Nakon višegodišnje latentnosti u smislu izbivanja sa scene, izlazak novog i velehvaljenog, šestog po redu studijskog albuma ”Industrial Compex”, najavljuje veliki comeback ebm legende Nitzer Ebb-a. Svojem nadaleko prepoznatljivom militarističko-hladnoratnom soundu, ovog su puta pridodali i depecheovski senzibilitet te se poigrali s rap-style vokalom stvorivši vrlo interesantnu fuziju kao svojevrsnu prilagodbu ”novom vremenu”, a sam materijal osuvremenili što je u konačnici rezultiralo reprezentativnim albumom.
Zagrebačka ih je publika po prvi puta mogla doživjeti na zajedničkom nastupu s Depeche Mode-om u Areni, 14. veljače, a neki sretnici još jednom, 04. ožujka, no ovog puta u ljubljanskom, novootvorenom, urbanom centru kulture, slovenskoj javnosti poznatijem kao kino Šiška.
Izlazak stvaralačkog trojca – Douglas McCarthy (frontman, vokal), Bon Harris (multiinstrumentalist) te Jason Payne (bubnjar) – pred svekoliko pučanstvo bio je nepretenciozan, štoviše šarmantan, netipičan za inače hladne engleske performere te su uz prve taktove ”Promises” krenule ovacije publike koja isto tako nije iznevjerila jer je većina bila uvelike rasplesana. Dobar ”štimung” se nastavlja jer je uslijedila ”Let Your Body Learn” u tipično brutalnom electro-tonu. McCarthy je od samog početka pa sve do kraja, gestikulacijom rukama i skakutanjem po stage-u, održavao fenomenalnu interakciju s publikom. Uslijedile su ”Shame”, ”Harts & Minds” pa odlična ”Once You Say”, nastala u suradnji s depecheovcem Martinom L. Gore-om. ”Lightning Man”, ”For Fun”, ”Hit You Back” i ”Blood Money”na trenutak su smirile euforiju, no kontroverzna ”Payroll” s već spomenutom rap-vokal-extenzijom izaziva polemike. Za sve one koji ju nepravedno nazivaju ”kičem” poručujem da si poslušaju refren ”kiss kiss bang bang” i razmisle ponovo…
Nakon kratkog podsjetnika na  ”Godhead” i ”Ascend” s albuma ”Ebbhead”, uslijedio je po nekima najveći hit s ”Industrial Complex-a”, a i moj favorit ”Down on Your Kness” što je samo uvertira u nezaboravni ”Murderous” i ”Control” te najveće oduševljenje na najizvođeniju pjesmu Nitzer Ebb-a  ”Join In The Chant” kao šlag na kraju.
Nitzer Ebb ponovno je uspio  povezati stare i nove obožavatelje pružajući im zadovoljštinu prisjećanja na stare nezaboravne hitove te još jednom potvrdio kultni status kao ebm/post industrijalca. Novo ”totalno doba” je definitivno početak za ove karizmatične performere,a mi s nestrpljenjem čekamo njihov daljnji kreativni proces.

Izvještaj: Martina Vukelić