Bravo Zagreb, bravo Voivod, bravo KSET. Voivod su, naime, bili porazno prebačeni iz Močvare u KSET zbog slabog interesa, međutim energični nedjeljni tulum uz legendarne Kanađane je pored izvrsne atmosfere, nakon dugo vremena bio i koncert na kojem smo svjedočili stagedivingu 🙂
Sam KSET je izgledao jadno poluprazno dok su negdje iza 21h članovi izlazili iz onog brloga preko puta šanka i kratko krstarili među rijetkom publikom, čovjeka sve bude sram i osjećaš se kao loš domaćin, no na prve zvuke spooky sci-fi introa KSET se taman lijepo popunio da se izgubi osjećaj praznine a ostane prostora za skakanje među ljudima koji daju savršen response i koji su došli vidjeti, konačno, Voivod.
Nastup toliko velikog i toliko važnog benda u malenom KSETU se doimao kao privatni party među fanovima koji znaju svaku riječ, svaku promjenu ritma i na svaki početni riff točno znaju što slijedi. Bis je mislim išao dvaput no to se sve izgubilo u gotovo prijateljskom nedopuštanju da siđu i navaljivanju da odsviraju još. Snake je slikao publiku, snimao atmosferu, Blacky je spadao s nogu no imao je istu gestikulaciju kao nekad na omotu ‘Rrröööaaarrr’ albuma i atmosfera je bila izvrsna, jebena, nezaboravna, energična i potpuno prijateljska. 🙂
Daniel Mongrain, gitarist koji dolazi iz Martyr, zauzeo je Piggijevo mjesto toliko dobro da bi mu vjerojatno i sam Piggy udijelio titulu dostojne zamjene. Štoviše, svirali su neke još neobjavljene uratke i to zvuči svježe no tehnički, rifovski i aranžmanom nevjerojatno vuku za atmosferu sa ‘Killing Technology’/’Dimension Hatröss’ albuma i jedva čekam da to čujem. Uopće, nakon svih previranja ovo je ponovo odlična postava. Iako vrlo cijenim period sa Eric Forrestom jer je Voivod tada oformio posebnu i vrlo specifičnu agresivno mračnu atmosferu, stara dobra postava koja podrazumijeva Snakea i Blackyja čini taj pravi iskonski Voivod. Simpatičnog debeljka ne možemo vratiti ali simpatični debeljko #2 je upao na mjesto kao da se ništa nije dogodilo i to je odlično. Pitam se kakva bi svirka bila sa Jasonicom…
No dobro. Bend je prerovao opus od prvog ‘War and Pain’ albuma iz ’84 do svježih pjesama sa infinija – meni paše veća količina starijeg materijala nauštrb guranja novog pod svaku cijenu, a svirali su čak ‘Forlorn’ iz perioda sa Eric Forrestom (Snake je sam naglasio kako će dati sve do sebe da to odradi najbolje što može, bravo Snake (p.s. šteta što nisu svirali ‘Nanoman’) kao i nezaobilazni ‘Astronomy Domine’ začet još davno od strane Syd Baretta dok je postavljao Pink Floyd na noge.
Koncert je bio izvanredno odličan. Stvarno je bilo malo ljudi, ali KSET je mali sam po sebi pa se prostor taman popunio kako treba. Nismo im dali da siđu, silazili su i vraćali se, sve je djelovalo kao neki simpa interni gig samo za fanove. Smiješili su se na svako urlanje imena Voivod koje je dolazilo iz baš svakog grla prisutnih i ta interna atmosfera je na koncu ispala super budući da su u manji prostor bili premješteni zbog manjka interesa a onda su ovi koji su došli znali svaki takt i svaku riječ.
U KSET-u nema prenemaganja. Možda baš zbog nevelikog prostora u kojem izvođač može uhvatiti pogled svakog prisutnog umjesto da se publika gubi u masi same sebe, i to je dobro, no Voivod i nije band koji se prenemaže. Bravo svima i čekamo idući posjet.

Izvještaj i foto: Robin Zlatić