OKRUGLI STOL NA TEMU “ROCK I POLITIKA”

Nekoliko sati prije nastupa pred zagrebačkom publikom pioiri njemačkog vala elektronske, industrijske  i post-punk glazbe, DAF, punog naziva Deutsch-Americhanische Freundschaft na terasi su kluba Močvara sudjelovali u okruglom stolu na temu «Rock i politika».
Povijest pop kulture na ovim prostorima nalagala bi da se večerašnji, prvi koncert D.A.F.-a održi u Jabuci s čijih su gramofona pjesme ovog njemačkog electro-punk dua ranih 80-ih bile vrćene do iznemoglosti plesača u tom kultnom zagrebačkom klubu.
Dvočlani sastav kojeg čine Gabriel Delgad i Robert Görl u mnogočemu su utemeljitelji electro scene i bend koji je otvorio vrata britanskom new waveu i bendovima poput Human League, Ultravox, Depeche Mode, Soft Cell ili Pet Shop Boys koji su  i danas sastavni dio svih radijskih programa koji iole drže do sebe.
Stoga je dolazak DAF-a u Močvaru u sklopu Zagrebi! festivala, baš kao i okrugli stol sa članovima benda upriličen za sve zainteresirane, bitna kulturna komponenta za grad koji je tijekom 80-ih alternativnu scenu odgajao u Jabuci, a danas, eto, u često osporavanoj Močvari.
Ovaj bend iz Düsseldorfa nepravedno je tijekom posljednjeg desetljeća zaboravljen, baš kao i kultni britanske Cabaret Voltare, unatoč ključnoj ulozi koju su odigrali na minimalističkoj electro-sceni. No to to nas nije spriječilo da se u prohladno zagrebačko poslijepodne zaputimo u gradski rasadnik alternativne kulture (također nepravedno zapostavljene posljednjeg desetljeća) i popratimo riječi koji su tijekom karijere iznjedrili provokativne slogane poput “tanz der Mussolini, tanz der Adolf Hitler, tanz der Jesus Christos, tanz der Kommunismus” te homoerotični imidž s kojim će koju sezonu kasnije svijet zapaliti Frenkie Goes To Hollywood.  Zbog sveg navedenog pomalo nas je začudio poprilično slab odaziv na druženje sa nadasve zanimljivim osobnostima i jednako tako zanimljivom temom no više o svemu moći ćete uskoro pročitati na našem portalu.

Izvještaj i foto: Ivana Sataić

D.A.F.

Zagreb, Močvara, 11.09.2010.

Sinoćnje gostovanje kultnog Deutsch-Amerikanische Freundshaft-a u zagrebačkom klubu Močvara možemo zahvaliti naporima Zagrebi!-a koji su ovim  fenomenalnim koncertom ujedno završili svoj treći festival. Avangarda unutar Močvare, a HOT After summer beach party Queer Zagreb-a odmah pored…dali to pucaju odavno zahrđali okovi tradicionalnog uvjerenja ortodoksne nam Hrvatske?
Deutsch-Amerikanische Freundshaft ili popularnije D.A.F zasluženo nosi naslov pionira EBM-a, Neue Deutsche (Punk) Welle i Techa, a čije ime potpisuje inovativni muzički dvojac Gabriel ”Gabi” Delgado-Lopez (vokal) i Robert Görl (bubnjevi, udaraljke, elektronički instrumenti). Prevelika različitost ovih dvaju karaktera uzrokovala je njihovo razilaženje te ponovno ujedinjenje nebrojeno puta, iako oni sami nikad nisu obznanili službeni prekid njihove savršene kreativne simbioze. D.A.F-ovci njeguju ritmičan, ali inteligentan glazbeni izričaj kroz koji jasno iskazuju svoj subverzivni alternativni etos, a zbog svojih provokativnih textova bili su više puta prozivani. Takav je primjer i njihov sarkastični megahit ”Der Mussolini” s albuma ”Alles ist gut”.
Pred ulazom u Močvaru čekalo je moštvo vjernih obožavatelja, većina njih još iz vremena 80-tih te ranih 90-tih, a na podiju worm up atmosfera za koju se pobrinuo DJ Ivan Krželj svojim programom musikfantastique. 15-tak min prije 23h Zagrebi! ponosno najavljuje oce EBM-a koji su putovali do nas ”samo” 31-nu godinu, no nikad nije kasno, zar ne? Izlazak frontmana Gabija pred svekoliki auditorij odmah je podigao temperaturu te uvodnom ”Verschwende Deine Jugend” izmamio ovacije publike. A publika…postoji izreka ”između psa i vuka” tj. po noći, kada se pas pušta s lanca, a vuk se u tami šulja do svog plijena…čisto ilustracije radi. Kontroverzna par exellence ”Der Mussolini” samo je dodatno potpirivala, već užareni podij. Ta pjesma je vječna jer je princip besmrtan – nitko ne voli biti sputan! Uslijedile su ”Kebab-Träume”, ” Sato-Sato”, ” Muskel”, ”Der Sheriff”,…, tijekom čega se Gabi  kontinuirano rashlađivao vodom, potičući svoj seksipil, da bi u jednom trenutku zalio i nas…možda uvertira za ”Sex unter Wasser”? D.A.F se na nagovor publike vraćao još triput, a plesno raspoloženje nije prestajalo sve do kraja showa.
Gabijev agresivan vokalni izričaj podržan Robertovim monotonim bubnjarskim beatom i elektroničkim dionicama, istovremeno obiluju provokativnošću i žestinom te senzualnošću i težnjom, a upravo cijeli taj mix njihov je najjači adut. Bilo kako bilo, uživali smo u njihovoj ”music for the brain and for the ass”. Danke Schoen D.A.F!

Izvještaj i foto: Martina Vukelić
martina@venia-mag.net