Ono što moram naglasiti odmah na početku izvještaja sa jednog uistinu izvanrednog glazbenog događaja koji se u zagrebačkom klubu Boogaloo odigrao 15. svibnja 2008. iznenađenje je ravnodušnošću domaće gothic i srodnih scena na događaj kao što je koncert Christian Deatha. I dok svi oni koji se smatraju pripadnicima spomenutih subkultura kukaju što u Hrvatskoj nema dovoljno događanja ovog tipa a onda naprosto ignoriraju događaj pa se dogodi da legende svjetske alternativne scene gleda skoro pa samo šačica ljudi, Christian Death sviraju drugi dio svoje europske turneje i još jednom svima glasno i jasno daju do znanja kako i zašto su na sceni tako dugo.
No krenimo ispočetka. Prvi bend koji je izašao na pozornicu i svoj nastup izveo pred gotovo doslovno praznom dvoranom bili su Talijani Them Philosophy. Iako najavljeni kao talijanska Gothic podrška velikanima Deathrocka, ovi su Talijani sve samo ne Gothic. I to doslovno jer u onome što oni nazivaju svojom glazbom može se čuti sve istovremeno – pop, rock, metal, core, death, black i tko zna što sve ne. Meni osobno nimalo impresivno.
Nakon njih na pozornicu, i pred već zamjetniji broj publike, izašla je zagrebačka Phantasmagoria. Budući da zbog ovih i onih razloga bend već poprilično dugo nisam vidjela na pozornici našla sam se pomalo iznenađena njihovom pomno probranom set listom, dobrano zvučno prilagođenom onome što slijedi nakon njih. Ovaj puta uz nešto manje dima nego smo to navikli od Phantasmagorie ali sa vidljivom i hvale vrijednom kompaktnošću unutar benda Phantasmagoria je odsvirala jako dobar set  zaključivši svoj nastup sa  svima dobro poznatom obradom “White Wedding”.
A onda je red došao i na Christian Death. Iako se priča kako je Christian Death bend na odlasku i kako upravo sviraju svoju zadnju turneju, po onome što prezentiraju na pozornici reklo bi se da su sve smo glasine.
Christian Death trentuno u Europi predstavljaju svoj aktualni studijski uradak “American Inquistion” pa je i njihova set lista uglavnom sastavljena od pjesama sa ovog albuma. Već sama pozornica ukrašena minimalistički, poderanom gazom i umjetnim cvijećem za mikrofonima dovoljna je uvertira u pravu glazbenu poslasticu, jer ovaj bend to zaista jest. Svoj su  nastup otvorili sa uvodnom pjesmom albuma “American Inquistion”, “Water Into Wine” a nastavili su u istom tonu redajući atmosferičnu i nenadmašno iskrenu i predanu “Dexter Say No To Methadone” kada je Valor zasvirao violinu, “Stop Bleeding On Me”, “Victim X”, “Naracissus, Metamorphosis Of” koja  me posebice razveselila jer ju smatram jednom od najboljih pjesama na albumu, “Angels And Drugs”, …… Tijekom jedno i pol satnog nastupa teško je bilo odlučiti gdje gledati jer obje su konstante benda, Valor i Maitri malobrojnoj su zagrebačkoj publici prezentirali  najbolje od sebe dokazavši još jednom svoj nevjerojatni glazbeni talent i osjećaj za estetiku. Valor je, svojim već tradicionalnim, pjevačko-zabavljačkim zanosom oduševio sve prisutne dok je Maitri, ruku na srce, zahvaljujući svojoj neiscrpnoj ljepoti i seksipilu odnijela poglede muškog dijela publike. A još kada je Valor preuzeo bas gitaru a ona zapjevala “Worship Along The Nile”…. koncert je bio na vrhuncu.
Nakon sat i pol i dozivanja publike bend koji je netom prije napustio pozornicu vratio se i u hipnotičkoj atmosferi koju su stvorili ovaj gotovo dvosatni koncert okončao je Valor pjevajući na zvučniku rekavši pritom jasno i glasno što misli i o Papi, i o Kršćanstvu ali i o svim ostalim oblicima spona te svemu onome što je nametnuno i nije rezultat slobodne ljudske volje. Naravno, Valor nije propustio reći i što misli o Bushu te odjebati i njega i njegovu politiku dajući pritom podršku Hrvatskoj i nezavisnosti. Tako je na najbolji način koncert završio u “American Inquistion”.
Na kraju preostaje reći samo da nada umire zadnja pa se tako nadam da će Christian Death još pokoji puta doći u Hrvatsku jer doza osviješćivanja i suočavanja sa stvarnim svijetom i svime što donosi upakirana u vrhunsku glazbu nešto je što zaista treba doživjeti!