Nakon žestokog vikenda, u petak su Socijalna Služva i Kurve promovirali album dok smo u subotu bili u Novom Marofu sa UBvC, a Mediku su razvaljivali Bolesno Grinje i Maljutka, došlo je vrijeme i za malo opuštanja. Nakon već nekoliko post-rock koncerata ove godine, u organizaciji Rocklive-a niz se nastavio dolaskom Caspiana u sklopu njihove europske turneje na kojoj promoviraju novi album „Waking Season“. Kao predgrupa nastupio je Kanađanin sa svojim solo projektom Thisquietarmy dok su čakovčanci Emphasis nažalost otkazali svoj nastup zbog povrede jednog svog člana.

Stigli smo oko pola 9 makar je koncert počinjao u pola 10 i ono što smo vidjeli je bilo razočaravajuče. Svega 10-ak ljudi je tamo od kojih dio niti ne ide na koncert, u miru smo popili pivu i čekali da koncert počne. U pola 10 koncert je započeo Thisquietarmy. Kako je ovo solo projekt, svu muziku izvodi jedan gitarist za hrpeniom pedala i efekata iza kojega se vrti video projekcija da poboljša doživljaj. Nažalost doživljaj se i nije nešto poboljšao jer je ovo sve ispalo dosadno, zanimljivo je vidjeti kako on barata svim tim pedalama i daje hrpu experimentalnih zvukova samo preko gitare, no stage performance nije bio nikakav i cijeli je nastup ubrzo postao naporan.

Oko pola 11 na pozornicu dolaze headlineri – američki Caspian. Nakon što se na početku činilo da je publika zakazala, novo-stara dvorana Attack-a pristojno se napunila dobro raspoloženom publikom. Novo–stara kažem zato što od nedavno ima novi ulaz, a pozornica i mix pult su zamjenili mjesta što daje novi doživljaj i nakon što je na prvi pogleda čudno ustvari se čak i bolje čini jedino što se mora skroz izlaziti iz kluba da bi se došlo do WC-a koji je na starom mjestu. Koncert koliko opuštajuć toliko i energičan, a publika zadovoljna. Ovaj petročlani instrumentalni bend, sastava 3 gitare, bass gitara i bubanj, također koriste dosta efekata na gitarama, a isto tako još koriste razne ‘padove’ i opremu uz to, no to je ono što se od post-rocka traži, a u melodijama i kompozicji vidi se da momci stvarno znaju svirati. Budući da nisam bio na puno post-rock koncerata uvijek mi je zanimljiva komunikacija publike i benda koji većinom govore čak i bez mikrofona jer je publika sasvim mirna i iskreno im odgovara i zahvaljuje na dolasku.

Nakon oko sat vremena što su vrtili nove i stare pjesme odlaze sa stage-a i vraćaju se uskoro s porukom publici: „Inače ovo ne radimo, no prvi puta smo ovdje, a vi ste odlični, odsvirat ćemo još 2 stvari“ i tako su krenulezadnje dvije pjesme ovog spektakla. Za veliko finale, na kraju druge pjesme jedan po jedan skidaju svoju gitaru i preuzimaju jedanelement bubnja tako da koncert završava sa 5 bubnjara koji puni emocija bubnjaju neki tribal-ambijentalni ritam. Nakon toga konačno dolaze i napuštaju zagrebačku publiku.

Post–rock je i dalje premalo prihvaćen žanr u našim krajevima, no super je vidjeti kako se publika širi i pruža podršku ovako odličnim bendovima. Danas u Močvari Tides From Nebula, a znamo da to nije kraj!

Izvještaj: Tomislav Crnković