deal napravio s njom.  Ne znam jeste li gledali dodjelu Porina na TV ali ako jeste, ono što ste čuli na TV nije bilo ništa naspram onoga kako je to zvučalo u dvorani Zamet. Mislim da je 90% dvorane (ne dvorane nego posjetitelja dakako) bilo naježeno tijekom cijele “Pobjego’ sam” (a da pjesma mnogima uopće nije nešto interesantna). Sva sreća pa Pero nije nikamo pobjegao nego zahvaljujući njemu i još “nekim tamo momcima” iz Županje koji čine Opću Opasnost imamo najbliže nečemu što bi se nazvalo hrvatski Bruce Sprngsteen i The E-Street Band, ako ćemo po live izvedbi, srcu i duši. Još im nedostaje materijala na toj razini dakako, da ne pretjerujemo. No opet, ova usporedba nije nimalo pretjerana naime vrlo su mi svježe uspomene na Springsteena u Trstu prije tjedan dana. U biti ova mi usporedba nikad prije nije pala na pamet. Valjda je moja percepcija Opće bila toliko jako drugačija, no  kad ih ovako poravnam – sigurna sam da se mnogi neće složiti sa mnom, ali za takve imam samo preporuku da naprave isto kao i ja, odslušaju jedan koncert za drugim. Iznenadit ćete se.

KONCERTNA FOTO GALERIJA!

Izvještaj i foto: Anastazija Vržina