Jedni jedini vampiri iz Helsinkija, The 69 Eyes, donijeli su neku vrstu magije u hladan, snježni Zagreb, u nedjelju, 24. siječnja 2010. Kao dio europske ‘Back in Blood’ turneje, uz pomoć službenog hrvatskog The 69 Eyes fan sajta, imali su čast otvoriti ovogodišnju zagrebačku koncertnu sezonu, pokazujući svima svoj poznati mračni sjeverni goth’n’roll duh.
Večer je otvorio kultni zagrebački bend Phantasmagoria, koji je već dugo vremena prisutan na lokalnoj sceni, ali budući da se njihov set odvijao paralelno s intervjuom, nisam imala priliku vidjeti ih na pozornici  no ono što se čulo do backstagea zvučalo je sasvim u redu.
Nakon Phantasmagorie na pozornici su se našli talijanski gothic metalci Mandragora Scream, predvođeni Morgan Lacroix, koji su dobro iskoristili svoj nastup pred domaćom publikom ujedno dobro zagrijavši atmosferu za ono što slijedi.
Kako je vrijeme prolazilo, a izmjena instrumenata na pozornici bila privedena kraju, samo nekoliko minuta nakon 22:00 h svjetla su se ugasila a dvoranom se prolomila “Cry Little Sister”, svakom fanu poznata kao uvodna pjesma, koja me uvijek učini pozitivno nervoznom, čineći atmosferu upravo onakvom kakva treba biti za zvijezde večeri koje su energično izašle na pozornicu i započele svoj sat i pol dug set s pjesmom “Back In Blood”. Zvuk je u dvorani bio jako dobar od početka, tako da je sve bilo spremno za uživanje u krvi koju nam je bend dao. Slijedi više rock nego goth pjesma s prošlog albuma “Angels”  ‘Never Say Die’  te još jedna s novog albuma koja je u potpunosti zapalila atmosferu u, za ‘Gothic’ predznakom obojanu glazbu i više nego dobro popunjenom  Boogaloo klubu a to je “The Good, The Bad and The Undead”. Slijedi povratak u doba “Paris Kills” s pjesmom “Dance d’Amour” nakon koje se izvrsno uklopila “Lips of Blood”, kada slijedi klasik, jedna od pjesama po kojima je bend poznat, “Gothic Girl” koja je imala najviše poklonika, a odmah nakon nje dolazi savršena kombinacija “Suspiria Snow White”, “The Chair” i “Kiss Me Undead”.
Kulminacija večeri počinje posvetom pjesme “Wasting The Dawn” hrvatskom The 69 Eyes fan clubu (koji je sudjelovao i organizaciji ovog događaja) i zahvalom za njihov dugogodišnji rad, nakon čega se perfektno izmjenjuju pjesme s novog i starog albuma na koje je publika u transu naprosto poludila i uživala u zvucima “Feel Berlin”, “Hunger”, “Perfect Skin” tijekom koje je, baš kao i pjesme “Devils” gotovo nadglasala sam bend.
Naravno, moram pohvaliti g. Jykrija 69 koji nas je sve cijelo vrijeme fascinirao naučenim riječima hrvatskog “dobra večer” i  “hvala” te svojim šarmom, glasom i stasom naprosto oduševljavao sve prisutne, jednako kao i ostatak benda koji svojom profesionalnošću i ljubavlju prema glazbi koju proizvode očaravaju.
Nakon “Devils” slijedi kratka stanka, publika žedna krvi zove svoje najdraže vampire na bis kojim im daruju “Brandon Lee” i “Lost Boys” pjesme koje su doslovno sve u dvorani potakle da iz sebe daju zadnje atome i još jednom nadglasaju bend. Tek sam kasnije shvatila da drugi bendov singl s novog albuma “Dead’n’Gone” nije izveden, no to samo pokazuje koliko je koncert odlično odrađen, tako dobar da mi se činilo kao da je prošao u minuti, a “Dead’n’Gone” nek ostane za sljedeće gostovanje benda u našoj zemlji.
Bilo je to krvavih sat i pol ispunjeni ljubavlju prema glazbi najboljeg finskog, ali usuđujem se reći trenutno i svjetskog goth’n’roll benda, jednih jedinih –  ‘Helsinki Vampires’ – The 69 Eyes.

Izvještaj: Maja Trstenjak (maja@venia-mag.net)