”Putovanje kroz sferu uma…”

U organizaciji Tvornice Deluxe i udruge Multiart, zagrebački je Hypo centar  imao čast ugostiti jedan od najcjenjenijih svjetskih metal bendova, nizozemske symphonic metal performere s lebelom ”kultni gothic metal bend”- Epicu, koja je svojom premijernom svirkom na ovim prostorima, svima prisutnima priuštila nezaboravan show.
Simpatično ushićena, samoborsko-zagrebačka metalska skupina Agharti dala je svoj support globalno popularnom nizozemskom uzoru, kontinuirano poticajući publiku na kooperativnost, no koliko im je to pošlo za rukom…o tom, po tom.  Entuzijastična šestorka, predvođena Tininim zanimljivim i atipičnim vokalom, balansira na tankoj liniji  između klasične i metal glazbe, definirajući lako prepoznatljiv zvuk koji čini poveznicu hard rock-a s melodijskim metalom.  Karakterističnom melodijom te osjećajnom lirikom, uglavnom baziranoj na pronalaženju unutarnje snage i bespomoćnoj borbi za promjenom, predstavili su svoj  demo album ”…thoughts of a sleepless night…”.
Recentnim petim studijskim albumom ”Design Your Universe”, originalna je Epica predstavila svoj najzreliji i najbolji uradak do sada, čime je prekinut lanac negativnih okolnosti (prisjetimo se gubitka diskografske kuće i bubnjara 2006.). Oslanjajući se na najvažniji princip muzičke strukture od klasičnog perioda pa sve  do danas – sonata princip, svoju su heavy metal osnovu ”produžili” s elementima posuđenim iz klasične glazbe, a symphonic pridjevom, cijeloj priči pridodali određeni stupanj sofisticiranosti i ozbiljnosti. Prisutnost orkestralnih dijelova, kako onih žičanih, tako i onih zborskih te korištenje više ”keyboards” atmosferske strukture kao okosnicom kreiranja raspoloženja, u funkciji su svojevrsnog makeup-a. Simonenin mezzo-sopran možda nije u rangu onih opernih, ali je zato čist i emotivan, bogat teksturom s vrlo jasnim tonom.
Muzički izričaj ove atraktivne šestorke, na prvu ostavlja dojam death metala obučenog u orkestraciju, no kombinacija s operom i klasičnim utjecajima te folka i power metala s rockom i prstohvatom black metala, isprepliće toliko toga da se teško razabiru granice.
Izlazak zvijezde večeri, pred ne baš popunjenu dvoranu od 903m², instiktivno je izazvao euforiju nekolicine vjernih fanova, a kako je band posegnuo za nešto heavy-im prizvukom live performansa, dio je publike u izvrsnoj inerakciji s članovima banda, sinkronizirano lamatao glavama, što će u nekoliko narednih dana, kod nekih ishoditi bonusom nevjerojatne boli između prva dva vratna kralješka, no nema veze jer su ionako taj četvrtak, ”osmislili svoj svemir” kao headbanging večer. Uz zaista impresivan light show bez nekih specijalnih efekata, band čiji je zvuk toliko bujan i kompleksan, imao je poprilično jednostavnu i pomalo strogu prezentaciju na stage-u. Po nekima prekratka setlista od desetak naslova zapravo je i logična jer uzmimo u obzir da su izvedbe istih nešto duže i progresivnije, zaista dosta snažne, s neizbježnom kompjuterskom simulacijom simfonijskog orkestra…
U sat i pol svirke, Epica nas je počastila instrumentalnom verzijom soundtrack-a  ”Imperial March” iz kultnih Star Wars-a ( Epica je izmišljeni svijet prirodne lijepote planinskih dolina, šumovitih brdašca, izvorske hladne vode, prekrasnog mora,…), a balada ”Tides of Time”, s osebujnim Simonenim vokalom, bila je najemotivniji trenutak večeri. Vrlo dojmljiva ”Cry for the Moon” pri samom kraju show-a, sve nas je na neki način podigla pa se dvoranom začulo ”…follow your common sense, you cannot hide yourself, behind your fairytale, forever, and ever…”.
Sve u svemu, a story to remember until next time!

Setlista: Samandhi, Resign to Surrender, Sensorium, Unleashed (+intro), Martyr of the Free Word, The Obsessive Devotion, Imperial March (John Williams cover), Tides of Time, Cry for the Moon, Design Your Universe, Consign to Oblivion, Quietus

Izvještaj: Martina Vukelić (martina@venia-mag.net)