Da bi se vidjelo dobar koncert ponekad se treba zaputiti i do Ljubljane. Ovaj put na to su me “nagovorili” Ghost Brigade, Orphaned Land i Amorphis. Kako su Slovenci u EU, bendovi stižu na vrijeme, pa je tako ovdje sve započelo već u vrijeme dnevnika, odnosno u pola 8. Na binu su prvi stali nama relativno neznani Finci Ghost Brigade. Na njihov nastup sam stigla tek pred kraj, budući da sam za to vrijeme imala intervjue s Orphaned Landom i Amorphisom, no, kako sam ih ove godine gledala na festivalu u Ouluu, mogu reći da im je nastup zanimljiv, da su predstavnici alternative/doom metala i da zvuče dobro. Na set listi su im uglavnom pjesme s albuma “Isolation Songs” (“My Heart Is a Tomb”, “Into the Black Light”, “Lost in a Loop”, “Suffocated”, “22:22 – Nihil”, “A Storm Inside”), osim prve “Deliberately” koja je s “Guided by Fire”.
U 20:40., na pozornicu izlazi Orphaned Land. Pjevač Kobi Farhi izlazi vrlo teatralno, u bijeloj tunici, bos, sklopljenih ruku i zatvorenih očiju stoji koju minutu, kao da tone u molitvu. Tu su naravno i Uri Zelcha, Yossi Sa’aron Sassi, Matti Svatizky, Matan Shmuely. Bilo bi ne fer ne spomenuti ih sve jer uz to što su na stageu dali apsolutno sve, isto su učinili i nakon koncerta druživši se sa fanovima. Prva stvar koja se prolomila Cvetličarnom bila je “In Thy Neverending Way”. Ono što sam prvo zamijetila je Yossijev veliki osmijeh i uživanje u sviranju. Ispred samog stagea su se naguravali fotografi, a iza njih fanovi benda od kojih su neki bili iz Hrvatske i mogu reći da su svojim bodrenjem uspjeli spasiti atmosferu koja je bila mlaka. Kad se sjetim Zagreba od prije pet godina i publike koja skakala da se Boogaloo itekako tresao, ovo je bilo skoro pa sramotno. Slijedile su „Barakah“, „The Kiss of Babylon“, „Birth of the Three“. Nije samo Kobi dizao publiku iz uspavanosti, činili su to svi članovi benda. Bilo je lijepo vidjeti bubnjara na nogama koji skače zajedno sa ostalima. Uz “Sapari” klubom se čuo i ženski vokal. Istina, na playback, ali fino uklopljen. “Ocean Land” je dao za zaključiti da se uskoro koncert bliži kraju, a kad je Kobi rekao da želi da svi skaču kako bi se oni osjećali kao doma, znali smo da slijedi “Norra el Norra”. Što se Orphaned Landa tiče, održali su izvrstan koncert. Odlična svirka, energija, uigranost, nešto prekrasno. A koliko publika općoj atmosferi pridonosi ovdje je bilo očito.
Nakon koncerta Yossi je isti tren došao u publiku. Izgledao je poput malog djeteta koje je dobilo nešto što je jako, jako dugo priželjkivalo. Njemu je bilo odlično, njemu ni publika nije bila loša, on je uživao i to se vidjelo.

Headlineri turneje, Amorphis, su otvorili sa “Skyforger”. Cvetličarna je bila popunjena i nekako življa, ipak. Iako se među nama stalno spominjalo kako je šteta da koncert nije u Zagrebu, jer bi atmosfera bila puno bolja. Ono što je ovdje bilo bolje je zvuk, kojem za vrijeme nastupa sva tri benda nemam zamjerke. Svi su zvučali odlično. Amorphis je pokazao da je profesionalan bend, da su uvježbani do zadnjeg detalja te da im odsvirati sat i pol dug koncert ne predstavlja nikakav problem. Za zadnju pjesmu ostavljena je “Black Winter Day”. Tomi je vikao “black winter”, a publika “day”. Instrumental “Thousand Lakes” nas je doveo do bisa. Za vrijeme “House of Sleep” Tomi je okrenuo mikrofon prema publici i prepustio im da preuzmu njegovu ulogu. “My Kantele” je bila posljednja.

Amorphisova set lista:

Skyforger
Sky is Mine
From the Heaven of My Heart
Smoke
Better Unborn
Song of the Troubled One
(karelia intro)
Exhile
Silent Waters
Alone
My Sun
Silver Bride
Black Winter Day

Encore:

(Thousand Tales intro)
Into Hiding
House of Sleep
My Kantele

Večer je završila u 23:15. Članovi Orphaned Land su se fotografirali s fanovima, potpisivali se, razgovarali. Unatoč tomu, ljudi su se iznenađujuće brzo razišli. Da je koncert usred tjedna, to bi bilo u redu, ali vikendom mi je bilo malo čudno. Ne preostaje mi ništa drugo nego kad dođem u EU imati na umu da se ovdje drže najavljene satnice. A zbog ovakvih koncerata, u EU vrijedi putovati.

Izvještaj: Gordana Beraković (goradana@venia-mag.net)