Dojmovi sa Filth Festa održanog u Boogaloo večer prije još se nisu slegli a već sam se nalazila u dupko punoj Tvornici na koncertu utemeljitelja europskog dark zvuka, The Sisters Of Mercy.
Osnovani 1980. godine u Leedsu kao suprotnost punk poketu koji je tada harao svijetom, The Sisters Of Mercy, predvođeni karizmatičnim Andrewom Eldritchom vrlo su brzo postali poznati što po svom specifičnom zvuku, što po crnoj odjeći i sunčanim naočalama a val onoga što se danas naziva Gothic glazbom i po Edritchevoj želji nikako ne dovodi u vezu sa imenom The Sisters Of Mercy proširio se svijetom.
No evo nas sada u 2009., 25-og dana travnja. Već spomenuto mjesto radnje: Tvornica. 30-ak minuta nakon najavljenog počeka koncerta oblak dima iz dim-mašine prekriva pozornicu dok se plavi reflektori probijaju kroz isti i najavljuju izlazak Andrewa Eldritcha i njegove prateće ekipe. I prvo pitanje koje se nameće, poučeno iskustvom s prošle turneje: kakvo će nam kreativno izdanje svojih pjesama jedan od mračno najsavršenijih umova alternativne glazbe danas ponuditi? No misao prekida bučan pljesak u trenutku kada Chris May i Ben Christo izviruju iz dima  i hvataju se instrumenata. Sada je sva pažnja usmjerena na pojavu koja se nekoliko trenutaka kasnije uprizoruje na pozornici – Andrewa Eldritcha. I priča kreće….. sa plesnim hitovima (jer teško da pjesme u sadašnjim aranžmanima mogu dručije nazvati) “Detonation Boulevar” ili legendarnim  “Alice” i “Marian” koje publika, poprilično raznolika – od hardcore fanova iz zlanog doba benda do novopečenih poklonika disco reveval zvuka, pozdravlja toplo ali još uvijek ne glasno. Tek “First And Last And Always” dobiva uistinu glasnu potporu publike a ista ne zaostanje ni na “This Corrosion”. Eldritch suzdržan u komunikaciji od početka do kraja koncerta uspješno je zagrebačkoj publici prezentirao mješavinu rock i gothic glazbe 80.-ih u nekim novim, čak nimalo lošim aranžmanima. Vrhunac koncerta meni je predstavile pjesme “Mother Russia/Dominion” i “Lucretia My Reflection” koja je “ono nešto” u kojem god paketu bili prezentirana. I sigurno se pitate što je sa svepristunom “Temple of Love”? Odsvirana na kraju seta, ova himna jedne generacije zavila je Tvornicu u poruku hrama ljubavi. Osobno, nisam oduševljena novim aranžamanom… ali nećemo cjepidlačiti! The Sisters Of Mercy potom nestaju s pozornice no dug pljesak i dozivanje publike vraćaju ih na stage i priča se nastavlja još neko vrijeme. Sve u svemu, The Sisters Of Mercy Zagrebu su podarili dobar nastup, Eldrtichev glas jednako je kao i prije gotovo 30 godina snažan, dubok, čist i zavodljiv. Skladbe u novim aranžmanima efektivne su, a mnogo dima i igra svjetlosnim efektima uvelike govore što su The Sisters Of Mercy bili u vrijeme kada su harali svjetskim top listama.  Jedina kritika je malčice preukočen nastup jer do zadnjeg takta od Eldritcha se nije čula ni riječ, tek kratka zahvala i pozdrav na kraju. No, svi koji su upoznati sa njegovim likom i djelom ništa više nisu ni očekivali. Pa, Mr. Eldritch, do neke sljedeće prigode!

Izvještaj: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)