Jedan od najočekivanijih koncerata domaće koncertne sezone dočekao nas je, nimalo glamurozno, u prvom pravom jesenjem danu dobrano okupanom kišom i padom temperature. I taman kad smo pomislili da ništa od obećanog nam svijeta glamura i da nam ne preostaje ništa drugo nego skakutati između lokvi na zagrebačkim pločnicima na putu do koncertnog odredišta, Hladno pivo je, točno prema najavama, u 21.00 izašlo na prigodno uređenu pozornicu u zagrebačkoj koncertnoj umjesto sportskoj areni i u 2.5 satnom nastupu nam pokazalo koliko je tanka linija između cirkusa i glamura približivši svoj izričaj ovom drugom.
Naime, pozornicom je dominirao cirkuski šator sa svjetlećim  nazivom ‘svijet glamura’, a Mile Kekin i njegov bend u prigodnoj kostimografiji svoj su koncertni spektakl pred kojih 10 000 poklonika otvorili sa hrvatskom društvu vrlo bliskom skladbom ‘Kirvaj i kotlovina’. I tako je od samog početka svima bilo jasno da je punk bio i ostao oslonac kriticizma u sustavu u kojemu očito ništa ne funkcionira.
I dok je publika oduševljeno pozdravila ukazanje Hladnog piva na pozornici malo tko je primijetio da je zvuk u dvorani poprilično ispod nivoa spektakla u kojeg je očito uloženo mnogo truda i energije. No to je vjerojatno već na drugoj pjesmi uzelo danak jer publika je na sve odsvirano u uvodnom dijelu koncerta reagirala pomalo mlako i  nezainteresirano. Unatoč tomu primat su preuzele pjesme sa aktualnog bendovog studijskog uratka ‘Svijet glamura’ među kojima je publika s najviše entuzijazma prihvatila ‘Ezoteriju’ i ‘Evo mene na ručku’. U nastavku koncerta publika se, potaknuta sve boljim i izbalansiranijim zvukom i atmosferom koja je polako ali sigurno rasla, priklonila i novim uspješnicama poput ‘Bilo koji broj’, ‘Može’, ‘Pravo ja’ ili naslovnoj ‘Svijet glamura’ dokazavši da bend iz zagrebačkih Gajnica u svom gradu ima mnoštvo vjernih poklonika koji ne mare za mišljenja glazbenih i inih kritičara već za kritičare grada i društva u kojem živimo i koji naša mišljenja glasno izgovaraju i onda kada se mi to ne usuđujemo.
Svoju jasnu političku poruku i kritiku aktualne vlasti Hladno pivo, na sveopće oduševljenje okupljenih u dvorani, iskazalo je u pjesmama ‘Debeli’ i uvijek aktualnoj ‘Politici’ te ‘Zimmer Frei’ i ‘Für immer punk’ kao dokazu tvrdnje da je punku i rocku mjesto u Areni Zagreb. I tako bi hitove koji su se redali i rasplesali gotovo popunjenu dvoranu mogla nabrajati u nedogled no ono što je možda bitnije od ‘Nije sve tako sivo’ ili ‘Konobar’ je cjelokupna poruka ne samo albuma ‘Svijet glamura’ već i gotovo cjelokupnog opusa Hladnog piva.
Bio je dovoljan pogled na pozornicu na kojoj je uvijek iznimno energični Mile Kekin neprestano predano skakao i trčao s jedne strane na drugu dok su mu iznad glave svjetlila slova koja čine naziv aktualnog albuma da bi se shvatilo da je Hladno pivo, i bez društveno-političkih poruka na impresivnom video zidu na pozornici, svojoj publici prenijelo jasnu poruku, a nekima vjerojatno i otvorilo oči kada se radi o zemlji i društvu u kojemu živimo. Jer naša je zemlja baš poput pozornice ‘Svijeta glamura’, cirkus urešen lažnim blještavilom. Samo za razliku od Hladnog piva, glavni igrači na toj pozornici nisu u službi naroda za koji nastupaju već u svojoj vlastitoj.
Za kraj koncerta, nakon što ih je publika pozvala na dupli bis Hladno pivo oduševilo je izvedbom pjesme ‘Samo za taj osjećaj’ nakon koje je uslijedila emotivna zahvala benda zagrebačkoj publici. No ono što je pomalo nedostajalo tijekom cijelog koncerta uspjelo je pred sam kraj kada je bend publiku apsolutno razgalilo svojim vremenskim hitom ‘Ne volim te’ i kada je publika doslovno podivljala. Da je bilo više ovakvih trenutaka ovaj bi koncert svrstala u jedan od najboljih u  sezoni no ovako moram zaključiti da je nastup Hladnog piva  Areni Zagreb mnogima možda bio nebitan u odnosu na poraz hrvatske nogometne vrste u Grčkoj (jer ipak smo mi ili oni nogometna nacija) no onima koji su prisustvorali ulasku punk rocka u središnji gradski koncertni prostor na velika vrata Hladno pivo priuštilo je koncert kojeg će se rado sjećati. Svojim vjernim sljedbenicima bend izrastao iz zagrebačkih ulica još je jednom pokazao i dokazao da ostaje dosljedan sebi i svom mišljenju, a onima koji su se ondje zatekli slučajno sada bi konačno trebalo biti jasno da je Hladno pivo, uz Psihomodo Pop, bend koji vjerno i dosljedno portretira sve pore hrvatskog života. Iskreno i bezkompromisno. A sa koncertom u Areni Zagreb sa kojim su otvorili koncertnu promociju svog aktualnog albuma Hladno pivo jasno je dalo do znanja: ‘tko kome gura u svijetu glamura’.

Izvještaj: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)