ZAGREB OBAVIJEN TAJNAMA ‘SVEĆENIČKE HALJE’

Nakon što su Zagreb oduševili u prosincu 2009.godine nastupivši u KD Vatroslav Lisinski, Gregorian se u grad vratio 09.ožujka 2011., i to nakon što je već pet dana prije koncerta rasprodao sve raspoložive kapacitete dvorane Dražena Petrovića i potvrdio da je istinska svjetska glazbena atrakcija za kojom interes ne jenjava već više od desetljeća.
Koncert najavljen za 20:00 sati započeo je nekoliko minuta kasnije kada su se svjetla odjednom ugasila, a dvoranom je zavladao pljesak pozdrava glazbenicima koji su u naredna dva sata Zagrebu pružili potpuni audio-vizualni užitak za um i tijelo. Gregorian kreće vrlo uvjerljivo sa svojom već proslavljenom vizijom velikog Metallicinog hita „Nothing Else Matters“ što primjetno oduševljava ponajprije mlađe posjetitelje u dvorani, a vašoj izvjestiteljici mislima prolazi ideja o zajedničkoj izvedbi ove pjesme Gregoriana i Apocalyptice. To mora da bi bilo veličanstveno, zar ne? Slijedi R.E.M.-ova „Loosing My Relligion“ i još uvijek pomalo suzdržan pljesak publike. No, kada jedan on ‘monaha’ publiku pozdravlja na hrvatskoj jeziku i izražava svoju sreću njihovim ponovnim boravkom pod bojama naše zastave sve barijere nestaju i publika oduševljeno pozdravlja svaki segment showa koji osim impresivnih i do savršenstva dovedenih vokalnih izvedbi u pratnji fantastičnog i predanog benda uključuje i mnoštvo, dima, magle, vatre, lasera i inih čuda tehnike koji su sastavni dio Gregorianove pojave na pozornici i što njihove nastupe čini gotovo nadnaravnim iskustvom. Stoga publika oduševljeno pozdravlja već U2-ovu „With Or Without You“ u fenomenalnoj izvedbi osam glasova dok se Amelia Brightman po prvi puta pojavljuje u obradi velikog HIM-ovog hita iz 90.-ih „Join Me“. I to ni manje ni više nego spektakularno, visoko iznad pozornice u prikazanju krusifikcije obgrljena plamenom dok nakon Coldplayove „Fix You“ slijedi 20 minutna pauza nakon koje se Gregorian umjesto u srebrno-bijelim ‘habitima’ pojavljuju u crnima i drugi dio koncerta otvaraju sa „Kashmirom“ Led Zeppelina i potom, prema vlastitoj najavi, skreću u ‘mračne glazbene vode’ sa izvedbom Nine Inch Nails-ove „Hurt“, „The Raven“ Alan Parsons Projecta, „More“ velikana The Sisters Of Mercy u kojoj je poseban naglasak stavljen na pojavu Amelie Brightman koja je osim glasom oduševila i gotičkom kreacijom u kojoj se pojavila dok su je ‘monasi’ na kraju pjesme potezali svaki na svoju stranu vukući ‘užad’ na njezinoj haljini. Slijedi i podsjetnik na posljednjih godina najeksponiranije predstavnike „dark“ glazbe predvođene ženskim glasovima, Within Temptation i njihova „All I Need“ te povratnike Evanscence“ sa „Bring Me to Life“ dok pred kraj službenog dijela Gregorian izvode Depeche Modeovu „Stripped“. „Born To Feel Alive“ zadnja je pjesma službenog dijela no, kako sami kažu, koncert će se nastaviti bude li publika dovoljno glasna. U narednih nekoliko minuta dok se Gregorian povukao sa pozornice, a u dvorani zavladala tama publika plješće bez prestanka, a ovacije slijede kad se osmorka vraća na pozornicu sa „O Fortunom“ velikog Karla Orffa. Slijedi U2-ova „One“ koja je raspametila dvoranu i svi plješću u ritmu dok bis završava sa AC/DC-evom „Hells Bells“. Publika opet neprekidno plješće, atmosferi pridonosi i udaranje nogama o pod tribina i Gregorian se vraćaju još jednom sa Kissovom „Crazy Crazy Night“ te na kraju „Moment Of Peace“ u kojoj je opet zabljesnula gospođica Birghtman koja je tijekom koncerta iskazala sve mogućnosti tranformacije svoga glasa, od bolnog u „Join Me“ preko  opako zavodljivog u „More“ do gotovo anđeoskog u „Moment Of Peace“.
Ovacije i dug pljesak na kraju koncerta koji je potrajao više od dva sata dokaz su koliko Zagreb voli Gregorian. Jer ove momke osim iznimnog glazbenog talenta i fantastičnog pratećeg benda koji se aktivno uključuje i u sam svjetlosno-vatreni show na pozornici krasi i smisao za humor kojim u nekoliko obraćanja publike osvajaju publiku koja ih svaki puta iznova dočeka sa jednakim žarom. A gužva u dvorani i ovaj je put bila tolika da su neki posjetitelji pristali sjediti i na stepenicama samo da bi uživali u spektaklu koji je Gregorian priredio Zagrebu.
Koncert koji su održali u sklopu svoje velike svjetske turneje „The Dark Side of the Chant“ svakako je, a potvrdio je to i izravni televizijski prijenos, jedan od ključnih glazbenih trenutaka 2011. godine i zato ostaje nadati se da će Gregorian put i nekoj sljedećoj turneji dovesti u Zagreb i Hrvatsku.