Ovog četvrtka su nas na svojoj Solar Soul turneji posjetili Švicarci Samael u pratnji Norvežana Keep of Kalessin i slovenske Noctiferie, tako da je sve bilo u znaku industrial/black metala. Prvi bend, nažalost, nisam vidjela, ali za to će vjerojatno biti drugih prilika u skorije vrijeme. Zato sam stigla na vrijeme da vidim Keep of Kalessin –  dečki iz Trondheima imaju što pokazati, što dokazuje i da su prošle godine bili nominirani za prestižnu norvešku nagradu Spellemannprisen u kategoriji metal izvođača. U pripremi je novi album, ali trenutno još promoviraju aktualni Kolossus, sada sa Samaelom, nakon prošlogodišnjih turneja s Behemothom i Dimmu Borgirom. Jedino je šteta što ih nije slušalo nešto više ljudi – naime, Boogaloo se pristojno popunio tek sa Samaelom.
Osobno, Keep of Kalessin su mi u prvoj minuti zvučali kao neprobojan zid buke, no uskoro sam u pozadinskom zvuku te buke uhvatila naznake jakih i dobrih melodija. Sve u svemu, nakon par minuta su me uspjeli osvojiti svojom žestinom i energijom, no nisam bila svjesna što me tek čeka sa zvjezdama večeri.
Samael je na scenu stupio nešto poslije 11. Crvena su svjetla obasjala pozornicu, paklena je atmosfera pripremljena, a bend, od one sekunde kad se pojavio na pozornici pa nadalje, ni trenutka nije štedio svoje fanove – krenuli su brzo i žestoko, nevjerojatnom agresivnom energijom, cijelo vrijeme praćeni odlično usklađenim svjetlosnim efektima i izmjenama slika na video-zidu. Doživljaj je zaista bio potpun i vidi se da je tu u pozadini posao odrađen izvrsno – bend je vizualno atraktivan i taj vizualni dio savršeno nadopunjava njihovu brutalnu, ali melodičnu i slojevitu glazbu. Iskreno, Samael nisam slušala godinama i imala sam tek blijedu ideju o tome kako zvuče na zadnjim albumima. Očekivala sam da budu dobri unutar svog žanra, ali stvarno nisam očekivala da će me impresionirati svojim nastupom – a upravo se to dogodilo. Uživo su pravi doživljaj čak i za nekog tko nije njihov fan, pa čak i za nekog tko inače nije osobiti ljubitelj toliko žestokog metala – naime, dečki su, osim što odlično odrađuju glazbeni dio svog posla, i poprilično zanimljive pojave sami po sebi, a uz to Vorph ima i sasvim dobar kontakt s publikom. Nije to tip koncerta na kojem očekujete da će dvadeset fanova na stejdžu zagrljeni pjesvati s bendom, ali unutar svojih okvira, njihov je kontakt s publikom djelovao dosta prisno – Vorph je, naime, dobar dio koncerta proveo sasvim blizu prvom redu publike. Xy se u pozadini za to vrijeme divlje iživljavao na svojoj bubnjarskoj i inoj opremi, što je bilo predstava za sebe. Čuli smo pjesme iz raznih faza benda, među ostalima i naslovnu sa zadnjeg albuma, „Solar Soul“, pa  „Slavocracy“, „Jupiter Vibe“ „Valryries’ New Ride“, „Rain“. Uglavnom, jako dobar koncert (vjerujem da bi fanovi rekli odličan), a must see za sve ljubitelje industrial metala, ali i preporuka za sve ostale.

Izvještaj: Sara Profeta