Prvi dan veljače ove je godine bio dugo iščekivan datum među zagrebačkim (i ne samo) metalcima. Naime, nakon godina šuškanja, lažnih uzbuna i skoro-pa-potvrđenih-datuma, Therion su se konačno pojavili i kod nas. Mjesecima su se mnogi pripremali upravo za ovaj koncert. I, kao da Therion sami nisu dovoljno veliko ime, pridružili su im se i dobri stari hevijaneri dobro znani svakom metalcu s nešto dužom karijerom, Grave Digger. Pratnja ovim dvama jakim bendovima, bili su Therion-ovi sunarodnjaci, Šveđani Sabaton.
Nezahvalnom datumu usprkos, studentska je populacija stavila obaveze na stranu i pojavila se na ovom koncertu, svjesna da bi bilo neoprostivo propustiti Therion, sada kad su konačno u Hrvatskoj. Dakle, Boogaloo je bio pun toliko da je svaki pokušaj probijanja do šanka po pivu predstavljao ozbiljan avanturistički pothvat. No, to je bilo i za očekivati. Ipak su Therion već godinama bend koji uživa veliku odanost publike, kako u Hrvatskoj, tako i vani. No, Therion nisu “samo još jedan švedski metal bend”. Postoje već više od 10 godina, što, doduše, pored njihovih kolega s bine, Digger-a, i nije osobito puno, ali su se za to vrijeme uspjeli izboriti za svoje mjesto na neprekidno rastućoj globalnoj metal sceni. Da na njoj zaslužuju i ostati, potvrdili su nam svojim preksinoćnjim nastupom.
Prije njih su nastupili Šveđani Sabaton, no na njihov smo nastup nažalost zakasnili.
Uslijedili su Grave Digger, neuništivi njemački metalci, koji scenom žare i pale tamo negdje otkad ona u Njemačkoj postoji. Svojim su doslovno vatrenim nastupom zapalili i Boogaloo i sve prisutne, te pokazali da su i dalje predani svom žanru. Chris Boltendahl nam je demonstrirao kakve to glasovne mogućnosti jedan heavy/power pjevač mora imati. Impresivne, naravno. Energični frontmen je odlično komunicirao s raspoloženom publikom, koja je gotovo od samog početka bila u ekstazi. Scenografija se sastojala uglavnom od povremenih praćenja određenih stihova vatrom koja je izbijala oko članova benda, što je bilo poprilično efektno i dobro tempirano. Bilo je žestoko, u najfinijoj maniri heavy metala što se atmosfere tiče. Manje zamjerke bi, poslovično, išle na račun ozvučenja, no pretpostavljam da se to u redovima ispred bine nije previše osjetilo.
Negdje oko 11 sati, bina je bila spremna za dolazak Therion-a. Lijepo oslikana scenografija u tamnim tonovima s imenom benda, te dvije stilizirane željezne ograde s obje strane bubnjeva bile su upravo onoliko koliko je bilo potrebno za vizualno nadopunjavanje glazbe.
Unatoč tome što se postava benda mijenjala tijekom godina Therion su danas jedan od najboljih symphonic metal bendova. Stoga ih je bila posebna čast vidjeti i na pozornici zagrebačkog kluba Boogaloo. Tim više što smo ih čekali doista dugo. No prije svega, govoreći o ovom iznimnom bendu, moramo čitatelje zamoliti da budu otvoreni. Ne zato što je njihova glazba čudna, jer nije čudna. Ako Therionu prilazite sa stavom da je glazba koju izvode ništa drugo nego brutalno vrištanje i „režanje“ karakteristično za Death/Black metal prilazite im sa krive strane. Njihova je glazba produhovljena, duboka, bogata, melodična, jedinstvena, bombastična, grandiozna i klasična. Sve to istovremno. Therionova glazba je složena, gotovo poput opernih simfonija. Stoga i ne čudi što su, bez ikakve sumnje, od svojih početaka Therion jedan od najutjecajnijih i najbriljantnijih bendova u metal glazbi. Posebnost Theriona u savršenom je spoju ženskih opernih vokala sa tipičim muškim metal izvedbama u izuzetnoj kombinaciji sa mnoštvom orientalnih i bliskoistočnih elemenata. Therion je vjerojatno jedini bend na svijetu koji to radi bez greške. Njihov je koncert putovanje kroz vrijeme. Impresivna scenografija, svjetlosni efekti, šiljaste ograde, dimne zavjese…. sve to čini nastup ovog švedskog benda. Ukrcate li se u njihovu lađu provesti će vas tajnim stazama skandinavske mitologije i upoznati sa svijetom Vikinga, runama, mitološkim junacima, sjevenim morima i Aurorom Borealis. Možda se upravo u plovidbi imaginarnim a opet toliko bliskim svijetom toliko posebni!
Therion se sastoje od osam članova, od kojih su dvije tipične gothic pjevačice. Osim njih, tu su i dva pjevača, od kojih nam je jedan uz to pokazao da vlada i sviranjem gitare. Atmosfera koja je još za vrijeme nastupa Grave Digger-a bila fenomenalna, sada je dostigla nove razine oduševljenja u publici. Više nego svojoj sposobnosti komuniciranja s publikom (kojoj doduše nije za prigovarati), na dobroj atmosferi Therion imaju zahvaliti publici koja je oduševljeno pratila svaki korak svojih idola na sceni. Odsvirali su neke od svojih najvećih hitova poput primjerice „Lemurie“, da bi završili s ultrapopularnom (s razlogom, jer ta je melodija naprosto neodoljiva) “To Mega Therion”. No nije tu završilo, jer ih publika nije bila spremna tek tako pustiti sa stage-a i pravo je čudo što su se uspjeli izvući samo s bisom na kojem su izveli cover Manowar-a.
Bilo je oko 1 i pol ujutro kad se ekipa polako počela razilaziti. Na izlazu iz dvorane i kluba bili su postavljeni štandovi gdje su se mogle kupiti majice, cd-i i zakrpe, za uspomenu na još jedan odličan koncert jer tko zna kada će se pružiti prilika za sljedeći.

Izvještaj: Sara Profeta & Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)