Placebo je trenutno na turneji kojom promoviraju aktualni album “Battle For The Sun”. Nažalost, na ovoj turneji nisu prošli kroz Hrvatsku, ali smo ih zato imali prilike vidjeti ovog petka u Beču u dvorani Stadthalle. Dvorana je bila podijeljena kao sjever i jug, pri čemu je prvi dio služio kao svojevrstan fan-pit, što je dobro imati na umu želi li se u potpunosti uživati u koncertu. Naime, publika je na početku južnog dijela dvorane bila osjetno mirnija, gotovo nepomična tijekom cijelog koncerta, što je vrlo neobična lokalna specifičnost, barem sa stajališta nas koji volimo energičnije uživljavanje u glazbu omiljenih bendova.
Predgrupa Placebu je bio australski bend s trenutnom adresom u Berlinu, Expatriate. Australci su se pokazali kao vrlo dobro odabrana predgrupa. Glazbeno su zanimljivi, zvuče indie plesno s malo više dark prizvukom, dovoljno zanimljivo da bi ih se smatralo supportom dostojnim benda kao što je Placebo. Počeli su u minutu na vrijeme (19:30) i u kojih 45 minuta odsvirali osam pjesama, od kojih neke možete poslušati na njihovoj MySpace stranici (www.myspace.com/expatriateband). Jedini prigovor im se može uputiti na pomalo statičan nastup i set za pjesmu-dvije predug.
Ono na što apsolutno nemam prigovora, a sumnjam i da je itko u publici imao, bili su kratki filmovi koji su puštani prije nastupa i predgrupe i Placeba. Filmiće možete pogledati (i glasati za svoje favorite) na http://filmfestival.placeboworld.co.uk, što toplo preporučam jer je većina jako dobra. U svakom slučaju, ovakav način zabavljanja fanova dok se čeka na početak nastupa je itekako pohvalan i nadam se da ćemo to na koncertima viđati sve češće.
Placebo je na stage izašao u 20:40, što je u Hrvatskoj gotovo nezamislivo vrijeme, ali kako stvari vani stoje, morat ćemo se i mi uskoro naviknuti na to. Dečki su za pojačanje imali dodatna tri glazbenika, od toga jednu djevojku za klavijaturama i na violini, a posebna zanimljivost su bila ni manje ni više nego pet video-zidova na kojima su se tijekom cijelog koncerta izmijenjivali različiti crno-bijeli prizori, tematski često vezani uz pjesmu, sve skupa vrlo atraktivno i vrhunski napravljeno.
Na ovoj turneji nam se predstavlja novi član benda, bubnjar Steve Forrest koji je zamijenio palice originalnog člana Stevea Hewitta. Iako mi se isprva činio premlad i pomalo neobičan izbor za Placebo, uživo se čini da se svojom energijom sasvim dobro uklapa u bend.
Koncert je otvoren s prvim singlom s aktualnog albuma, “For What It’s Worth”, nakon čega je uslijedilo još par novih pjesama, koje su onda počeli izmijenjivati s blokovima starijih stvari. Relativno rano, u prvih pola sata koncerta, odsviran je jedan od najvećih hitova benda. Brian je napravio prvu od mnogih promjena gitare tijekom koncerta i čim je u ruke uzeo crvenu ‘angusicu’, bilo je jasno da slijedi “Every You Every Me”. Publika je na samu njenu naznaku reagirala bezrezervnim entuzijazmom koji se u toj mjeri kasnije pojavio tek na bisevima.
Gostujući glazbenici su se držali pomalo po strani, dok su Brian i Stefan odmjereno komunicirali s publikom. Brian je osvojio valjda svakog prisutnog u dvorani, uključujući i one koji ne znaju ni riječ jezika, kada se publici u par navrata obratio na savršeno tečnom njemačkom. Iskreno, nisam sigurna što je to poručio Bečanima, no štogod bilo, zvučalo je dovoljno šarmantno da zasluži pošteni pljesak.
Središnji je dio koncerta ispresijecan naizmjenično žešćim i laganijim pjesmama, da bi se raspoloženje u publici sve više zakuhavalo s “Meds” i “Song To Say Goodbye”, kojom su završili koncert. Emocije u publici su tad sasvim uzavrele i bend se, naravno, vratio na bis, koji je, opet fino odabrano, završio s “The Bitter End”. Uslijedila je mala pauza u kojoj je publika neumorno zvala bend natrag. Na drugom su bisu odsvirali još dvije pjesme, da bi koncert definitivno završili s “Taste In Men”. Bend se zajedno s gostujućom ekipom elegantno poklonio publici i, nakon više od sat i pol dugog nastupa, napustio stage. Upalila su se svjetla i počelo je suludo naguravanje oko garderobe, jedini trenutak kad su se Austrijanci zaista razuzdali. Dojam koji je ostao je da su dečki iz Placeba tu večer definitivno imali odličan nastup zbog kojeg se nadam da ipak postoji šansa da naknadno na ovoj turneji dođu i u Hrvatsku. Jest da u zadnje vrijeme imamo priliku vidjeti sve više dobrih koncerata, ali ovakvih nastupa zaista nikad dosta.

Set-lista:

For What It’s Worth
Ashtray Heart