ZAGREB POD MEKIM KRILOM ANĐELA

Gregorian je, složiti ćemo se svi, jedan od najposebnijih sastava koji trenutno kruži planetom Zemljom nesebično svojim poklonicima darujući čitav umjetnički dio sebe. Isto tako Gregorian je sastav koji je u Hrvatskoj uvijek rado viđen i koji se Hrvatskoj uvijek iznova vraća. Posebna povezanost između veličanstvenih vokalista njemačko-britanskog sastava Gregorian dokazala se i tijekom njihovog drugog ovogodišnjeg koncerta u Zagrebu. Da se prisjetimo, Gregorian su početkom godine gostovali u dvorani Dražena Petrovića i zagrebačku publiku oduševili svojim verzijama nekih od najvećih svjetskih hitova iz domene pop i rock glazbe. Sada su se na samom kraju godine vratili u Zagreb u sklopu svoje božićne turneje. A za intimni susret sa zagrebačkom publikom glazbenici pod okriljem svećeničke halje odabrali su maleni prostor satiričkog kazališta Kerempuh.
Točno kako je i najavljeno, koncert je započeo u 20:30 sati, a otvorila ga je fantastična Amelia Brightman svojom anđeoskom izvedbom pjesme ‘Ave Maria’ koja je već na samom početku ganula publiku. Plavooka diva sastava Gregorian u dugoj zelenoj haljini koja je otkrivala sve tetovaže kojima je ukrasila tijelo Kerempuhu je udahnula istinski duh Božića, onaj bez užurbanosti predblagdanske kupnje i opterećenosti materijalnim, onaj koji nas povezuje duhom i ljubavlju. Na ‘Ave Maria’ Gregorian nadovezuju jednu od najljepših božićnih pjesama, ‘Silent Night’ i u dubini i divoti izvedbe gotovo da sam požalila što ju nisu ostavili za kraj nastupa. Jer strujanje iskrica bliskosti i povezanosti između sastava na pozornici i publike moglo se jasno osjetiti dok su otkucaji srca publike bivali sve tiši kako ni slučajno ne bi propustili koju od duboko atmosferičnih nota koje su, ukoliko ste na trenutak skopili oči, odvele na putovanje u najtišu noć, onu koju ćemo još jednom u ovom tisućljeću obilježiti za samo nekoliko dana.
Gregorian su turneji u manjim i intimnijim prostorima posvetili uglavnom prigodni, blagdanski program i uistinu je nemoguće riječima opisati osjećaje koji prožimaju dok bend samo nekoliko metara od vas zdušno i posvećeno širi duh mira i potpunosti koji nam u užurbanim svakodnevicama itekako nedostaje. Izuzetan spoj glasova u jedinstvenoj izvedbi inspiriranoj gregorijanskim napjevima nešto što doista oduševljava, a kada se oktetu pridruži i svestrana Amelia Brightman osjećaj koji struji koncertnim prostorom vjeroajtno je isti kao i san pod mekim krilom anđela.
Gregorian su, očekivano, božićni repertoar nadopunili i pokojom svojom jedinstvenom izvedbom nekih od najvećih pop i rock hitova, a kako je iz pjesme u pjesmu atmosfera u Kerempuhu bivala sve intimnijom i publika se sve više stapala s bendom i bend s publikom prijateljsko druženje s razdraganim Zagrebom članovi Gregoriana dodatno su začinili ne samo zadovljnim osmjesima i govorom o tome kako je publika u Hrvatskoj njihova najjača baza poklonika kojoj se uvijek vraćaju već i, pazite sad, obraćanjem publici na hrvatskom jeziku što je publika prihvatila sa gromoglasnim pljeskom i uzvicima odobrenja. Pomalo nespretno pročitan tekst sa lista papira najavio nam je povratak Gregoriana na hrvatski Jadran već sljedeće godine, a 2013. vraćaju nam se u sklopu najveće turneje ikad. Potom se program nastavio i, osim izuzetne ljepote izvedbe, teško se prisjetiti svih pjesama. Do kraja koncerta koji je prema okvirnom planu do tada već trebao biti priveden kraju da nije glasne zagrebačke publike Gregorian su pjevali i a’capella, a jedan od vrhunaca svakako je bila pjesma ”Moment Of Peace’‘ tijekom koje su mi zasuzile oči jer nikada je prije nisam imala prilike doživjeti tako intimno, predano, tako duboko  i… blizu. Za kraj još jednog gostovanja u Zagrebu na glasno i nesputano oduševljenje prisutnih Gregorian su zajedno sa Ameliom Brightman koja je tijekom koncerta svirala klavijature, klarinet, udaraljke,…. izveli ‘Happy Christmas War Is Over’ Johna Lennona dok su na pozornicu padale pahulje umjetnog snijega. Trenutak kada je zavladala božićna čarolija. I da su nakon ovakvog grandioznog zatvaranja koncerta izveli još nešto Gregorian bi vjerojatno izveli previše i pokvarili ponešto od blagdanskog raspoloženja koje su probudili u pravom svjetlu. Zadovoljni glazbenici, zadovoljna publika i ”trenutak mira” označili su zadnje trenutke zajedničkog druženja. Do 2012.!

Foto galerija s koncerta nalazi se OVDJE.