Nazivaju ih besmrtnim nokturalnim bićima iz bezdanske dubine talijanskog undergrounda. Proglašeni su jednim od najboljih i najoriginalnijih europskih black metal bendova. Oni su Theatres des Vampires, extremni goth-metal bend koji njeguje specifičan teatralni stil, vampirski. Dosljednost vampirizmu dominatno se proteže kako u njihovoj glazbi, tako i u performansu što dodatno pridonosi njihovoj popularnosti.
Theatres des Vampires nisu strani zagrebačkoj publici jer ih je naša metropola ugostila prije otprilike dvije godine, a 2007. bili su i gostujući bend u sklopu pulskog Summer Revolution Rock festivala, Monumenti. Pobornici ”vampirskog metala”, kao i svi ostali znatiželjnici, okupili su se u petak, 23.04. na Dark festu,  u zagrebačkom klubu Močvara kako bi uživali u njihovom horor-performansu.
Dark fest 2010 otvorila je dobro nam znana petorka kultnog zagrebačkog goth-rock benda Phantasmagoria, predvođenog njegovim leaderom i vokalom Tomi Phantasmom koji već godinama radi na promicanju dark-goth scene kako bi publici s ”ovih prostora” pružio nešto drugačiji, inovativniji i alternativniji način zabave nasuprot  balkanskih zabavnjaka kojima smo preplavljeni. Phantasmagorijin nastup možda nije urodio novitetom u smislu glazbeno-scenskog izričaja, ali je neosporno zadržao istu razinu kvalitete izvođenja.
Sljedeći bend koji nas je zagrijao te osvojio svojom jednostavnošću  i šarmom, bili su riječki death/doom/gothic metalci Ashes You Leave. Svima koji prate njihov rad kroz ovih desetak godina zasigurno je poznat  utjecaj kultnog, nedavno gostujućeg metal benda Paradise Lost-a. Nježnim vokalom klavijaturistice Tamare, violinskim dionicama Marte te odličnim gitarskim riffovima predstavili su, ne baš mnogobrojnom pučanstvu, svoj peti po redu studijski album ”Songs of the Lost”.   Zagrebačku publiku naročito se dojmila njihova neobična obrada Placebo-ve ”Every You Every Me”.
Ono što je uslijedilo bio je pravi teatralni performans. Razmicanje zastora, dimna sumaglica, četiri maskirana lica nalik Michael Mayers-u i konačan izlazak besmrtnog vampa, dark-žene Sonye Scarlet, obavijene u proziran crni plašt. Kako su padale maske, tako su pomalo nestajali i komadi Sonyne odjeće što je rezultiralo histeričnom euforijom ponajviše muškog auditorija, a ovacije su krenule već na prve taktove pjesme ”Kain” s njihovog posljednjeg studijskog uratka ”Anima Noir”. Theatres des Vampires izveli su ponajbolje s prijašnjih albuma ”Pleasure and Pain” (2005) i ”Desire of Damnation” (2007) s ”The Addiction tour” pa ipak, publika je najbolje reagirala na pjesme s posljednjeg, već spomenutog ”Anima Noir-a”. Savršeno ukomponirani elementi gotike i elektro-sounda s jedne strane te utjecaj klasične glazbe i opere s druge, ispreplitali su se kroz melanholični ”Dust”, neodređeno mračan i gotovo prijatno žalostan ”From the Deep” pa sve do krajnje plesnih ”Unspoken Words” i Wherever You Are”, a najveće oduševljenje publike bilo je na  obradi greatest hita ”Rain” legendarnog Culta u čijem smo zagrebačkom nastupu uživali prošle godine. Cijelo vrijeme atmosfera je bila nabijena erotičnom ritmičnošću koja je proizlazila iz Sonynih polimorfnih emocija.
Poznato je da su Theatres des Vampires veliki štovatelji Anne Rice kao i talijanskog ”maestra horrora” Daria Argenta, no bilo bi pretenciozno očekivati elemente giallo-ve bizarnosti ili pak polimorfnog vampirizma. Ipak, bis na kraju donosi svojevrsnu malu Sonyinu Grotesque-u čiji je rezultat bilo ispijanje krvi, lažne nadam se, i razmazivanje iste po vlastitom tijelu. Bio je to horror-show za pamćenje.

Izvještaj i foto: Martina Vukelić – Tinanna