Pravi fanovi thrash metala konačno su došli na svoje! Jedan od najvećih bendova stare thrash metal škole, Death Angel, pokorio je Močvaru i dokazao da nakon 29 godina postojanja još uvijek imaju mnogo toga novog i originalnog za stvoriti. Bilo je uistinu sramotno što je vrlo mali broj ljudi, nekih 200-ak po mojoj procjeni, prisustvovao ovom jedinstvenom metal koncertu koji je i meni osobno bilo jedan od najboljih i najdinamičnijih u posljednje vrijeme. Predgrupe na Sonic Retribution Eastern Europe turneji bili su talijanski Adimiron i belgijski Resistance o kojima ne znam puno, ali moram priznati da me nisu posebno iznenadili. Ljudi jedva da je bilo trideset, na Resistance-u nešto više i nitko se nije doimao posebno impresioniran njihovim nastupom. Uglavnom, kad sam čula Adimiron moram reći da mi je njihov moderni thrash metal sa primjesama progressive-a sasvim legao, dok sam vrijeme nastupa Resistance-a uglavnom provela razgovarajući s ljudima ispred Močvare jer me njihov nastup otpočetka ostavio potpuno ravnodušnom. Sve su im pjesme na isti kalup i sve su jedan već viđen produkt kombinacije thrasha s hard coreom koju osim njih njeguje hrpetina drugih bendova danas. Nekima se to sviđa, ali ja sam više tip koji voli čuti i staru školu i nove originalne progresivnije metal bendove, a svjesna sam da je danas u moru bendova biti originalan izuzetno teško. No, pravo su osvježenje večeri bili Suicidal Angels, više nego solidan bend koji je zagrijao publiku. Njihov zvuk danas nije rijedak na sceni no ipak moram priznati da su publici podarili thrash metal zvuk kakav se rijetko viđa kod izvođača mlađe generacije. Vrlo dinamičan nastup, nevjerojatna ritmička usklađenost, sjajne solaže gitariste Panosa te super kontakt pjevača Nicka s publikom polako su poticali publiku da se počinje osjećati kao na pravom thrash metal koncertu. Neke pjesme poput „Bleeding Holocaust“, „Beggar Of Scorn“ ili pak „The Lies Of Ressurection“ su me se vrlo dojmile da sam par puta uzviknula, „Koja thrasherija, to je to!“. No, to je bila samo zagrijavanje za ono što tek slijedi. Na pozornicu izlazi jedan od najutjecajnijih Bay Area thrash metal bendova, koji ima vani nevjerojatnu reputaciju i poštuju svoje fanove koliko i oni njih. No, sudeći po mizernom broju ljudi, valjda njih dvjesto, u Hrvatskoj i nisu toliko popularni, a pritom jedna mala digresija. Upravo su zbog premale prodaje ulaznica 2008. morali otkazati koncert, što samo govori o sramotnoj nezainteresiranosti hrvatske publike. Bend, predvođen nevjerojatno dobro raspoloženim Markom Oseguedom koji se za vrijeme cijelog nastupa razbacivao po pozornici, na ovo je turneji promovirao svoje novo briljantno izdanje „Relentless Retribution“. Set lista se odmah otvara s novom „I Chose The Sky“ na što publika odlično reagira. Markov kontakt s publikom i brojne zahvale bile su dokaz koliko je ovaj bend pristupačan, koliko mu je stalo do fanova, a opet toliko profesionalan. Slijede prave thrash metal himne poput „Mistress Of Pain“, „Seemingly Endless Time“, „Veil Of Deception“ ukrašene odličnim solažama i ritmičim prijelazima dvojice gitarista Roba Cavestanyja i Teda Aguilara, a da ne spominjem koliko su precizni i sjajni bili novi članovi Damien Sisson na basu i Will Carroll na bubnjevima. Trebam istaknuti i odlične „Claws In So Deep“ sa zanimljivim akustičnim dijelom, koji je naravno live pušten preko matrice, a na albumu ga izvodi meksički duo Rodrigo y Gabriela, te „Truce“ koja je nešto moderniji thrash, ali je publiku itekako digao na noge.  Već ionako odlična set lista bila je obogaćena posvetama Diu i Maidenima, pa su tako momci odlučili odsvirati „Heaven &  Hell“ i“Purgatory“ koji su nas sve vratili u doba odrastanja i u svima pobudili nostalgiju. Mark me doista ugodno iznenadio svojim vokalnim sposobnostima pa i headbangingom s dreadovima de facto do koljena i iskreno, samo ozvučenje za vrijeme njihovog nastupa moglo je biti i bolje. Kvaliteta zvuka je bila sve bolja i bolja kako se nastup primicao kraju. Kod mene osobno najveću je želju za upadanjem u mosh-pit i benganjem izazvao posljednji dio set liste sa stvarima „Thrashers“ i „Thrown To The Wolves“ koje su me podsjetile na vrijednost podžanra metala koji sam kao klinka prvi čula i zbog kojeg i danas pratim zbivanja na sceni općenito, a to je upravo thrash metal! Kad je respektabilan nastup od sat i pol završio, prema Death Angelu sam osjećala poštovanje više nego ikad prije, tim više što su se poslije koncerta svi članovi benda došli družiti s fanovima i djelovali izuzetno pristupačno, komunikativno i dobro raspoloženo. Ovaj koncert sigurno će se zbilja jako dugo pamtiti i fanovima koji su mlađi, a posebno onim starijima koji duže poznaju rad ovog velikog i vrlo utjecajnog benda ostati u vrlo posebnom sjećanju. Rijetko kad ovako u Hrvatskoj imamo priliku razbacati se na old school thrash metal bendove. Megadeth i Slayer koji nam dolaze kroz godine su se, budimo iskreni, odmaknuli od tog zvuka, a jedini bendovi, no to je samo moje mišljenje, koji mogu izazvati ovoliku količinu divljanja, pjevanja, ovacija i oduševljenja još su samo Exodus i Testament, koji nisu naravno ništa manje niti više važni i utjecajni velikani od Death Angela. Nemam što više dodati na samom kraju, osim reći da bi bilo odlično kad bi se klinci koji se nazivaju thrash metalcima počeli slušati više starije bendove, jer što se Death Angela tiče, a znam da ih mlađa publika ne poznaje dovoljno, ljudi, „The Ultra-Violence“ vam je jedno od ključnih thrash izdanja. Death Angel su pokazali izuzetno iskustvo pomnim odabiranjem pjesama, od vrlo važnih starih stvari po kojima ih publika pamti do novijih i tako dobru set listu, od ne biste vjerovali, od čak 17 pjesama, može odabrati samo bend s dugogodišnjim iskustvom. Svatko tko nije dosad obratio pozornost na ovaj bend, krajnje mu je vrijeme jer ako ne poštujete bar jedan period rada ovog benda, ne možete se nazivati thrash metalcem!

Set Lista Death Angela:

1. I Chose The Sky
2. Evil Priest