Nakon dugog putavanja konačno sam stigao u ljubljanu u Gala Hala da vidim band koj već godinama pokušavam vidjet uživo. Bend o kojem pričam je Katatonia i bendovi koji su svirali s njima su bili Swallow The Sun i Long Distance Calling. Atmosfera ispred kluba je bila nevjerojatna i vani su se dobro čule tonske probe iznutra, pa su ljudi vani bili prilično sretni i uzbuđeni.
Katatonia je nastala 1991 u Stockholmu, Švedskoj i u njoj su se okupili prijatelji koji su se već dugo poznavali, Anders Nyström i Jonas Renkse. Stariji albumi su sada važan dio doom metal žanra. Poslije se njihov zvuk dosta razvio pa tako danas zvuče više progresivno i bolje nego ikad prije, s puno energije i truda koje ulažu u svoj rad.
Prvi bend koj se pojavio na pozornici je bio Long Distance Calling. Bio sam jako iznenađen sa nastupom pošto nemaju vokala. Momci su odradili izvrstan posao i publika ih je prihvatila su puno vrištanja i pljeska. Svaku sekundu na pozornici se moglo vidjeti koliko im je zapravo zabavno gore i koliko uživaju! Odsvirali su samo četiri pjesme, jako mi je žao što nisu svirali pjesmu The Nearing Grave na kojoj im je Jonas odradio vokalni dio.
1. Black Paper Planes
2. Fire in the Mountain
3. I Know You, Stanley Milgram!
4. Metulsky Curse Revisited
Nakon deset minuta pauze Swallow The Sun se pojavio na pozornici i bez obraćanja publici samo su počeli svirat These WoodsBreathe Evil, publika je jednostavno podivljala! Mislim da njihov facebook status govori sve : “Hvala Slovenijo bilo je toliko dobro koliko smo se i nadali!”. Komunikacija s publikom poslije toga je bila odlična i moglo se vidjet da je čak i bend bio tužan kad su morali sa pozornice dolje! Odsvirali su i jedan dio pjesme Plague Of Butterflies i za mene je to bio vrhunac njihovog nastupa, publika je bila u nekakvom transu i prostor se napunio posebnom energijom. Nevjerojatan nastup!
1. Theese woods breathe evil
2. Falling World
3. These hours of despair
4. Sleepless Swans
5. Don’t fall asleep
6. Plague of Butterflies
7. New Moon
8. Swallow
I konačno nakon dugog čekanja čuo se smiješan uvod koj je bio znak da ćemo vidjet nešto što smo svi dugo čekali. Katatonia se polela na pozornicu i sve što se čulo bilo je vriskanje publike! Odsvirali su pola stvari sa novog albuma night Is The New Day, ostale pjesme su bile kao neko veliko iznenađenje pošto prije svakog koncerta malo promjene set listu. Pročitao sam na dosta mjesta da su dosadni uživo? To je bio jedan od najboljih nastupa koje sam ikad vidio uživo, može se reći da su zvučali bolje nego na CD-u! Komunikacija između benda i publike je bila savršena, svi su pjevali i Jonas je bio presretan nakon svake pjesme, bilo je teško prestat svirat i otić sa pozornice. Devetnaest odsviranih stvari vam to pokazuje! Moglo se stvarno osjetit da uživaju u nastupu isto kao i svi ostali koji su se tamo našli. Stvarno nevjerojatan nastup!
1. Intro
2. Forsaker
3. Liberation