Po prvi put u svojoj 43-godišnjoj karijeri veliki kanadski kantautor i književnik Leonard Cohen posjetio je Hrvatsku i za kraj srpnja odlično popunjenu Arenu Zagreb ispunio dubokim tonovima svog božanskog glasa. Cohenova povratnička turneja u svrhu promocije fenomenalnog duplog albuma/DVD-a „Live In London“ na svom je putu oduševila Zagrepčane koji su nedjeljnu večer odlučili provesti uz ovog iznimnog gospodina u godinama.
I upravo onako kako je bilo najavljeno, točno u 20:30 na oduševljeni aplauz publike Leonard Cohen odjeven u karakteristično crno odijelo i šešir zahvaljuje i na pozornici uređenoj masivnim baršunastim zavjesama svoj trosatni nastup otvara hitom „Dance Me Till the End Of Love“. I od prve je note sve jasno…. Cohenov glas dublji je i baršunastiji nego prije i Arena polako ali sigurno tone u moćne stihove praćene istinskim gospodskim manirama gospodina u crnom na pozornici. Jer, Cohenova glazbena i književna veličina desetljećima je neupitna kao i hitovi kojima je razgalio hrvatsku publiku: „The Future“, „In My Secret Life“ koja je izazvala val iskrenog oduševljenja u dvorani, „Waiting For The Miracle“, „Anthem“, „Suzanne“, „The Gypsy Wife“, „The Darkness“ , „Hallelujah“, „I’m Your Man“…. Uz njega vrhunski koncert upotpunila je i odlična svirka pratećih glazbenika među kojima svojim melankoličnim rukopisom posebice iskače gitarist Javier Mas iz Barceone i pratećih pjevačica predvođenih dugogodišnjom Cohenovom suradnicom i koaturicom nekih od najvećih hitova poput „In My Secret Life“ Sharon Robinson. Stoga nimalo ne čudi što je Arena valovima aplauza i povicima oduševljenja pozdravljala svaku gestu velikog pjesnika, gospodske naklone šeširom, najave skladbi, zahvale na srdačnom prijemu, klečanje ispred pratećih glazbenika….. Sve u svemu, Leonard Cohen mnogo je više od čangrizavog starčića, on je gospodin u godinama zavidne tjelesne i glasovne kondicije na čijem se osmjehom ozarenom licu nikada ne bi iščitalo da je godinama patio od depresije koja i danas izvire iz mnogih njegovih pjesama. Ujedno je i glazbenik koji se unatoč svojoj priznatoj veličini ne ustručava duboko pokloniti onima koji s njim dijele pozornici ali isto tako i razdraganoj publici. Uz „In My Secret Life“, istinski svevremenske „Halelujah“, „I’m Your Man“, „First We Take Manhattan, Then We Take Berlin“ ili „If It Will Be Your Will“ publiku je posebice dojmila „The Future“ koja se poput proročanske vizije uplela u misli o svijetu bez ideala u kojem više nitko ne zna što je ispravno, a što ne te „Closing Time“ koju je arena popratila simultanim aplaudiranjem u ritmu.
Pa iako se na prvi mah Arena nije činila adekvatnom atmosferom za slavlje tihih i intimnih pjesama umjetnika čija pozornica nije urešena vatrometom i urnebesnim razglasom, stolice na parteru velebne Arene i jednostavna pozornica čiji je vrhunac izmjena svjetlosnih efekata na bijelim zastorima uvjerila me u suprotno. I naoko hladna monumentalna građevina uz pravog se umjetnika i pravu publiku na nekoliko sati može pretvoriti u hram u kojem će se slaviti decentnost pjesama i istinska, duboka umjetnost. Uz to, Arena je iznenadila i izvanrednim, do savršenstva dovedenim zvukom jer Cohenov se baršunasti glas kao i svaka nota koju su glazbenici na pozornici odsvirali u svakom kutku dvorane jasno i pitko rezonirala u sva osjetila. „I Tried To Leave You“ na drugom je bisu i nakon tri sata stigla prebrzo. Publika je oduševljeno pozdravljala velikog glazbenika a on joj je za kraj uzvratio sa „Democracy“, srdačnom zahvalom i pozdravom uz napomenu da se vrijeme mijenja i da pripazimo da se ne prehladimo. Savjet koji su 25. srpnja poslušale generacije i generacije štovatelja Leonarda Cohena koji je, prvi i vrlo vjerojatno posljednji put u svojoj karijeri  održao koncert u Zagrebu. A njegov boravak ovdje vrhunski je ne samo glazbeni već i kulturni događaj ne samo za glavni grad već i cijelu državu u kojoj se nerijetko susrećemo sa upitnim umjetničkim vrijednostima . Stoga je ponos zbog pune Arene još veći. Unatoč igri sudbine koja, da ga managerica nije pokrala, vjerojatno nikada velikog Leonarda Cohena ne bi navela na naš put.

“In My Secret Life” Live @ Arena, Zagreb, 25.07.2010

Izvještaj, foto i video: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)