Prije kojih 15-ak godina završetak prve etape svog školovanja obilježila sam osebujno,Bauhaus bojama, pritom ni ne sluteći razliku između bunta i umjetnosti.
05.11.2009. godine središnja ličnost benda kojeg mnogi smaraju Gothicom prije njega samoga, Peter Murphy, izronio je iz zagrebačke tame pred svjetla reflektora kluba Močvara i pridružio se rođendanskoj proslavi 10-og rođendana kluba pokraj Save.
Peter Murphy, jedan od nesumnjivo najkarizmatičnijih autora glabenog pravca koji se ubraja u niz ‘alternativnog’ pred zagrebačku publiku nije izašao sakriven iza slojeva make-upa, nije glumatao osobnost bitniju od sebe same, nije čak ni ustrajao na standardnim koncertim zabranama fotografiranja objasnivši momcima iz osiguranja da zaista nema ništa protiv toga da publika fotografira koncert i izvan okvira foto akreditacija. A kažu za njega da  je “zahtjevan izvođač”….
No, prije nego se posvetim dojmovima sa jednog od onih koncerata koji se čekaj ”cijeli život” moram spomenuti i mladu škotsku glazbenicu Lettie Maclean koja je Peterova posebna gošća na europskom dijelu turneje, a čiji bi glazbeni spoj mogli nazvati ambijentalnom elektronikom. Lettien talent neosporan je, no ipak mora još poraditi na uvjerljivosti svog nastupa pred publikom.
Znajući Petera Murphyja kao središnje lice Bauhausa od koncerta u Močvari očekivala sam dijelić one dobro poznate tajanstvenosti i teatralnosti koja prati bend no dobila sam daleko više od toga – Petera u jednoj drugoj ulozi, manje tajanstvenoj i potpuno neposrednoj i bliskoj razdraganoj publici s kojom je komunicirao tijekom čitavog koncerta.
U pratnji bubnjara Nicka Lucre (ex-Queens of the Stone Age), Marka Gemii Thwaiteca inače gitarista The Missiona te Jeffa Schartoffa na basu i odličnog Johna Andrewsa na gitari, Peter Murphy okupljenima je u Močvari predstavio pjesme poput ”Things To Remember” s kojom je otvorio koncert, fenomenalnu “I Fall With Your Knife” te neke od onih koje će svoje mjesto naći na njegovom 10. samostalnom albumu. No ono što je zamjetni broj okupljenih očekivao i u konačnici pozdravio gromoglasnim oduševljenjem uslijedilo je nešto kasnije – ”Strange Kind Of Love” u koliziji sa aksutičnom ”Bela Lugosi’s Death” i dašak Bauhausa u zraku!
Prvi bis donio je još dva vrhunca večeri, ”Strange Love” i ”She’s In Parties” koja je zvučala upavo onako kakvu je znamo sa studijske snimke od prije više od četvrt desetljeća. Fenomenalno!
Drugi bis, koji je još više razdragao publiku, donosi ”Cuts You Up” te podsjetnik na Bowievu “Ziggy Stardust” te Joy Divisionovu “Transmission” dok zaista izniman koncert, kako glazbeno tako i spletom emocija od razdraganosti i melankolije do oduševljenja Peter zaključuje sa jednom od svevremenskih favorita – “All Night Long” i napušta pozornicu rukujući se sa oduševljenom publikom u prvim redovima skinuvši tako u potpunosti veo nedodirljivosti.
Nema nikakve sumnje, koncert Petera Murphyja u Močvari jedan je od vrhunaca zagrebačke klupske ponude ove jeseni i, nadam se, ne njegov prvi i posljednji posjet Zagrebu.