Finske legende power metala, Sonata Arctica, još su jednom posjetili susjednu nam Sloveniju i priredili nezaboravan koncert. Ovaj put koncert se održao u Cvetličarni. Koncertna dvorana srednje veličine, koja nas je ugodno iznenadila ambijentom. Ogromne disko kugle, koje su visjele sa stropa iznad mnoštva nabrijanih metalaca, izgledale su malo „out of place“, ali su razveselile mnoge. Većim dijelom dvorane proteže se balkonski prostor s ugodnim klupicama koje su dobro došle promrzlim fanovima koji su na ulazu čekali od 18h. Izbor pića, koje se moglo kupiti na dva bara, bio je šarolik pa nitko nije ostao zakinut u tom smislu. Osoblje koje je vrlo ljubazno i profesionalno, i činjenica da se jedan od barova nalazio na balkonu, dodatni je plus Cvetličarni. Veličina pozornice je jedino što me zabrinjavalo jer se radi o maloj pozornici na koju jedva stane pet ljudi nakon što se popuni instrumentima. Čast da otvore ovu koncertnu večer dobili su simfonični power metalci 4th Dimension iz Italije. Peteročlani bend, ispred kojeg je definitivno svjetla budućnost, imao je samo 30 minuta da zagrije publiku za ono što slijedi. Nakon toga svjetla se gase i počinju pripreme za Labyrinth. Još jedan Talijanski power metal bend s burnom prošlošću i kvalitetnom glazbom koji je dorastao ovom zadatku. Svirali su od 20:50 do 21:40, kratko ali snažno. Atmosfera je bila užarena, većina je u narednih 20min pauze popila piće i zauzela svoje mjesto na balkonu ili ispred pozornice. Točno u 22h na pozornicu stižu zvijezde večeri. Svojih 1h i 40min vladavine pozornicom počinju pjesmom „Everything Fades To Gray“ te s još tri pjesme s novog albuma „The Days of Grays“. Nakon toga slijedi neizostavna „Replica“ i „Blank File“. Slijedi još jedna stvar s novog albuma, „As If The World Wasn’t Ending“, nakon čega su Tony i ekipa odlučili baciti publiku u trans izvedbama svojih najvećih hitova poput „Paid in Full“, „FullMoon“ i „In Black And White“, između kojih su ubacili neizostavan solo Eliasa i Henrika. Svjetla na pozornici su se ugasila a emocijama nabijena publika zove na bis. Dečki su se, naravno, odazvali te su odsvirali „Caleb“ i „Don’t Say A Word“. Nakon toga daju do znanja publici da im treba Vodka te odlaze, a publika ostaje u delirijumu. Komunikacija između Tonya i publike je, kao i obično, bila odlična. Sve pjesme izveli su vrlo strastveno, i nisu dozvolili da veličina pozornice utječe na izvedbu. Sonata uživo često ima problema s kvalitetom zvuka, bass je previše pojačan pa se gitara ne čuje dovoljno. Ovog puta to nije bio slučaj, nije bilo dominantnog instrumenta, svaki je igrao svoju ulogu i kvaliteta zvuka je bila i više nego zadovoljavajuća. Organizatori koncerta su sve obavili vrlo profesionalno, uz pomoć vrlo ljubaznog osoblja. Nadamo se da će se na sljedećoj turneji naći i datum hrvatskog koncerta, koji se neće otkazati, kao što je prošli put bio slučaj, jer ovu grupu uistinu vrijedi pogledati uživo.

Kompletna setlista

Intro/Everything Fades To Gray

Flag In The Ground