Kalifornijski velikani stone rock/metala, Kyuss Lives! zaprašili su velikim pogonom zagrebačke Tvornice kulture samo tjedan dana nakon što je, kao uvod u zagrebački spektakl, na riječkom Hartera festivalu oduševio pjevač grupe John Garcia.

U jednakoj mjeri Garcia je oduševio i upotpunjen Brantom Bjorkom za bubnjevima, Billyjem Cordellom za basom te Brunom Feveryjem za gitarom koji je zamijenio originalnog člana Kyussa, karizmatičnog Josha Hommea koji ne dvoji u odluci da se ne pridruži novookupljenom bendu.

U gotovo rasprodanoj Tvornici Kyuss Lives! publiku pozdravljaju sa ”Hurricane”, žestoko i divlje na samom početku. I odmah je jasno da je Garcijin glas u odličnoj formi, a ni ostatak benda ne zaostaje u sviračkom i kondicijskom pogledu. Već druga, pomalo psihodelična ”One Inch Man” oduševljava dok ritmično bubnjanje i fina gitaristička dionica uvode u harmoničan i melodičan glas koji nas odvodi na daleka prostranstva stone rocka sa onom prijeko potrebnom blues linijom koja se provlači kroz skladbu. Nastavak u tonu energične ”Gardenie” i na stone način psihodelične ”Asteroid” samo potvrđuje tvrdnju da su Kyuss pa danas i Kyuss Lives! majstori u kreiranju atmosfere i pridobivanju publike na svoje staze. Ona zagrebačka oduševljeno je pozdravljala svaku odsviranu pjesmu što ni ne čudi uzme li se u obzir sva predanost benda glazbi koju stvaraju. Energija koja je strujala između benda na pozornici i prenijela se na publiku bila je vrlo snažna upravo tijekom ”Asteroida” no i nešto kasnije kada je na red došla žestoka ”Green Machine” u kojoj je opet briljirao fantastični Garcia svojim postojanim i izražajnim te svakako žestokim no smirenim vokalom. ”Freedom Run” sa Feveryjevim prebiranjem po žicama i futuristički-psihodeličnim vokalnim uvodom zasigurno je bila jedan od vrhunaca koncerta, a u istoj je pjesmi do izražaja došlo i vrhunsko basističko umijeće Billyja Cordella. Sve u svemu, ”Freedom Run” je u izvedbi uživo jedna od pjesama koje bez imalo suzdržavanja i preuveličavanja ostavljaju bez daha.

U nastavku koncerta Kyuss Lives! sa svakim su se odsviranim akordom stopili sa zagrebačkom publikom koja ih je, uvjerili smo se, dugo i željno očekivala. Upravo je zato žestoka i punokrvna rock uzdanica ”100°” došla prerano. Tek smo se pošteno zagrijali, baš negdje na 100 stupnjeva, a Kyuss Lives! pozdravili su nas na kraju svog prvog koncerta pred hrvatskom publikom.

No glasni pljesak zahvale, podrške i žeđi za još dozvao je Kyuss Lives! opet na pozornicu te je bend za kraj publiku počastio sa mračnom i teškom ”Molten Universe” pokazavši još jednom to divno umijeće da notama zavlada publikom i valovima osjećaja koji su isijavali prema pozornici. Nakon lansiranja u rastaljeni svemir došao je i trenutak za ”Spaceship Landing” i publika je zajedno sa fantastičnim Garciom kojeg je u stopu izvrsnošću pratio ostatak benda prizemljila svemirski brod u srce zagrebačke Tvornice. Mokri do kože, i bend i publika, na kraju se koncerta o kojemu će se pričati pozdravljaju sa ”Odyssey”. Žestoko i u središte stone osjećaja kao što je i započelo kojih sat i pol ranije.

Kyuss Lives! sa koncertom su u Zagrebu potvrdili da ih se s pravom naziva predvodnicima stone rock/metal pokreta uzevši u obzir da svoj rad nastavljaju na temeljima koje je postavio Kyuss krajem 80.-ih godina prošlog stoljeća. Inspirativno utjecajna kombinacija psihodeličnih nota, bluesa te tradicionalnog heavy metal zvuka sa primjesom dooma sa naglašenom ritam sekcijom i vrlo melodičnim vokalom je, čini se, ono što je Zagrebu i njegovoj oskudnoj alternativnoj sceni sa doista rijetim uspješnim koncertima ove sezone doista trebalo. Stoga, Kyuss Lives! dobrodošli u Zagreb i na sljedećoj turneji!

Koncertna FOTO GALERIJA!

Izvještaj: Ivana Sataić