Sinoćnja događanja u Tvornici bila su definitivno vrijedna gledanja. Četverosatno psihodelično ludilo u sklopu europske turneje Rotora, Seven that Spells i Neumea pod nazivom Brainbangers’ ball, koje je u ovoj zagrebačkoj izvedbi uključivalo čak 5 bendova, mislim da je malo koga ostavilo ravnodušnim. Publika je bila raznolika karaktera, od starih rockera pa do punkera, metalaca i ostalih subkulturnih skupina i sve je pratila jedna dobra vibra, uz nekolicinu “podivljalih” headbangera.

Umjesto zagrebačkog Stonebridea koji je otkazao svoje gostovanje, kao zamjena su nastupila još dva zanimljiva benda- DURE-Mère i Acid Mothers Temple. Večer je otvorio nešto prije 22 sata francuski  montpellierski trojac DURE-Mère, čiju je “uvrnutu” glazbu eksperimentalnog karaktera, uz elemente tanga i noisea nosila harmonika.

Nakon ovih prilično zanimljivih Francuza, na stage je došao mladi njemački bend Neume, meni osobno najbolji izvođači večeri. Dvojac Tim Bathelt (gitara i vokal) i Tim Jedro (bubnjevi) svojom energičnom svirkom i genijalno komponiranim agresivnim ritmovima, predstavili su jedan zanimljiv miks garage rocka i psihodelije, na koji je publika pozitivno reagirala. Sami za sebe kažu da je njihov live “pod muss”, a ja se nakon jučerašnjeg koncerta mogu u potpunosti složiti s tom izjavom. Dvojac je 2010. objavio svoj debut album “Inch” na BluNoise records, nakon EP-ova “Weltuntergangsmaschine” i “Pi/Skull” .

Ono što je nedavno renoviranu Tvornicu još više diglo na noge i ojačalo atmosferu, bio je dolazak domaćeg, zagrebačkog Seven that Spells-a. Intro AUM-a bio je jako dobro zagrijavanje za razbijačke ritmove ovog domaćeg psihodeličnog rock benda, koji je čak i outfitom (čarobnjaka) stvorio posebno atmosferu u koju se publika prilično jako uživila. Seven that Spells su ovim putem promovirali i svoju novu ploču “The Death And Resurrection Of Krautrock: AUM”.

Nakon Seven that Spells, uslijedio je njemački Rotor, trio iz Berlina, koji je već poznat po svojim žestokim instrumentalnim nastupima i zagrebačkoj publici, a bend je nastupao i kao podrška mnogim velikim imenima, pa tako primjerice i britanskoj Anathemi. Psihodelična večer doimala se kao da nikada neće završiti, a ovaj već desetljeće star sastav pobrinuo se da se zagrijana publika ne pothladi.

Uz to, Rotor je u sklopu ove turneje izdao i live snimku “Rotor-Festsaal Kreuzberg”.

Kao točka na i svemu, večer su zaokružili Acid Mothers Temple, japanska eksperimentalna psihodelija s velikom dozom ambijentale koju predvodi gitarist Kawabata Makoto. Japanci su svoju svirku završili oko 2 sata u noći, a Tvornicu su ubrzo napustili, vjerujem, prilično zadovoljni posjetioci.

Izvještaj i foto: Tamara Dujmović