Konačno da i SKC bude posjećen kako treba i popunjen do vrha jer ipak je to koncert Theriona. A to kažem jer u posljednjih nekoliko mjeseci nije baš bilo prilike za to, tužno zaista, jer taman kada smo počeli prihvaćati nemarnost fanova, zatvaranje nekih bitnih koncertnih prostora za metal u glavnom gradu i još nekih faktora su učinili svoje i vratili cijelu scenu nekoliko godina unazad…
Ipak, nastup velikih Šveđana Therion na turneji koja promovira novo studijsko ostvarenje Sitra Ahra, kojima je Srbija postala već standardna stanica na europskim putovanjima, pa su se fanovi imali prilike po treći uvjeriti u ljepotu njihovog grandioznog koncerta.
Veliko iznenađenje na srpskoj metal sceni je da su švedski progresivci Loch Vostok počeli ranije (nezapamćena pojava kod nas), tako da je u vrijeme ulaska u SKC u terminu koji je najavljen prije koncerta bend već predstavljao svoju progresivnu snagu. Loch Vostok predvođen Teddyjem Möllerom (također u Wuthering Heights, FKU, Mayadome…) imaju neku vrstu žestokog progresiv metala sa ubacivanjem growl vokala. Ostavili su utisak sasvim odlične koncepcije (mnogi ih upoređujući sa jačim i progresivnijim Evergreyom).
Sljedeći bend je izazvao veći interes,Leprous koji su u svojih 40-ak minuta sasvim opravdali očekivanja. Za vrijeme ovih avangardnih Norvežana zvuk se već popravio i njihova vizija progresivnog metala sa ekskluzivno clean vokalima se mogla pratiti sa čistim uživanjem. Bend je muzički savršeno uvježban i istovremeno nevjerojatno živahan na sceni gdje cijeli koncept vodi karizmatični pjevač / klavijaturista Einar. Čovjek je radio sve, svirao svoje dionice i pjevao sve što se od njega očekuje i bacao po sceni dižući masu ljudi.Ljudi su znali cijeniti sve što su Norvežani dali od sebe tako da se atmosfera polako ali sigurno podigla na zadovoljavajući nivo za headlinere. U svakom slučaju, nastup Leprousa je bio čista dobit sudeći po svim aspektima koje bend treba ostvariti.
I konačno dugo očekivani Therion nastup se primakao, očekivao sam sa nestrpljenjem njihov nastup da vidim kakav će biti jer je mainman Christofer Johnsson nedavno raspustio dugogodišnju postavu Theriona, braću Niemann i Petter Karlssona, koja je bila zaslužna za toliko dobrih albuma, također tu je i projmena imidža za novi album davala upitnik oko stage showa.Bend je počeo svirku oko 22:30 što je opet bilo rano za najavu da će krenuti kasnije sa sviranjem. Poslije intra sa novog albuma bend izlazi na scenu i otpočinje uvodnu naslovnicu posljednjeg rada, najviše pažnje je privukao Chris koji se pojavio u svečanom odijelu, sa sunčanim naočalama i cilindrom. Odmah poslije par rifova na scenu stupa i pjevački tandem u sastavu: Thomas, Snowy Shaw, Lori Lewis i Katarina Lilja, ista ekipa kao i na drugom nastupu iz 2007.
Therion je jako zastupljen kod nas što se dokazalo gromoglasnim pjevanjima i praćenjem pjesama. Tu su bile pjesme: Sitra Ahra, Wine of Aluqah, Perrenial Sophia… Pjevačka ekipa funkcionira kao jedan. Thomas je na ovom koncertu preuzeo lidersku titulu na sebe bez po muke i aktivnim glumljenjem (Hellequin) i čak sviranjem flaute u nekoliko numera. Scena je bila jednostavnija nego što je to uobičajeno slučaj sa Therionom i osim loga sa motivom novog albuma i par postolja za pjevače nije više ničeg bilo, također se vokalisti nisu presvlačili više puta kao na prethodim svirkama pa je akcent bio na samoj muzici i njenoj snazi. Sama setlista koja nije bila toliko koncentrirana na hitove već se moglo čuti dosta pjesama koje nisu toliko standardne za Therionov koncert pa su se uz ne pretjerano predstavljanje novog albuma sa četiri pjesme mogle čuti Enter Vril-Ya, Abraxas, Voyage of Gurdjieff, Call of Dagon… Ali najveći momenti su bili Typhon, Blood of Kingu, Ginnungagap… gdje su ljudi gromko pjevali.
Unguentum Sabbati je označila službeni kraj koncerta ali se Therion odužio publici; skandiranje mase da hoće još je vratila bend na binu i poslije Chrisovog kraćeg govora u kojoj je pohvalio sve prisutne slijede dva najveća hita da dotuku i ono malo energije koje je ostalo u nama. Rise of Sodom and Gomorrah i To Mega Therion.
Na kraju – uprkos svemu, bend se predstavio u svom najboljem svjetlu sa sadašnjom postavom i novim albumom i dokazao zašto je ime koje nose zaslužno da je sala SKC bila krcata.

Izvješaj: Bojan Ulv Krnjajić