Zagrebački središnji Trg bana Josipa Jelačića točno je u podne, 08. studenog 2008. okupio nekoliko tisuća uglavom mladih ljudi na koncertu “Svačije je pravo živjeti”, u čast Luki Ritzu, maturantu Grafičke škole u Zagrebu koji je u lipnju preminuo od ozljeda zadobivenih premlaćivanjem.
Proteklih mjeseci tragična Lukina smrt, policijska potraga za njegovim ubojicama koja je uspješno okončana i nasilje među mladima postale su svakodnevne teme napisa u novinama a Luka Ritz postao je sinonim borbe protiv nasilja koje se svakodnevno događa ne samo na zagrebačkim nego i svim hrvatskim ulicama.
Ovaj koncert prosvjednog karaktera kojeg su osim Lukinog benda Shangri-La uveličali i bendovi Gatuzo, Adastra te velikani hrvatske rock scene Psihomodo Pop i Majke otvorila je Lukina majka pročitajući riječi koje je Luka u školoskoj zadaći napisao godinu dana prije svoje smrti: “Svačije je pravo živjeti. Ja mislim da je svačije pravo disati, ali isto tako mislim da sam, nažalost, jedan od rijetkih koji tako misle.”
Nakon Shangri-La koji su otvorili koncert na pozornicu je izašao jedan od Lukinih najražih bendova, Majke i njihov karizmatični fronman Goran Bare. Nakon njih nekoliko tisuća okupljenih zabavaljali su uvijek eksplozivno raspoložen Davor Gobac i njegov Psihomodo Pop koji su ovacije okupljenih zaslužili nastupomu maniri Iggyja Popa s kojim su nedavno i nastupili u Ljubljani.
Na kraju ovog, nadamo se prvog u nizu, koncera koji je potrajao dva sata nastpila je grupa Adastra sa pjesmom “Surovi grade” posvećenom Luki Ritzu.
Prosvjednu notu ovom događaju dali su i učenici Lukine Grafičke škole svojim plakatima kojima su jasno ustali protiv nasilja a svi okupljeni, uključujući i gradonačelnika Zagreba te rukovodostvo policije, roditelje Luke Ritza i izvođače, složili su se da je ovaj koncert polučio nadu da će se iz svega izroditi nešto dobro i da će i hrvatske institucije ubuduće drugačije pristupati ovom gorućem problemu.

Izvještaj: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)