If These Trees Could Talk, instrumentalistički post-rock bend iz američke savezne države Ohio od dana kada je objavio prvi EP istog naziva zaintrigirao je svjetsku glazbenu scenu. Tom Fihe, Jeff Kalal, Cody Kelly, Mike Socrates i Zack Kelly već su neko vrijeme na turneji, a nakon koncerata u Njemačkoj, Poljskoj, Mađarskoj i Austriji ovi izuzetno zanimljivi Amerikanci zaustavili su se i u Zagrebu. Svoj prvi hrvatski koncert odsvirali su u Tvornici kulture i domaćoj publici predstavili svoj debi album ”Red Forest’‘ koji je izašao prije svega mjesec dana. Baš kao i prvi EP ”If These Trees Could Talk” i album ”Red Forest” raspoloženje koje su If These Trees Could Talk raspršili po Tvornici bilo je ugodno no pomalo sjetno. Baš kao i nebo prekriveno sivim i teškim oblacima koje ih je pozdravilo u Zagrebu.  Tvornica je definitivno  bila idealno mjesto za američke instrumentaliste koji svojim hipnotizirajućim notama i vrlo vještim sviračkim umijećem već u uvodnoj pjesmi koncerta ”The First Fire” koja se nadovezuje na kratku ‘brujalicu’ ”Breath Of Life” dokazali da je struktura njihovih pjesma prava post-mostmodernistička s jasnim i prepoznatljivim utjecajima koji zvuk benda čini bogatijim, koncerte smirenim ali svejedno dinamičnim, a publiku hipnotizirajuće uljuljanu u intrigantno raspoloženje, gotovo vizualno i opipljivo poput šume u magli ili zelenog brežuljka pod mramornim oblacima. Zaredale su zatim i na If These Trees Could Talk način psihodelična ”They Speak With Knives” tijekom koje me posebice misaono okupirao bubnjar Zack Kelly koji je raspoloženje u Tvornici držao budnim u sanjivim tonovima, ”Below The Sky” u kojoj se isprepliću svi glazbenici i koja se vrlo očito svidjela publici, naslovna ”Red Forest” koja ritmom, grooveom i rifovima uživo naprosto osvaja, mračna no pjesma koja je pobudila reakciju okupljenih  ”The Aleutian Clouds” dok je završnim dijelom koncerta dominirala ”Rebuilding the Temple of Artemis” koja je doživjela možda i najadekvatniju podršku iz publike te ”Malabar Front’‘ čiji gitarski tonovi su oduševili publiku i koja je ujedno bila zadnja pjesma koju su If These Trees Could Talk pripremili za zagrebačku publiku. Barem do bisa na kojemu su odsvirali ”The Sun Is North” i Zagreb ostavili bez daha. Od početka do kraja koncert If These Trees Could Talk u Zagrebu vrvio je ugodnom mješavinom još jednom se pokazalo post-rocka te ambijentalnog rocka sa impresivnim i čistim gitarama, dubokim bass grooveom i sjajnim bubnjevima. Bend je uživo ritmičan i izražajan i nakon God Is An Astronaut koji su oduševili u Jedinstvu jedan od onih koji će se naći na popisu ponajboljih ove godine.

Izvještaj: Nevenka Horvat