Nakon odličnog Hellhounds festivala koji je Europom protutnjao u veljači, i nažalost zaobišao Hrvatsku, travanj je ljubiteljima europskog dark zvuka ponudio novu poslasticu. Tim smo se povodom 25. travnja 2009. okupili u zagrebačkom klubu Boogaloo i posvjedočili koncertnom događaju nazvanom Filth Fest predvođenom britanskim ikonama mračnog metala, Cradle Of Filth. No, krenimo od početka. A početak je, u mom slučaju, bila pojava finskog viking metal benda Turisas na pozornici. Da bi se opisao ovaj bend iz finskog gradića Hämeenlinna morate zamisliti vrijeme kada su ratnici lica obojanih ratničkim bojama kročili zemljom i pjevali o velikim pobjedama i herojstvu oslanjajući se na mitove iz kojih su crpili snagu za nove bitke. No, vrijeme je sadašnje a Turisas, nazvani po drevnom finskom bogu rata, donose metal populaciji toliko drage teme – povijest, fantaziju…. i crveno-crno obojana lica koja su žestoko palila od prve do zadnje note. Turisas su doista zanimljiv bend, već samim spojem  violine, harmonike i metal zvuka no za moj ukus možda trunčicu ne baš bend po odabiru pa njihov kratak set nisam popratila sa punom pozornošću. No okupljena publika uistinu se dobro zabavila.
Nakon energičnih Finaca na pozornicu izlazi Moonspell. Već i prije samog koncerta proglašeni headlinerima, fenomenalni Portugalci bez imalo su teškoća domaću publiku i svojim trećim nastupom u Zagrebu u potpunosti zaveli podno punog mjeseca. Barem onog koji je, pretvarajući se u vučji odraz, zaustavio poglede okupljenih na video zidu. Moonspell su, nakon prvotnih poteškoća sa zvukom već drugom odsviranom pjesmom “Night Eternal” dokazali u čemu je tajna uspjeha najpriznatijeg portugalskog benda. Jer, na ovoj turneji pažnju ne plijeni samo impresivan video zid već, kao i uvijek, neizmjerno karizmatični Fernando Ribeiro koji svojim glasom kod publike postiže efekt koji bi mnogi poželjeli – trans.
Izronivši iz mraka na pozornicu Moonspell set otvaraju sa “At Tragic Heights” i “Night Eternal” sa aktualnog istoimenog albuma. Iako u početku zvuk nije najbolji problemi uskoro nestaju i slijedi energična “Finisterra” nakon koje i onima koji su možda sumnjali postaje jasno da je Fernanda Ribeira teško nadomjestiti u načinu na koji pridobiva publiku. Odabir pjesama pokrio je sva poznata poglavalja Moonspell priče pa su uslijedile “Opium” na koju je publika u potpunosti izgubila kontrolu te izvanredna “Scorpion Flower”, ovaj puta nažalost bez Anneke čije nam je pozdrave prenio Fernando. Po prvi puta hrvatskoj je publici uživo predstavaljena i “Luna”, pjesma koja je nesumnjivo osvojila ženski dio populacije u sada već pristojno popunjenom Boogaloou. Set zatvaraju nezaobilazne “Vampiria” i “Alma Mater” dok se od Moonspellu uvijek naklonjene domaće publike, najavljujući Cradle Of Filth uz bučne uzvike “Moonspell! Moonspell!” bend oprašta sa uvijek iznova transatičnom “Full Moon Madness”. Pa iako ovo možda nije bio najenergičniji nastup kojeg su Portugalci pružili hrvatskoj publici, u 60-ak minuta koliko je na ovoj turneji potrajao njihov nastup Moonspell su prezentirali svu snagu i moć svog zvuka i definitvno se isprofilirali u headlinera večeri.
Nakon Moonspella na impresivno postavljenu pozornicu koja je obećavala spektakl izlaze Cradle Of Filth. Od benda inspiriranog gotičkom literaturom, mitologijom i horor filmovima predvođenog kontroverznim Danijem Filthom očekivalo bi se barem pariranje zaista teško nadmašivom Moonspellu. No čini se kako Dani Filth i njegova ekipa nisu bili u najboljoj formi pa iako tijekom njihovog drugog uprizoreanja na pozornici Boogaloo-a nije izostalo frenetično Danijevo ni dojmljiva scenografija nije uspjela prikriti mehanički odsviran set koji, kad se sve zbroji, u konačnici i nije mnogo ponudio.
Cradle su nakon intra koji je izmamio oduševljenje publike krenuli sa pjesmom “Shat Out Of Hell” sa aktualnog albuma “Godspeed on the Devil’s Thunder” a od samog početka video zid činio je bitan dio njihovog nastupa. Na momente preglasno Danijevo vrištanje ubrzo me iz glavne dvorane potjeralo na šank no nisam propustila pjesmu “Dusk And Her Embrace” kada se na pozornici ukazala velika crna smrt (ili je to Lucifer osobno?). Ova lutka i nekoliko puta viša od Danija Filtha podsjetila je na globalno poznatog i na Iron Maiden koncertima neizostavnog Eddyja. Svoj nastup bez značajnijeg kontakta s publikom koja je zbivanjima na pozornici uzvratila jednakim oduševljenjem Cradle Of Filth zatvorili su pjesmama “Honey And Sulphur” i “Under Huntress Moon” dok su se od domaće publike na bisu pozdravili sa “From The Cradle To Enslave”. Time je okončan Filth Fest u Zagrebu a svi koji su bili dijelom ove glazbene gozbe do sljedeće će prilike sumirati dojmove.

Izvještaj: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)